Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej do 1.9 dCi 130KM (2011r.)


Rekomendowane odpowiedzi

Ceramizery to na dobrą sprawę modyfikatory tarcia. Chodzi o poprawę ochrony i zmniejszenie współczynnika tarcia co wpływa również pozytywnie na temperaturę oleju (szczególnie w węzłach tarcia). Archoil AR9100 jest moim zdaniem lepszy od Cerateca (o 9200 nie wspominając).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie wiem w jakiej strefie klimatycznej mieszkasz, ale NESTE 5W40 CITY PRO na pewno zimą będzie łatwiej, bo ma temp. krzepnięcia -51, a ten Penrite -42. Oczywiście nie traktuj tego na zasadzie, że -42 stopni i tak nigdzie nie ma, bo to jest kwestia tego, że on traci płynność aż do tego momentu (tzn. wątpię aby udało Ci się odpalić auto np. przy -41 ;) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie posiadam 1.9dci, ale mam dwa diesle, jedno 1.5dci a drugie 1.9tdi od VAGa. Oba zalane są olejami Specol 5w40 gold. Olej w dobrej cenie, ma dobrą jakość i dobre opinie. Do oleju dodaję motorlife, który działać pownienin podobnie jak archoil tj redukuje tarcie i tzw zimny start. Odpukać, oba silnik pracują wzorowo na tym zestawie i nie zamierzam zmieniac na poprzednie oleje: Skoda castrol 5w30 a Renówka Elf 5w40.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważna oprócz temperatury płynięcia jest pojmowalność oleju oraz właśnie graniczna temperatura pompowalności.  Jeśli olej ma temperaturę płynięcia -30 stopni to z dużym prawdopodobieństwem wystąpią kłopoty z rozruchem już w temperaturze -20 stopni, a na pewno przy -25 stopniach a takie i większe mrozy były w ubiegłym roku u nas w Polsce. Dlatego warto mieć olej, który z dużym zapasem da radę w najgorsze mrozy a również dlatego, ze w tak niskich temperaturach zapewni lepszą pompowalnośc i olej szybciej dotrze do newralgicznych miejsc wymagających smarowania. Oleje Neste to pod tym względem ekstraklasa (nie tylko pod tym). Neste City Pro 5W40 nie dość, ze ma temperaturę płynięcia -51 stopni to jeszcze temperaturę zapłonu +244 stopnie. Naprawdę świetny olej za w miarę przystępne pieniądze.

Specol Gold 5W40 bardzo dobrze sprawdza się z komplecie z Archoilem AR9100 i taki zestaw na 4 litry można mieć w cenie poniżej 100 zł i w tych pieniądzach nie bardzo widzę konkurencję na rynku. Świetnym olejem jest też Specol Spec Premium c3 5W30 VW 504/507 z najnowszym pakietem pod ta normę VW. 5 litrów można mieć poniżej 100 zł a jeśli chodzi o jakość to jest bardzo blisko olejów za ponad 200 zł. Dla zainteresowanych można znaleźć niezależną analizę laboratoryjną w necie tego oleju, z której jasno wynika, ze mamy do czynienia    z bardzo wysokiej jakości produktem. Sam mam ten olej zalany po raz drugi w 1.9 dci 130 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motorlife to czasem nie Militec bo w takim opakowaniu i takiej szacie graficznej kupowałem militeca ileś lat temu. Dziś sprzedaje go K2 jak się nie mylę. Czy to to tamo- ew jakiś polski odpowiednik militeca jak np nanotec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to Militec i Motor Life to zupełnie różne produkty a ten od K2 to jeszcze co innego. Do diesla zdecydowanie polecam Archoila AR9100, który oprócz tego, ze obniża tarcie ma bardzo dobre właściwości czyszczące  - mocno podnosi TBN i pomaga utrzymać czystość w silniku co jest bardzo ważne w dieslu. Technologicznie jest to o wiele bardziej zaawansowany produkt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie (wg informacji w internecie) K2 Militec i Militec-1 to powinien być ten sam produkt. Na stronie http://www.militec1.com/  dystrybutorem w Polsce jest:

Melle Ltd.

