Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokie spalanie


mateuszj87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przeglądałem forum ale niestety nie znalazłem odpowiedniego tematu wyjaśniającego mój problem.

Chciałbym się dowiedzieć co może mieć wpływ na wysokie spalanie w moim Scenicu. Komputer średnie spalanie pokazuje 10,5 litra. Wydaje mi się że to trochę za dużo. Wymieniłem świece jakiś 1000km. temu, cewkę zapłonową na drugim cylindrze bo padła. Rozrząd wymieniony ok 4tyś km. temu. W miarę oszczędna jazda, tankuje cały czas na tej samej stacji, 90% tras robię po mieście, bardzo rzadko klimatyzacja, a spalanie wyjątkowo wysokie.

Proszę o pomoc co może być przyczyną.

Pozdrawiam.

 

Dodam że w listopadzie został wymieniony czujnik położenia wału korbowego.

Edytowane przez mateuszj87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer średnie spalanie pokazuje 10,5 litra.

Nie wiem jak to wygląda w scenicu, czy wskazania kompa pokładowego pokrywają się z faktycznymi wynikami, liczonymi od tanowania do tankowania do pełna. U mnie w megance przed zagazowaniem pokrywało się to z dokładnością +/-0.2l/100, ale już w corolli wynik z kompa pokładowego zyje we własnym świecie i nijak nie miał się do faktycznego spalania. Co do wyniku to porównując go do mojej meganki 6.2 l/100 przed zagazowaniem i silnik tylko poj 1.4, to wynik 10.5 l/100 wydaje mi się lekko za wysoki. Ja w tym wypadku w pierwszej kolejności sprawdziłbym jak pracuje sonda lambda przed katalizatorem, bo w zasadzie to ona kontroluje i pośrednio wpływa na to czy mieszanka paliwowo-powietrzna jest optymalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gimak weź pod uwagę, że ostatni był cały miesiąc z temperaturą poniżej zera i to bardzo. Więc spalanie rzędu 10,5l jest realne na krótkich odcinakach w mieście (do 10km) i częstym odpalaniu. Moja meganka jak nie odpalam jej z rana przy skrobaniu szyb pali około 8,5l/100km według kompa a jak skrobię szyby na odpalonym to spalanie dochodzi do 9,5l/100km. I jeżdżę tą samą trasą i widzę, że temperatura silnika dochodzi do temperatury roboczej po przejechaniu około 5-6km przy temperaturze -10st.C. Jak jest temperatura na plusie to silnik nagrzewa się do temp. roboczej po przejechaniu ok. 2-3km.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w mieście przy temp minus 10 stopni spalanie 6,5 l/100 km, a najgorzej jest to temp silnika zaczyna p[odnosić po 3 km ale zatrzymuje przy 1 krewski, tylko na światłach z trudem dochodzi do 1,5 Kretki a podczas jazdy spada do jednej Kretki i nie ma znaczenia czy włączone ogrzewanie czy bez. Jak temp jest powyżej 5 stopni to krekta jest przy 1,5 a latem jest na drugim Kretki. Więc nie wiem czy wina termostatu czy czujnika temp.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - logika wypowiedzi

Ciekawy masz licznik, że temp pokazuje Ci kredkami. Pewnie kolorowymi?

:)

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!