Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kable od zamka centralnego


Rekomendowane odpowiedzi

Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć gdzie mogą znajdować się kable od zamka centralnego? Potrzebuję podłączyć moduł komfortu do kabla, który da napięcie(sygnał) do zamka centralnego po otwarciu auta pilotem. Dobrze byłoby gdyby były dostępne pod maską. Z góry bardzo dziękuję :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sceniolu drugim znalazłem takie w drzwiach i co nie jest dziwne w przelocie do drzwi. Wiązka na lewym przednim słupku poniżej dźwigni otwierania maski. W tym poradniku to opisałem i wskazałem które to piny. http://megane.com.pl/files/file/165-automat-skladania-lusterek-scenic-ii/

U Ciebie mogą to być inne numerki ale w tym przelocie je znajdziesz.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję podłączyć moduł komfortu do kabla,

W MII moduł komfortu znajduje się pod akumulatorem, w komorze silnika, tzw, UHC i jest on podłączony w odpowiedni sposób do zasilania. Opis znajdziesz na Downloadzie.

Wyjaśnij co Ty chcesz podłączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki gojgien.

Teraz muszę to jakoś znaleźć pod maską.

 

Dodano: 26 gru 2012 - 11:49

Przemo, nie chodzi mi o fabryczny moduł komfortu :D

Chcę zamontować coś w rodzaju tego http://allegro.pl/modul-komfortu-kierunkowskazow-1x-3x-comming-home-i2880275345.html .

Jednak by podłączyć funkcję Leaving Home potrzebuję kable od zamka centralnego -coś musi dawać sygnał do oświecenia się lamp na ok 20 sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien, mógłbyś dokładniej opisać jak przeciągnąć ten przewód z kabiny pod maskę?

Sprawdziłem w schematach, kabel od otwierania zamka drzwi kierowcy (Czarny- 20BC) kończy się na "Module kontroli elektrycznej kabiny" (645).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przebijałem się przez przegrodę, bo nie miałem takiej potrzeby. Najlepiej jednak w okolicach wiązki przez gumę osadzoną w przegrodzie, lub przez przelot linki do otwierania maski. Zależnie co masz od środka łatwiej dostępne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Już sprawdziłem, najlepsza opcja to ta guma w przegrodzie, o której piszesz. Jutro lub w piątek się za to zabiorę. Dzięki za pomoc :D

 

Dodano: 23 sty 2013 - 14:04

Po dłuższym czasie znalazłem trochę czasu żeby się w końcu zabrać za montaż nowego bajeru do Megi.

Moduł muszę podłączyć do kabla od otwierania drzwi(20BC). Wychodzący kabel(20BC) od złącza R3 (w drzwiach) idzie w wiązce pod kokpit. Wg schematów ma on kolor pomarańczowy, jest jednak jeden problem. W wiązce znajduje się chyba z 5 kabli koloru pomarańczowego... Czy jest jakaś możliwość rozpoznania, o który kabel dokładnie chodzi oprócz sprawdzania czy idzie napięcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odszukujesz odpowiedni pin i tam wkładasz jedną końcówkę przyrządu pomiarowego, na drugą przymocowujesz ..... igłę, taką krawiecką, czy to przyklejając ją taśmą, czy też łapiesz w "krokodylek". Przyrząd przestawiasz albo na omomierz, albo na pomiar diod i przewodności gdzie przy zwarciu słyszysz buzer i przygotowaną koncówką z igła nakłuwasz te pomarańczowe. Nie rób tego w jednym miejscu ale każdy przewód nakłuwaj tak by te punkty były od siebie oddalone. Jak trafisz na właściwy, to rezystancja spadnie do zera, albo usłyszysz buzer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki gojgien. Teraz mam następny problem. Moduł chcę podłączyć do świateł dziennych, które mam podłączone na + po zapłonie, więc gdy moduł się uruchamia na te 20 sekund światła dzienne świecą, jednak działa wszystko inne co jest podłączone do tego kabla. Słyszę jakieś urządzenie w silniku (nie wiem co to jest), które zawsze lekko buczy po zapaleniu stacyjki. Czy macie pomysł, aby podłączyć się gdzie indziej? Bo takie podłączenie nie jest bardzo bezpieczne?

