Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wskazania komputera pokładowego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Starałem się znaleźc przez opcję szukaj ale niestety nie udało mi się. W moim scenicu w momencie kiedy komputer stwierdza że zostalo paliwa do przejechania koło 50 kilometrów przestaje pokazywać wartości. w związku z tym tak realnie na rezerwie nie wiem ile mogę jeździć. Czy ktoś z was miał może taki przypadek, czy to standart.

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalka. W instrukcji samochodu napisano, by po zapaleniu kontrolki rezerwy niezwłocznie uzupełnić paliwo. A co do możliwej ilości kilometrów do przejechania, to trudno określić, zależy to od wielu czynników. Od stylu jazdy, przez pojemność silnika, po warunki drogowe czy atmosferyczne i obciążenie samochodu.

Dodatkowo trudno określić czy masz zamiar wyssać wszystko do osuszenia baku z rezerwy, czy jeszcze zachować bezpieczne minimum, a jeśli tak, to ile ono powinno wynieść.

Dlatego też, jako to bezpieczne minimum przyjęto moment zapalenia biedalampki. I tak musisz zatankować jeśli nadal chcesz jeździć, więc czy to zrobisz 50 km wcześniej czy później, to różnica niewielka.

Tu podobny temat:

http://megane.com.pl/topic/36558-problem-z-tankowaniem-do-pelna/page__p__281947__hl__pojemno%C5%9B%C4%87+rezerwy__fromsearch__1#entry281947

a są i inne....

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy naprawdę tak wierzycie w te wskazania i wyliczenia czy tylko tak udajecie??

Przecież logicznie rzecz biorąc są to wskazania tylko teoretyczne, obarczone wielkim błędem.

Zależne od wielu czynników które wcześniej opisałem. Ja bym nie zaryzykował według tego jeździć tym bardziej, że stacje paliw co kilka kilometrów i zatankowanie po zapaleniu rezerwy, a nawet nim się zapali nie sprawia problemu. Ja wole w baku mieć paliwo jak zastanawiać się ile jeszcze na rezerwie przejadę. Komputera o którym tu piszecie tez praktycznie nie używam, dla mnie to zbędna zabawka i jak widać w tym temacie, przyczynek do stwarzania sobie problemów.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja używam i widzę (to nie wiara), że prawidłowo pokazuje i wszystko się mniej więcej zgadza ;)

oczywiście nie jeżdżę do ostatniej kropli, ale i tankuję w okolicy włączenia się rezerwy, bo po co wcześniej (to raz) a poza tym mój portal przeliczania paliwa "nie pracuje" na dolewkach (to dwa) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej więcej to Mosiek na nartach jeździł, mniej na nartach więcej na dupie. ;)

Ja nawet nie pamiętam ile mam na dziennym nakręcone, choć jest stale wyświetlany ale chyba do 10 tys. od ostatniego zerowania się zbliża. Tankuję jak mam 2- 3, czasami 1 zielony wskaźnik od dołu, zazwyczaj jak jest tak nisko i akurat obok "mojej" stacji przejeżdżam.

Przecież to jest to samo czy na wcześniejszej stacji przy niezapalonej rezerwie naleje do pełna za mniejsza kwotę, czy na któreś z następnych też do pełna po zapaleniu rezerwy, za wyższą kwotę z powodu większej ilości litrów zatankowanych. To w dłuższej trasie. Przy przejazdach lokalnych zaglądam czasami na cenę paliwa na wybranych stacjach i gdy jest niższa, to leję do pełna nawet przy połowie baku.

A co do spalania, to tak jak w każdym moim aucie, spali tyle ile mu naleję, jeszcze ani jedno nie dało znać, że ma za dużo.

Ja mam takie podejście do tematu i uwierzcie, dużo mniej problemów i obaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!