Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic swap silnika z 1.6 8v na 1.6 16v


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z renault scenic z 97r 1.6 8v. W aucie został zmieniony silnik na 1.6 16v z auta z 99r wraz z całą wiązką instalacyjną i mobiliserem,zegarami itd.....Sprawa wygląda tak , że przypadkiem ten scenic z którego został przełożony silnik i wiązka poszedł na złom razem z wiązką ABS , wycieraczek i przednich lamp. Samochód chodzi lecz świeci się kontrolka ładowania ( ładowanie jest), ABS, kontrolka płynu hamulcowego, nie działa licznik (pokazuje ile ma najechane a wskazowka stoi i nie nabija km), poza tym reszta jest sprawna. Mam wiązkę oryginalną z tego z 97r od ABS , itd.. , ale kostki ze starej wiązki ABS do nowej instalacji nie pasują. Prosiłbym o pomoc jak połączyć te dwie instalacje (rozpiska pinów lub jakiś schemat). Za pomoc z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosiłbym o pomoc jak połączyć te dwie instalacje (rozpiska pinów lub jakiś schemat). Za pomoc z góry dziękuję.

A na Downloadzie sobie leżą, właśnie przeprowadziłem dość poważną aktualizcję.

Opcja <czerwona> się kłania.

Wątek w zasadzie do zamknięcia, ale ze względu na jego temat na razie zostawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi Ci o plik Megane Scenic - schemat elektryki_NT8200A.zip, pobrałem bez najmniejszego problemu w całości.

Sprawdziłem, plik się rozpakował i wszystko co w nim jest działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sprobuje jeszcze raz moze uda mi sie pobrac.

 

Dodano: 25 paź 2012 - 14:56

Nie wiem co jest grane,ale nadal to samo.... Jak sciagam cos innego z neta to normalnie sie sciaga a tu problem <czerwona>

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile się nie mylę to scenic I przed liftem prędkość pojazdu brał z czujnika na skrzyni biegów a po lifcie z ABS i dlatego nie działa licznik.

post-3001-0-15551100-1351188443_thumb.jpg

post-3001-0-64084100-1351188454_thumb.jpg

Edytowane przez Nel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak masz rację, ale w 99' pojawiła się wersja Kaleido, gdzie sygnał prędkości jest pobierany z impulsatora zamontowanego na skrzyni biegów. W Scenicu I PhII sygnał prędkości rzeczywiście podawany jest ze sterownika ABS.

Z tego co kolega napisał powyżej wynika, że został przełożony sam silnik.

Nie ma tam jakiś większych niespodzianek i po porównaniu schematów na pewno wszystko da się odpowiednio połączyć.

Mnie natomiast ciekawi jak zostało rozwiązane zawieszenie silnika, przy rozrządzie, te silniki mają inne łapy.

Są inaczej zawieszone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowanie silnika bylo bardzo proste ;-) Silnik 8v byl zamontowany do kolyski a 16v wisi na lapie na podluznicy i kolo kielicha ma domontowana dodatkowa podstawke pod kielich. Przespawalem ta lape kolo kielicha ze starej budy(skrzynia pasowala z 8v) zmienilem tez lape na tej skrzyni z 8v co byla montowana do sanek(kolyski) na lape ze skrzyni z 16v i wszystko sie ladnie spasowalo.

 

Dodano: 25 paź 2012 - 21:52

Zmienilem rowniez cala instalacje samochodu wraz zegarami,klimatyzacja itd.... Problem zostal taki ze wiazka ktora szla od abs z tego nowszego 99r przypadkiem poszla na zlom i zostala mi wiazka abs z tego z 97r a cala wiezke w aucie mam teraz z 99r i musze jakos podlaczyc do niej wiazke abs z 97r

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

 

Dodano: 26 paź 2012 - 10:36

WITAM. Mam mały problem - nie mogę pobrać pliku schematu , za każdym razem przerywane jest pobieranie. Czy mógłby mi ktoś przesłać plik na meila? Meil [email protected] Z góry dziękuję.

 

Dodano: 26 paź 2012 - 14:46

Załączam zdjęcia tych dwóch kostek z którymi mam problem. Kostka oznaczona jako nr 1 99r to kostka znowej instalacji w kabinie od strony pasażera; kostka oznaczona numerem 2 97r to kostka idąca od ABS, wycieraczek z instalacji 97r z komory silnika do kabiny. Czarna kostka oznaczona nr1 jest dwurzędowa, a nr2 jest trzyrzędowa. Na zdjęciu oznaczonym jako W97r to jeden rząd z tej kostki nr2 ze starej instalacji od ABS w której doszedłem , że ten rząd odpowiada za wycieraczki a dwa pozostałe rzędy są związane z ABS, które nie wiem jak podłączyć. Dlatego prosiłbym o jakąś rozpiskę tych pinów obydwu instalacji na tych kostkach. Za informacje z góry dziękuję.

post-51820-0-78995900-1351254496_thumb.jpg

post-51820-0-60265300-1351254534_thumb.jpg

post-51820-0-33488500-1351254792_thumb.jpg

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!