Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomiar poziomu paliwa w Baku MEGANE II 2003 Benzyna


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Nasza firma instaluje dla jednego z kontrachentów paliwomierze do samochodów jak w temacie. Tak się pechowo składa, że jestem odpowiedzialny za dokonanie pomyślnego montażu.

Wszystko mamy już podłączone i skalibrowane, za wyjątkiem poziomu paliwa. W wiązce przy baku są 4 przewody. Dwa z nich to zasilanie pompy paliwa. Pozostałe dwa to na pewno czujnik poziomu. Standardowo jest to zrealizowane w ten sposób, że w zależności od poziomu paliwa występuje tam proporcjonalne napięcie. Na tej podstawie montowane przez nas urządzenie zwykle pobiera informacje o poziomie paliwa w baku. Tutaj jednak na przewodach niezależnie od poziomu paliwa mamy:

- 2,3V

-0,09V

 

O co proszę:

- schemat instalacji odpowiedzialnej za pomiar paliwa w baku

- podpowiedź jak renault w tym modelu fizycznie dokonuje pomiaru paliwa (czyżby to był pomiar prądowy?)

 

Uprzejmie proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam,

Polegllass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W renówkach komputer liczy sobie ilość paliwa w zbiorniku. I jak się jeździ na gazie, to też spada poziom paliwa na desce rozdzielczej choć fizycznie w baku nic nie ubywa.

Ps. A schematy elektryczne są do pobrania w dziale "Download"

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps. A schematy elektryczne są do pobrania w dziale "Download"

Podobno to w tym roku zimy nie będzie. :!:

Powiem tylko że wszystko zależy od modelu, a poziom paliwa zależy od wychylenia pływaka, na osi którego jest potencjometr. W zależności od rezystancji komputer pokazuje poziom paliwa w baku. Z tym, że ja mam wrażenie, że w tym "macza palce" jeszcze coś bo obserwując kontrolkę rezerwy wygląda jakby w niektórych sytuacjach paliwa przybywało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem sterowanie poziomem paliwa zajmuje się czujnik(ale jestem wygadany co ? :!: )Czujnik bodajże wysyła sygnał masy do kalkulatora tablicy zegarów czyli odpowiednia oporność = poziom paliwa ,a dodatkowo Ci powiem ilość rezerwy się programuje do poprawnego wskazania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No właśnie, jak to działa, ostatnio zdarzyło mi się zatankować na pracującym silniku i potem wskaźnik poziomu paliwa już tego nigdy nie zauważał.

Czy ktoś wie jak zresetować taką sytuację?

Względnie co daje i jak uruchomić tryb "Test mode" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ogólnie to przekombinowali chyba trochę z tym wskaźnikiem poziomu paliwa. Ja rozumiem to idzie przez kompa ale zawsze powinno być jakieś wskazanie, że tak je nazwę pierwotne.

Co komp w ogóle kurna zlicza i kombinuje przy tym odczycie?

 

Pierwsze rozwiązanie nie działa. Tankowałem potem i wskazówka nie poszła gdzie powinna.

Odłączenie aku spowoduje, że potem wskaźnik wyświetli czysty odczyt z czujnika poziomu paliwa?

 

Bo tak to do dzisiaj mam wrażenie, że wskazówka poziomu paliwa coś tam sobie pokazuje co niewiele ma wspólnego z rzeczywistością.

Edytowane przez zaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Zresetuje się elektronika w aucie i wskazanie powinno być poprawne (przerabiane na forum Twingo). Potrzebne będzie potem zakodowanie radia oraz przyuczenie szyb.

 

Co komp w ogóle kurna zlicza i kombinuje przy tym odczycie?

A zlicza abyś miał orientację ile kilometrów możesz przejechać na paliwie, jakie pozostaje w baku, jakie masz spalanie na 100km, chwilowe.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zlicza abyś miał orientację ile kilometrów możesz przejechać na paliwie, jakie pozostaje w baku, jakie masz spalanie na 100km, chwilowe.

