Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów! ;-)

Tym razem problem dotyczy wymiany płynu chłodzącego i odpowietrzenia układu.

...a więc tak...jak wszystkim tu wiadomo pierwsze śniegi za nami i pierwsze przymrozki wiec pomyślałem że warto w końcu zabrać się za wymianę płynu w chłodnicy bo to co teraz tam jest to chyba konsystencja starego płynu z wodą w proporcjach 1:100 :(

Problem polega na tym że pierwszy raz będę to robił ale z tego co się orientuje to nie ma z tym większego problemu.

Wiem że na forum jest kupę tematów związanych z wymianą tego płynu tylko że u mnie wygląda to troszkę inaczej...

Wiadomo zaczynamy od spuszczenia starego płynu odkręcając korek w zbiorniczku wyrównawczym, dolny wąż od chłodnicy, odpowietrzniki i..."korek spustowy w kadłubie silnika znajdujący się pod kolektorem dolotowym" (według książki sam naprawiam)

U mnie po pierwsze nie mogę znaleźć tego korka albo jestem ślepy...po drugie w chłodnicy zamiast korka odpowietrzającego mam wkręconą jakąś dość dużą śrubę bez łebka czy też pręt gwintowany chyba rozmiar 12 i zamiast odpowietrznika na rurze do nagrzewnicy mam tylko dziurę bez plastikowego korka bo odpadł :/

Moje pytanie brzmi:

1. Gdzie dokładnie jest ten korek spustowy w silniku i jeśli jest to czy musze wejść pod auto żeby go znaleźć? (brak kanału niestety...)

2. czy przy wlewaniu nowego płynu radzilibyście odkręcić tą śrubę "odpowietrzającą" w chłodnicy i czy jest to konieczne (możliwe że po odkręceniu nie będzie możliwości jej wkręcenia), czy da się odpowietrzyć układ bez odkręcania tego odpowietrznika?

3. Co zrobić z problemem odpowietrznika na rurze do nagrzewnicy? zakleić poxyliną zanim zaleje układ czy najpierw zalać układ a potem zakleić no i jak potem odpowietrzyć cały układ mając zaślepione wszystkie odpowietrzniki poza korkiem wlewu w zbiorniczku wyrównawczym bo z tego co czytałem to przez sam korek nie odpowietrzę... :/

Moje auto to Megane Couch 1,6 90KM rocznik 96 (klima)

Pomóżcie bo jak zostawię to co tam jest w chłodnicy (czyli praktycznie wodę) to za pare dni będę mógł sobie szukać nowej chłodnicy bo jak zamarznie to ją rozsadzi ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wolałbym nie ryzykować, bo miałem już taką sytuacje 3 lata temu zaraz po kupnie tego auta że nie wymieniłem płynów bo głupek jestem i uwierzyłem sprzedawcy że wszystko było wymienione...przyszłym mrozy -20 i w drodze do pracy silnik sie tak zagrzał a woda w zbiorniczku sie zagotowała...nie wiedziałem co sie stało...dotknąłem węży i były zimne jak lud i twarde jak skała....zamarzły i gdyby nie tęść który uratował sytuację przywożąc mi baniak z wrzatkiem to juz byłbym stratny kilka stówek

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby spuścić cały płyn musisz wyjąć termostat (przy okazji możesz go sprawdzić w garnku z wodą i termometrem) w blokach 1.6 8V nie ma korka spustowego

Potem żeby zalać układ musiał byś doprowadzić do porządku węże z odpowietrznikami i potem wlewać płyn aż w pierwszym odpowietrzniku popłynie sam płyn, potem w drugim (prz nagrzewnicy), potem z tego na chłodnicy, potem sprawdzasz poziom dolewasz do max i odpalasz auto pozwalając się mu nagrzać do momentu włączenia się wentylatora (dobrze jak byś kontrolował czy w odpowietrznikach nie ma już powietrza i leci sam płyn tylko uważaj bo płyn robi się gorący), potem przejedź się sprawdź czy działa ogrzewanie i ciesz się z samodzielnej wymiany płynu

 

Dodano: 31 paź 2012 - 18:35

Jeśli o czymś zapomniałem to doczytasz w tematach o układzie chłodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne Pasek. Tak czytelnego opisu tego co mam zrobić chyba nigdzie nie znalazłem :(

 

Powiedz mi tylko, jeśli możesz, gdzie znajduje się pierwszy odpowietrznik, bo napisałeś że przy wlewaniu płynu czekać aż w pierwszym odpowietrzniku pojawi się sam płyn, potem w drugim do nagrzewnicy? No i oczywiście drugie pytanie co zrobić z tym odpowietrznikiem chłodnicy? Nie wiem czy znajde na szrocie taki korek do odpowietrznika do chłodnicy i czy po wykręceniu tej fuszerki nowy korek będzie pasował.

 

P.S. jak kontrolować czy w odpowietrznikach nie ma już bąbelków powietrza skoro w opisie "odpowietrzanie układu" w "sam naprawiam" pisze żeby w żadnym wypadku nie odkręcać w czasie pracy silnika i odpowietrzania, korków do odpowietrzania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzniki przy termostacie i nagrzewnicy masz na wężach

Delikatnie pomału odkręcaj przy odpalonym aucie jak zobaczysz że leci sam płyn to zakręć

Odpowietrznik na chłodnice wykręca się tylko o 180* ale przy odpalonym aucie wystarczy jak przekręcając zobaczysz że leci sam czysty płyn bez "pierdzenia" lub czegoś w tym stylu

Jak coś to pisz na gg :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Jeżeli na wężu od nagrzewnicy nie ma odpowietrznika albo jest uszkodzony musisz kupić taki wąż ze sprawnym odpowietrznikiem. Poszukaj na szrotach, zapytaj w sklepach motoryzacyjnych, z tego co ostatnio się dowiedziałem ceny mogą być konkurencyjne.

2) Zalewaj układ dokładnie jak napisał pasek

3) Nigdy nie odkręcaj odpowietrzników ani korka zbiorniczka wyrównawczego na pracującym silniku, szczególnie jak płyn jest gorący. Bardzo możliwe jest wyrzucenie gorącego płynu z układu.

4) Jak masz czas proponuję wlać do układu chłodzenia płynu do płukania układu, kupisz w sklepach motoryzacyjnych lub na stacjach benzynowych, konieczne po takiej operacji jest przepłukanie układu czystą wodą. Instrukcja jest zwykle na opakowaniu

5) Przydałoby się przepłukanie nagrzewnicy, czyli podłączenie wody do nagrzewnicy i przepłukanie jej bieżącą wodą, najlepiej w obu kierunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!