Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV ?


marr29

Rekomendowane odpowiedzi

Tak zdecydowalem sie. Ponoc jako pierwszy w tym salonie. Ktoś musi przecierac szlaki.

Za 99k to jednak marny ten talisman by byl ;]

 

Wahalem sie jeszcze miedzy nowa astra 1.6 cdti 136km ale wstrzymywalem sie do premiery meganki i powiem szczerze ze osobiscie bardziej spodobala mi sie meganka zarowno zewnatrz jak i tym co proponuje w srodku ale to moje subiektywne odczucie.

 

Myslalem ze bedzie wieksze zainteresowanie nowa meganka ale w salonach nawet na dniach otwartych byly pustki a znalezc jakiekolwiek informacje w internecie tez graniczy z cudem, wlasciwie ten jeden temat tu na forum.

 

Nawet znalezienie informacji o tym silniku graniczy z cudem tylko same ogolniki: cichy, oszczedny, dynamiczny.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedać Megane z 99 tyś zł też graniczy z cudem. :) Przepraszam, musiałem...

Byłem oglądałem, tak jak piszesz na dniach otwartych było nikłe, zerowe zainteresowanie.

Samo auto ładne, ale nie wybitne. Linia boczna została zachowana praktycznie z Megane 3. Wnętrze, hmm..., rzecz gustu, dla mnie niestety już mało francuskie, bardziej niemieckie, szkoda. O ile Megnane 2 i 3 robiło wrażenie, w nowym modelu "wow" osiągnięto tylko dzięki sprytnemu zabiegowi z reflektorami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedanie takiej Megane graniczy z cudem bo mało kto takie wersje bierze. Pewnie większość idzie w średnie wersje wyposazenia za 75~80k. Moja wersja swoje kosztowala, bo silniki diesla są dużo drozsze od swoich benzynowych odpowiedników. Ale biorąc pod uwagę moje przebiegi rzędu 40k rocznie to długo się nie zastanawialem.

Podobnie skonfigurowana astra cennikowo wyszła 107k, myślę że i golf i leon byłoby podobnie. Ja nie oceniam nowej Megana jak zapewne większość z Was fanów Megane do poprzednich wersji, dla mnie to niezalezny wyrób, na który patrzę przez to co widzę i czuję bez odniesień do poprzednich modeli, bo takim fanem "jeszcze" nie jestem, od wczoraj tu na forum: ) ja porownywalem to auto do aut z tego segmentu bez odwolywnia się do przeszłości bo co mnie "zwykłego użytkownika " obchodzi jaką była np Megane 3 i jaki wowczas robiła wow.

Powiem więcej, ja cały czas wahalem się nad bmw f30 3~4 letnim który w granicach 100k stoja lecz po kilku weryfikacjach takich f30 doszedlem do wniosku ze ciężko będzie upolowac coś sensownego w tej cenie zwłaszcza ze poziom wyposazenia f30 jest dużo slabszy niż tej meganki która zlozylem.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam po dłuższej przerwie... Miałem już tu nie pisać, ale pojawił się pełny cennik więc warto parę rzeczy "sprostować".

Chłopie, sam ciągle porównujesz ten silnik do 150-konnej i 200-konnej jednostki Astry.[...]

Czym innym jest porównywanie z, a czym innym porównywanie do.

Niezależnie od wybranego wariantu mocy silnik 1.2 TCe (nawet ten 130-sto konny) w porównaniu z uturbionymi silnikami 1.4 np. Opla, VW czy Forda wypada masakrycznie słabo. W związku z tym porównywanie go do pojemniejszych motorów konkurencji i pisanie bredni, że przecież "przyspiesza podobnie" jest śmieszne oraz niepoważne. Między 10 a 8s do setki jest przepaść (która w teście elastyczności będzie jeszcze większa) i żadne komentarze fanów Renault tego nie zmienią. Z faktami się po prostu nie dyskutuje, różnicy w pojemności nie da się tak łatwo zniwelować. Jako ciekawostkę powiem Ci, że w kwestii przyspieszenia do setki wolnossący silnik 1.4 z Ibizy, a "niezwykle dynamiczny" 1.2 TCe Z Megane też dzielą 2-3 sekundy. To niesamowite jak między 8 a 10s różnicy nie ma, a między 10 a 12-13 nagle robi się ogromna.

 

Kończę już temat osiągów, przejdę do skomentowania cennika... Egzemplarze z otomoto musiały być jakoś dziwnie skonfigurowane, bo oficjalne ceny są znacznie niższe. Megane IV 1.2 TCe 130KM Intens z pełnymi światłami LED i lakierem metalik kosztuje ok. 79 tys zł. W zamian otrzymujemy niezłe wyposażenie (moim zdaniem wszystko co niezbędne, m.in. ładną tapicerkę, światła LED, system multimedialny z nawigacją, czujniki z tyłu) i akceptowalne osiągi (chociaż wolałbym dopłacić te kilka tysięcy więcej i mieć 1.4 140-150KM). Cennikowe 79 tysięcy to nie 87-88k (łaskawie obniżone do 83-84), które można było zobaczyć we wcześniejszych ofertach w internecie. Leon, Golf, Focus, nawet Astra (czy koreańce) są droższe lub znacznie droższe (albo źle patrzę). Oferta Renault jest więc bardzo dobra, ale...