Stary Staw 9 
63-400 Ostrów Wlkp 
eMail: [email protected]
Website: www.K2.com.pl/militec1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mogłem się zdecydować czy wlać 5w30 czy 5w40. Poszło na to co sprawdzone miałem czyli gold w40. Co do specola to nigdzie w necie nie widziałem harakterystyki ani opisu składu. Wiem natomiast, że na śląsku kopalnie się tym posiłkują w eksploatowanych maszynach górniczych i podobno daje mega rade. Jeden z operatorów twierdzi, że kiedyś nie było miesiąca, co by się coś nie sypło i nie przytarło, teraz z tym dodatkiem robią jedynie okresowe przeglądy po 3mcach i wymieniają to co wydaje się zużyte (przegląd to nie naprawa, zaznaczam :)).

Ja osobiście przetestowałem sobie tego motorlife w moim wozidełku, jakim poprzednio był nissan z silnikiem sr20de. Moc podniesiona ze 131ps do 170ps. Kręcone nie raz do 7500rpm. Katowane na LPG i PB. Łącznie porobiłem 50000km i nic się nie oddało. Drugim, bardzo wiarygodnym testem było uleczenie pompy wspomagania, gdzie zdarzało się jej zapiszczeć przy maks skręcie. Po wlaniu do zbiorniczka 100ml wspomaganie zaczęło chodzić lżej i przestała piszczeć pompa, która zapewne miała już swoje za sobą. Po jakimś roku pękł mi w trasie przewód wspomagania i wróciłem do domu 100km na gwizdającej pompie bez oleju. Mogłem zrzucić pasek i jechać na twardziela, ale było tak zimno, a ja tak zestresowany, że to olałem. Po prowizorce pod domem z bajpasem na ukłądzie chłodzenia płynu wspomagania zalałem najtańszy hipol. Pompa myślałem że śmietnik a tu szok. Chwilę powyła, zaciągneła świeżego hipola i cisza :-) Uważam, że sporo w jej przeżyciu dał właśnie motorlife.

 

Ten jaki biorę kosztuje 1070zł netto. Nazywa się proline i jest dużo bardziej gęsty niż ten znany ze sklepów:

http://www.figmar.eu/1006-901-large/plastmal-motor-life.jpg

 

I występuje tylko w bańce 5l i tylko w takiej cenie. Ale podkupuje wymagane ilości od kolegi, który składa na tym silnik pod panewki np etc. On ma to na codzień więc wysępić mogę zawsze jakie 250ml potrzebne do moich dieselków.

A jak chodzi moje 1.5DCI? Mi się wydaje, że bardzo ładnie :-) A napewno lepiej niż na elfie jaki był. Oczywiście wymiany robie po 10tkm. Ze względu na cene i jego jakość, specol u mnie wygrywa ze wszystkimi propozycjami :-) 

Więcej o motorlife tutaj:
http://www.motofakty.pl/artykul/motor-life-chroni-silnik.html

I ruski teścik :

 

 

Edytowane przez Badass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badas fajnie piszesz ale ten teścick to jest naprawdę mało wiarygodny. Nie chodzi, ze coś wypadło źle czy dobrze tylko metoda badawcza do bani bo jak udowodnili specjaliści z Amsoila to w takim teście najlepiej może wypaść .... szampon do włosów.

Co do Specola to jeśli chodzi o stosunek cena/jakość nie ma chyba lepszych produktów na rynku. Pisałem o Specolu wielokrotnie i nawet wrzuciłem link do badań laboratoryjnych jakie robił kolega z branży ale ponoć marketing szeptany uprawiałem. Wolimy dać zarobić "obcym" i dostać produkt średniej jakości niż taniej kupić lepszy jakościowo Polski produkt i dać zarobić krajowemu producentowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie zdecydowany jestem na NESTE 5W40 CITY PRO . Jednak swędzi mnie wypróbowanie tańszego oleju z dodatkiem. Tyle obiecują ( smarują, chłodzą, czyszczą...) niczym WD50.  ;)

Szukam sposobu na rozruch silnika wstępnie nasmarowanego , zabezpieczonego. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!