Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wyciek płynu chłodzacego z okolicy termostatu


Rekomendowane odpowiedzi

mam problem z pynem chłodzacym , po właczeniu silnika/ zimny/ jest wyciek - kropla płynu pod termostatem wyciek jest może nie duzy bo po nagrzaniu silnika jest tam sucho / płyn odparowuje/ ale pozostaje osad ubytek płynu to 1litr na 1000km

czy to wyciek z połączenia tam gdzie jest termostat, czy może z pompy wody

gdzie jest wyciek jezeli cieknie z pompy wody?? jak to sprawdzić?

czy w tym silniku układ ma odpowietrzniki czy nie , gdzie sa ?? megane 2 1,6 16v 2003 może jakieś fotki, szukałem ale nic nie mogłem znaleść na temat tego silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli cieknie przy termostacie to może uszczelka puściła :(

Pompę cieczy chłodzącej możesz sprawdzić jedynie po dostaniu się w okolice rozrządu i zdjęciu osłon lub próbować od spodu.

Jeśli jest odpowietrzenie to na wężach lub przy samej chłodnicy, jeśli nie ma "koreczków" to nie ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Agata88 pompa wody jest po przeciwnej stronie niż termostat. Jest ona napędzana paskiem rozrządu i bez rozebrania auta za dużo się nie zobaczy. Korek odpowietrzający powinien znajdować się na jednym z wężów od nagrzewnicy za silnikiem po środku auta.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek odpowietrzający powinien znajdować się na jednym z wężów od nagrzewnicy za silnikiem po środku auta.

Tak jest w przypadku silników 8V, w 16V odpowietrznik jest jeden, na obudowie termostatu.

kropla płynu pod termostatem

A dokładnie gdzie? Przydała by się jakaś fotka. Bez tego trudno powiedzieć co z tym zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest w przypadku silników 8V, w 16V odpowietrznik jest jeden, na obudowie termostatu.

No nie zgodzę się z Kolegą. U mnie jest odpowietrznik na przewodzie z nagrzewnicy a na obudowie termostatu żadnego odpowietrzenia nie mam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :(

Oczywiście że jest odpowietrznik

W obudowie "plastikowej" - to wystający kapturek który należy poprostu odręcić

W obudowie aluminiowej odpowietrznikiem jest śrubka na klucz 10mm znajdująca się na samym termostacie (najbardziej wysunięta na zewnątrz)

http://imageshack.us/photo/my-images/10/big45445111v2j.jpg/

 

Jeśli chodzi o wyciek:

W obudowie "plastikowej" najczęściej cieknie uszczelka pod całą obudową, natomiast w aluminiowej cieknie uszczelka tetmostatu.

Wyciek z pompy wody można potwierdzić przez sprawdzenie obecności płynu chłodzącego lub jego zaschniętych śladów pod kołem pasowym wału korbowego, jeśli to jednak termostat wycieki będą widoczne na połączeniu skrzyni biegów z silnikiem...

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

Zdjęcia należy zamieszczać wykorzystując hosting forum.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :)

...ja bym chętnie zobaczył odpowietrznik w Megane II 1.6 16v na przewodzie nagrzewnicy - bo rozumiem że taki pojazd masz na myśli... - wnioskuje z Twojego opisu

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

:(

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli możesz to podaj typ techniczny swojego Meg i rocznik

BM0C CM0C KM0C ??

 

Faktycznie w Dialogys jest dodatkowy odpowietrznik na przewodzie powrotnym z nagrzewnicy...

Edytowane przez OE Reniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Odgrzeję kotleta, bo dostrzegłem wczoraj ten sam problem u siebie. Zauważyłem, że ubyło płynu w zbiorniczku i poszukując przyczyny, zastałem całą mokrą obudowę termostatu, pod nią również nieciekawie. Zacząłem dokręcać śruby, o dziwo niektóre trochę doszły. Wytarłem to wszystko i zacząłem obserwować. Na 3 śrubach mocujących obudowę widać, jak nadmuchują się banieczki. Pytanie, czy jest sens wykręcić każdą taką śrubę, dać na gwint trochę silikonu i skręcić to? Jak sączy się po śrubach, to tylko wymiana uszczelki tej obudowy wchodzi w grę? Masakryczna robota :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Miałem ten i ten silnik. Z metalową obudową nie miałem problemu natomiast z plastikową owszem. Zużyła się uszczelka i olej dostawał się do płynu.

Zalecam wymianę uszczelki na nową. Ja nie wykręcałem śrub na silikon. To uszczelka trzyma szczelność. Dokręcając zbyt mocno można jedynie uszkodzić obudowę jak i uszczelkę.

Co do zamienności też chciałbym wiedzieć. Przyłącze czujnika temperatury wody jest różne. W plastikowej szybko wymienia się czujnik. Zawleczka zamiast gwintu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!