Edytowane przez Damian771
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstaw zaporowo diodę prostownicza na tym kabelku który przepuszcza ten potencjał z podłączanego przewodu do instalacji. Musi być odpowiednio odwrócona by zasilanie z instalacji dochodziło do dziennych a zasilanie z drugiej strony było do instalacji blokowane. To najprostszy sposób. Wystarczy dioda z grupy BYP401

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może uda się bez rysowania.......

Nadal rozważamy opcję jak masz to zamiar zrobić.

Masz obecnie kabelek do dziennych i do niego podłączasz to nowe ustrojstwo, by dzienne na czas 20 sekund się zapalały. Czyli po prostu podajesz drugie zasilanie do dziennych, a ono nie dość że oświeca te światła, to bocznikuje w stronę instalacji auta. Tego ostatniego chcesz uniknąć.

Tak to zrozumiałem z opisu, czyż tak??

jeśli tak to ten przewód który obecnie masz do dziennych dzielimy umownie na 3 części. 1 to ta od zasilania do miejsca podziału, 2 to pomiędzy podziałami, i 3 od ostatniego podziału do lamp dziennych. Kabelek z nowego ustrojstwa ten zasilający światła dzienne podłączasz w miejsce podziału 2 czyli bliżej świateł dziennych. Miejsce podziału 1, na końcu pierwszego odcinka od miejsca zasilania rozcinasz i w to miejsce szeregowo wstawiasz diodę. Dioda ma 2 druciki, a prąd stały przewodzi tylko w jednym kierunku, w drugim nie przepuszcza. Musisz ją tak odwrócić przy zabudowie, że prąd z miejsca zasilania dziennych będzie do świateł dochodził, a podając ten sam potencjał z dodatkowego modułu, prąd popłynie tylko do świateł dziennych i tylko do miejsca gdzie jest doda. Dalej do instalacji nie przejdzie i pod maską będzie panowała cisza. Tu trzeba jednak pamiętać, że masz 2 lampy dzienne i w zależności gdzie jest zasilanie do tej 2 podłączone, to trzeba albo zrobić to wspólnie dla obydwu lamp, albo zdublować to dla lampy 2.

Proste jak rogalik. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej więcej poczytałem na temat diody.

Gdy podłączymy diode mamy pewność, że prąd będzie przechodził tylko w jedną stronę, czyli musiałbym podłączyć to tak:

 

thumb_hosting_zdjec_1358962335__dioda.jpg

 

Jeśli dobrze rozumiem to jeszcze chciałbym się dowiedzieć, czy w marketach typu Castorama znajde takie diody czy raczej szukać w sklepie typowo z elektroniką? I czy diody mają na sobie namalowany wektor, w którym przewodzą prąd?

 

Dodano: 23 sty 2013 - 18:36

O widzę, że napisaliśmy w podobnym czasie. Chyba jednak dobrze zrozumiałem.

Z podłączeniem do lamp nie ma problemu, ponieważ są podłączone razem- do jednego kabla.

Edytowane przez Damian771
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ten schemat

W marketach budowlanych takich elementów nie zakupisz, masz je za to w domu na kilogramy....

odpowiednie diody znajdziesz praktycznie w każdym, nawet chińskim zasilaczu transformatorowym. To te kwadratowe, cięższe, wkładane bezpośrednio do gniazdka.

Strona zaporowa jest oznaczona kolorowym paseczkiem, zazwyczaj kolor tego paseczka odpowiada wielkości napięcia jakie jest przez tą diodę blokowane. BYP401-50 były chyba najsłabsze (niebieski pasek) są jeszcze 401-100..200...400...600...

https://www.google.pl/search?q=byp401&hl=pl&client=firefox-a&hs=EVk&tbo=d&rls=org.mozilla:pl:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=-BgAUfiNDaPI4ASs14CwDA&ved=0CAoQ_AUoAA&biw=1366&bih=676

 

Dodano: 23 sty 2013 - 19:01

Co do samej diody to jest jeszcze wymóg by miała odpowiedni amperaż. Przypuszczam jednak, że dzienne masz na ledach, pobór prądu jest znikomy i taka 1A BYP401 wytrzyma, jeśli pobór jest większy, to szukaj przykładowo 5A BYP671.

http://unipol.bazarek.pl/opis/1492337/dioda-byp671350.html

Dobrze ją na jakiś radiator przykręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!