Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV ?


marr29

Rekomendowane odpowiedzi

M4 może być troszkę cięższy od M3 ,

może być inna skrzynia biegów ,

mogą być i chyba są większe średnice kół , co wpływa znacząco na przyśpieszenie i to bym obstawiał najbardziej.

lub może silnik ma dołożone jakieś elementy poprawiające jakość spalin, co też przekłada się na przyśpieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Airbites bez przesady kiepski kierowca testowy? A moze po prostu slabo przyspiesza zwyczajnie?

A jaki jest współczynnik oporu? Przepraszam jesli jest to w broszurze ale z Tel pisze i nie mogę ściągnąć.

Mój smok ma 9,6 do setki a na swoje czasy miał 5 gwiazdek ncap i raczej do najlżejszych nie należy. I tak mniej więcej miał działać 1.4 tce zastąpić F4R i potem palemkę przejął 1.2 130.

Na pewno Megane ma wysokie noty w bezpieczeństwie spełnia normy euro vi no ale z czym to auto ma konkurować jakos Octavia kawal bydlaka z silnikiem 1.2 ma papierowe stary lepsze.

MII hit jak na tamte czasy

MIII niedoceniony nastepca Malo ich jeździ w rękach prywatnych

MIV ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poruszałem temat gorszych osiągów Megana IV wobec Megana III 3 grudnia 2015 r. (14 strona).

 

Dodano: 03 gru 2015 - 20:08

Panowie, nad czym lamentujecie ? Megane IV 1.2 TCe 130 KM waży wg specyfikacji 1205 kg. Od dłuższego czasu w polskiej specyfikacji Megana III nie ma podanej wagi samochodu z poszczególnymi silnikami. Jednak na niemieckiej stronie Renault jest podane że Megane III 1.2 TCe 115/130 KM waży 1280 kg. Więc wynika że Megane IV zostało odchudzone o ponad 70 kg, a to nie mało w motoryzacji. W czym problem ? Jeśli chodzi o osiągi Megane IV 1.2 TCe 130 KM ma do setki 10,6 s, natomiast Megane III 1.2 TCe 130 KM ma 9,7 s. Myślę że w Meganie IV została zastosowana ciut dłuższa skrzynia, co przyczyniło się do pogorszenia osiągów do setki. W zamian przy prędkościach autostradowych będzie ciszej i nieco mniejsze spalanie.

Megane III GT w wersji kombi waży wg katalogu 1401 kg, natomiast Megane IV GT co prawda 5 drzwi waży 1392 kg, czyli odchudzone zostało raptem 9 kg :) Zawsze coś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Rozwijający moc 130 KM przy 5500 obr./min i 205 Nm

od 2000 obr./min, benzynowy silnik Energy TCe 130

ma takie same osiągi jak 2-litrowy silnik wolnossący."

Kłamczuszki, nie w tym modelu. ;)

Skąd info, że dziś cennik? Chyba powinien już być? Przejrzałem katalog i w sumie poniżej Intens to nie ma co patrzeć w ogóle tak to czuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

73600 cena na ktora chyba większość z nas spojrzała. Czyli rozsądnie jednak umiejscowiona w realiach rynkowych. Nie wiem jak z wyposażeniem ale Astra ma w podobnej cenie chyba ciut wiecej z silnikiem 125KM. Szkoda troche ze póki co tylko ten silnik skoro w hatchbacku tak przyspiesza to w kombi pewnie bedzie jeszcze troche gorzej. No i jest luka w ofercie bo jednak ograniczenie sie do konkurowania tylko ze słabszym 1.4 Opla i brak możliwości porównania z 1.4TSI moze troche Megana zepchnąć w walce o klienta. Chyba ze wejdzie 1.6 TCE w cenie za intens do 79 tysięcy to juz inna rozmowa bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!