No to, że komputer "pokładowy" auta liczy sobie takie różne rzeczy i wyświetlana je w STOSOWNYM miejscu to wiadomo.

Ja się pytam co komputer majstruje głupowato przy analogowym wskaźniku paliwa, który bezwzględnie i zawsze powinien być w 100% odwzorowaniem poziomu paliwa w zbiornika sprawdzanym przy pomocy jakiegoś czujnika a nie wynikiem "kreatywnej księgowości" bo lepsze określenie mi się nie nasuwa.

W renówkach komputer liczy sobie ilość paliwa w zbiorniku. I jak się jeździ na gazie, to też spada poziom paliwa na desce rozdzielczej choć fizycznie w baku nic nie ubywa.

Czy to się tyczyło analogowego, tradycyjnego wskaźnika poziomiu paliwa?

Czy też w ogóle się mylę, wskaźnik analogowy działa tradycyjnie a mój przypadek, że wskaźnik nie zareagował kompletnie na tankowanie przy pracującym silniku wynika np. z nieprawidłowego odpowietrzenia czy coś? Tylko mówię, tankowałem potem jak należy i sytuacja nie uległa poprawie.

W renówkach komputer liczy sobie ilość paliwa w zbiorniku. I jak się jeździ na gazie, to też spada poziom paliwa na desce rozdzielczej choć fizycznie w baku nic nie ubywa.

to rozumiem dotyczy wskazań komputera czy też wskaźnika analogowego?

Generalnie jaki wtedy jest algorytm tego. Tankujemy różną ilość paliwa i ta informacja musi być znana zarówno kompowi jak i wskaźnikowi analogowemu (jeśli działa tradycyjnie). Potem komp sobie może odliczać już na podstawie dozowania wtrysków. Ale z tego piszesz to wynika także, że komp steruje wskazówką analog. wskaźnika poziomu paliwa. By wyglądało mi, że jeśli zapłon jest odpalony to komp nie "słucha" wskazań czujnika. No ale by wiedzieć o dolaniu paliwa powinien odczytać czujnik po włączeniu zapłonu. No ale w moim przypadku przeczy temu fakt, że nastąpiło kolejne tankowanie "po bożemu" i poziom paliwa nie został poprawnie odczytany (chociaż jest pewna możliwość, że się mylę bo dokładnie nie pamiętam).

Dziwne to dość.

Generalnie dziwne jest dla mnie, że wskaźnik tradycyjny poziomu paliwa nie pokazuje zawsze po prostu tego co jest w baku. Nawet jeśli nie wprost bezpośrednio elektrycznie: czujnik-wskaźnik to przez kompa: czujnik-komp-wskaźnik ale z bezpośrednim przekazaniem wielkości. A tu wynika, że komp w to ingeruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaba w renówkach nie ma typowo analogowego wskaźnika paliwa. To co masz na tablicy jest sterowane komputerem. I komputer odpowiada za ilość paliwa. A dlaczego komputer tym steruje, a to dlatego że możesz sobie ustawić różne wartości rezerwy w baku np 5l, 8l, 10l paliwa. Wszystko do ustawienia Clipem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, cała tablica wskaźników jest za pośrednictwem kompa (myślałem, że może wskazanie poziomu paliwa jest bezpośrednie).

Tylko, że wskazanie wskazówkowe powinno być jedynie przekazaniem w tym przypadku okresowego zczytywanego czujnika poziomu paliwa. Wiadomo, że wartości chwilowe, sumy, przeliczajki i cała ta buchalteria wskazywana na wyświetlaczach oparta na zliczaniu ilości paliwa wtryskiwanego (i info ile jest paliwa w baku) to inna sprawa.

Tu jednak komp jak widać ingeruje też w działanie wskaźnika wskazówkowego ale robi to w taki sposób, że można go jak widać ogłupić.

Edytowane przez zaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!