Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV ?


marr29

Rekomendowane odpowiedzi

To zwykła wizja "photoshop" gazety, jak na razie nie ma żadnych przecieków co do wyglądu, jedno jest pewne będzie miała wąskie lampy z przodu ;) Obstawiam nadal luty 2015 w salonach, w tej chwili szykują Lagunę IV - jej ostatnie wizje z gazet bardzo obiecujące. Jeśli poważnie podejdą do tematu to waga zdecydowania powinna spaść, a do tego więcej miejsca w środku. MIII nie jest zbyt wielkim postępem w stosunku do MII, tak naprawdę różni się tylko wizualnie. Dlatego spodziewam się w MIV rewolucyjnych rozwiązań, główna konkurencja jest już sporo z przodu.

 

Tu można przeczytać o "nowych" technologiach, których można spodziewać się w MIV: < zobacz >

 

Jeszcze jedna wizja:

thumb_hosting_zdjec_1408382107__megane10.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

 

I ma być silnik 0.9 o mocy 90 KM przy ważącego 1300 kg a mocniejsza 300 KM. Chyba 900 cm3 nie wytrzyma więcej niż 50 tys. km...Co sądzicie o tym wyglądzie i silnika?

 

Wątpie by masa Megane IV była większa niż Megane III. Megane III 2.0 TCe waży 1320 kg. Nieco mniejsza paleta silnikowa 1.2 TCe, 1.6 16V ważą poniżej 1300 kg. Przykładowo Clio III z silnikiem 1.2 16V ważyło ~ 1150 kg, a Clio IV waży już ~ 960 kg. Tak więc duże prawdopodobieństwo że Megane IV będzie lżejsze od swojego poprzednika. Co do silnika 0.9 TCe to zaskakująco dość trwała jednostka jak na początek ewolucji. Nie sprawia problemów, kolegi teściowa kupiła Clio IV nowe zaraz po wejściu na Polski rynek w 2012 r i jeżdzi bezawaryjnie 0.9 TCe. To samo dotyczy nowych 1.2 TCe z bezpośrednim wtryskiem - niemal bezawaryjne. Z silnikami VW TSI tak kolorowo nie ma :)

 

Co do wyglądu Megane IV to bym się wstrzymał z dyskusją. Podobnie było w 2012 roku z Clio IV... w sieci było pełno publikacji jak będzie wyglądać Clio IV. Renault oficjalnie udostępniło wygląd Clio IV na początku Lipca 2012, okazało się że pełno "bajek" wcześniej krążyło co do wyglądu. Tak więc proponuję wstrzemięźliwość. :) Megane IV pojawi się w 2 połowie 2015 roku wg spekulacji -> http://www.4wheelsnews.com/exclusive-next-generation-renault-megane-will-arrive-in-second-half-2015/

 

Mam nadzieję że oprócz silnika 1.2 TCe z bezpośrednim wtryskiem 130 KM, wzmocnią go na 150 KM, ewentualnie wprowadzą 1.6 TCe znany z Clio RS i Nissana Juke, lecz zdławiony załóżmy na ~ 160 KM...

 

W październiku prawdopodobnie oficjalna premiera Espace V, poniżej widać zakamuflowane Espace.

 

Cięcie

 

Najbardziej ciekawe jak będzie wyglądać wnętrze, miejmy nadzieję że będzie bardzo innowacyjne, np sterowanie nawiewami, radiem, klimatyzacją na dużym dotykowym ekranie LCD jak to w nowym Peugoecie 308.

 

Kolego Mayn zapoznaj się z regulaminem zamieszczania zdjęć i zastosuj się do niego. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renaulty musi szybko coś zaproponować w miejsce "przestarzałej" megane 3 , bo konkurencja przejmuje klientów flotowych.

A konkrety to ( prawie w standardzie w kilku autach podobnej klasy w podobnej cenie co Megane 3 ) : CITY-STOP, czujniki parkowania, asystent parkowania , alu-fegi, precyzyjniejszy komputer sprawdzający zasięg z dokładnością do 1 km , a nie jak tak w meganie 3, co się " wyłącza przy zasięgu ~100 km, czujniki spadku ciśnienia w oponach, ogrzewanie strefowe, otwieranie bagażnika z pilota, zaawansowana łączność BT z kilkoma telefonami ( pisanie SMSów z konsoli , czytanie na głos SMSów ) i jeszcze kilka innych gadzetów , o których zapomniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie Megane III nie zachwyca wnętrzem jak na dzisiejsze czasy (premierę Megane III miał w 2008 roku), ale za to sekret tkwi w niezawodności. Megane 3 to naprawdę solidne auto - potwierdzone. Opórcz niezawodności wysokim atutem jest komfort jazdy jak i wyciszenie. Megane 1.2 TCe 130 KM jest cichsze o 3 decybele przy 130 km/h od nowej Hondy Civic 1.8, a to dużo... Na forum Mazdy 6 jest zmasowana akcja niezadowolonych klientów. Na własną rękę wyciszają buble kupione za ponad 100 tyś zł...

 

Nowe auto i tak grzebać... :lol: :lol: :lol:

 

thumb_hosting_zdjec_1409799034__mazda6.jpg

 

Mazda 6 to ładne auto, ale nic poza tym. Wracając do Megana IV miejmy nadzieję że będzię kontunuował swoją niezawodność odziedziczoną po Meganie III...

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki Peugeot 308, niby wszystko ładnie pięknie bez guzików, na dotyk ale co będzie jak się ekran zepsuje. W meganie jeszcze idzie się pobawić klimą bez ekranu czy innymi duperelami a tam nie wydaje mi się :) Taka moja mała opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się tylko zastanawiam nad bezpieczeństwem takiego rozwiązania. Obsługa dotykowego ekranu bez patrzenia na niego jest praktycznie nie możliwa. Guzik zawsze się czuje czy się wcisnęło itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak nie miałem problemu to sobie zafundowałem w miejsce fabrycznego radia chińczyka, który teoretycznie ma wszystko prócz suszarki do włosów łącznie ze wspomnianym ekranem dotykowym do obsługi.

W codziennej praktyce wygląda to tak, że zdesperowany szukam czarodzieja, który "pożeni" ten mój ekran z joystickiem, który normalnie jest do obsługi fabrycznej nawigacji, której nie miałem.

Jej brak i niechęć do wklejania w szybę różnej maści uchwytów do fonów była przyczyną zakupu wspomnianego "kombajna".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Pojawiły się w sieci foty zakamuflowanego Megana IV....

cięcie x6

 

Jeśli faktycznie to Megane IV, trzeba przyznać że zdecydowanie urosła przestrzeń pasażerska w stosunku do obecnej generacji która prosi się o przejście na emeryturę. Tylny układ świateł przypomina Clio IV. Prawdopodobnie w zderzaku obok halogenów zamontowano kierunkowskaz. Jeśli ostatecznie tak będzie, szkoda że nie zastosowali układu jak w Audi / Mercedesie że podczas włączania np lewego kierunku przedni dzienny lewy LED gaśnie na czas włączonego kierunkowskazu...

 

Kolego zapoznaj się z regulaminem zamieszczania zdjęć i zastosuj się do niego. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie słabo to wygląda - powiększone Clio - liczyłem na agresywny wygląd w stylu R.S. 01 :(

Szkoda... projekt KIA Sportspace lata świetlne przed Renault.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!