 

...dopłacając 24 tysiące do tak skonfigurowanego Intens możemy kupić wersję GT ("doposażoną" wyłącznie o lakier metalik, bo resztę ma praktycznie w standardzie) i otrzymać dodatkowo m.in.:

- znacznie mocniejszy silnik

- automatyczną skrzynię biegów

- 4Control

- lepsze wyposażenie (m.in. większy ekran, system Bose, większe felgi)

- o takich zaletach jak: większe tarcze hamulcowe, lepszy wygląd (dodatki GT), lepszy układ kierowniczy nawet nie wspominam

 

Różnica w cenie niby spora, ale moim zdaniem warta dopłaty. Wersji Bose w ogóle nie brałbym pod uwagę (tu dopłacić trzeba jeszcze mniej).

 

Osobiście zachorowałem na Megane IV GT i zastanawiam się skąd wziąć dodatkowe 20 tysięcy (szukałem kompakta do 80k zł). Chyba pojeżdżę Ibizą dłużej niż myślałem ;/

Edytowane przez veg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w cenniku do GT dają teraz "gratis" nagłośnienie bose i Rlinka 2 z mapami, więc całkiem miło :) po za lakierem dopłacił bym też do 18tek (1500zł) i reszta wydaje się cacy :)

Też celuje w GT, ale pewnie za 2-3 lata dopiero, szkoda mi się pozbywać 3 letniego auta :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem i jak pisze kolega Veg - Renault z silnikami wypada mizernie. Wersja GT też nie jest cudem - mieli dobry 2 litrowy silnik (nie wierzę, że nie dałoby się zrobić żeby spełniał Euro 6) to zmienili na... "Bajery" mydlą oczy a to, o co naprawdę chodzi jest lichawe. To samo było z Clio RS - była wolnossąca 2 litrówka, którą ludzie przerabiali na rajdówki, a jest...

Edytowane przez fourier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest 1.6, które nadal przerabiają na rajdówki :P Nawet firmowe clio r3t ma 1.6 tylko ze podrasowane do 240+. W sumie r3t to pakiet na zwykłego RSa (i istniejący w nim silnik):P

Obecne clio RS jest jeszcze dość drogie, bo to względnie nowe auto, którego nie ma aż tak dużo na rynku, więc nie będzie tego tyle na KJSach itd co np clio 2ki czy nawet 3ki.

Za parę lat jak rozklekotany egzemplarz będzie można kupić tanio to i one się pojawia częściej :P

Nie wiem co dadzą w Megane RS, ale raczej obstawiam 2litry. Clio to inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak samo jak oryginalne zawieszenie... się wymieni... razem z wieloma innymi częściami co dzieje się tez przy clio 2 i clio 3 :P

Tak czy inaczej jak dla mnie EDC w GT jest ok, w RS tez ma być i jeśli nie spartolą to wg mnie słuszna droga :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem i jak pisze kolega Veg - Renault z silnikami wypada mizernie. Wersja GT też nie jest cudem - mieli dobry 2 litrowy silnik (nie wierzę, że nie dałoby się zrobić żeby spełniał Euro 6) to zmienili na... "Bajery" mydlą oczy a to, o co naprawdę chodzi jest lichawe. To samo było z Clio RS - była wolnossąca 2 litrówka, którą ludzie przerabiali na rajdówki, a jest...

Zgadzam się, że 1.6 205KM dla topowej (sportowej) wersji to trochę mało, ale ja (i chyba Renault również) wersji GT nie traktuję jako odpowiednik Leona Cupry, Focusa ST/RS, Golfa GTI, itp. itd.

 

Dla mnie GT to po prostu bardzo ładny, dynamiczny, dobrze wyposażony kompakt w okolicach 100 tysięcy. Niby dużo, ale liczba dodatków też jest spora. Na szybko przeleciałem po niemal wszystkich cennikach innych producentów i ciężko mi znaleźć lepszą ofertę. Automatyczna skrzynia biegów, łopatki przy kierownicy, 7 sekund do setki, nawigacja, światła LED, 4Control, do tego kilka dodatków stylistycznych (do i tak rewelacyjnie wyglądającego auta)... Czego chcieć więcej?

 

Astra 1.6 200KM Dynamic/Elite z nawigacją, lakierem metalik i LEDami to niemal 95-100 tysięcy (cennikowe, skrzynia manualna, różnic w wyposażeniu już nie omawiam).

Leon 1.8 180KM DSG FR to 96 tysięcy (dużo gorsze wyposażenie, j/w nie chce mi się szczegółowo omawiać).

Golf 1.4 150KM DSG Highline to 94 tysiące (mocniejszego nie znalazłem, Golf R to 150 tysięcy).

Focus 1.5 182KM startuje od 90 tysięcy w zależności od wersji (RED/BLACK Edition, Titanium) i skrzyni biegów. Nie analizowałem szczegółów wyposażenia, ale zauważyłem że do świateł Xenonowych trzeba dołożyć kolejne 4k zł.

 

Megane GT zdecydowanie wygrywa z powyższymi "propozycjami". Wieszałem psy na Renault, bo pierwsze oferty na otomoto miały ceny z kosmosu, ale te w oficjalnym cenniku wyglądają dobrze (lub bardzo dobrze). A niewiele ponad 100 tysięcy za wersję GT to już w ogóle rewelacja (wcześniej prognozowaliśmy okolice 120-130 tysięcy). Trochę tylko żal, że nie ma silnika 1.4 140-150KM, bo obecnie szkoda kupować doposażone Intens/Bose z benzynowym silnikiem 1.2 gdy za teoretycznie niewielką dopłatę można dostać znacznie więcej (i chyba o to chodzi Renault, chcą zachęcić do kupowania wersji GT)...

Edytowane przez veg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to jest (albo przynajmniej powinien być) odpowiednik Golfa GTI, Focusa ST, Leona FR, Civic Type S (wiem że słabszy ale zawsze to 1.8 bez turbo ;) ) itp.

Edytowane przez fourier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 25 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!