Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane CC 1.9 dci wysokie spalanie, wibracje i głośna praca silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam ogromny problem ze swoim cabrio, w listopadzie miałem nieciekawą przygodę, a mianowice obróciła mi się panewka i zatarł się silnik, po namyśle postanowiłem wymienić silnik (od laguny 2006 rok), filtry, nowe panewki na wał, nabicie klimy, olej i inne duperele. Przed zainstiałą sytuacją auto paliło w mieście ok. 7,8 l/100km, trasa 4,5-5,5/ l00km (spalanie średnie), teraz jestem jakieś 2 tygodnie po naprawie i spalanie w trasie przy 110-120 km/h 6,6 l/100km, miasto - tragedia 14,8-18,0/100km. Zatankowałem 15 litrów, jazda po mieście do sklepu, zabrać kobietę, podjechać do pracy i po niecałych 3 dniach miałem pusty zbiornik. Na co to może wskazywać? Czy mechanicy coś spieprzyli, bo nie wiem jak z nimi rozmawiać?

Pozdrawiam

Edytowane przez damianmlo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankowałem do pełna na trasę i spalanie wynosiło 6,6/100, po powrocie do miasta po 2-3 dniach jazdy po mieście spalanie z 6,6 średniego skoczyło do 10,8/100 więc wydaje mi się, że to nie jest normalna sytuacja tylko podwyższało się z 6,6/100, po resecie średniego spalania pokazuje te 15-18 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję nie wierzyć spalaniu z kompa. U mnie też jak przejadę trasę to spalanie jest benzyny 6,5l/100km według kompa a po jeździe w mieście spalanie wzrasta do 8-9l/100km. Proponuję posprawdzać czy przypadkiem nie blokuje się, któreś z kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :)

 

Gdybym ja miał na kompie 8-9/100 to bym nie narzekał, właśnie wróciłem z miasta i na odcinku ok. 3km (po resecie kompa) na ciepłym silniku zjadł mi litr ropy. Wątpie żeby to było normalne. Kolejny problem to wibracje silnika które przenoszą mi się do kabiny. Mechanik jak twierdzi poduszki są do wymiany razem z dwumasą i tak zastanawiam się czy na to pierwsze czy na to drugie chcą mnie naciągnąć. Poza tym na poprzednim silniku spalanie było na poziomie 7.8l/100 w tym samym aucie przy tym samym stylu jazdy więc coś musi być nie tak. Pytanie tylko co?

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy to możliwe, że te same wtryski w innym słupku są powodem tak dużego spalania? Silnik po usterce został wymieniony na drugi, ale bez osprzętu który został mój. Wcześniej takiego problemu ze spalaniem nie miałem, a wczoraj o godz. 17 zdążyłem wlać 10 litrów celem "sprawdzenia", zrobiłem max. 50 km, a komputer pokazuje 90 do zrobienia, a spalanie po każdym odpaleniu staje się większe. Dochodzi nawet do 22 litrów/100. Tak mnie irytuje ta sytuacja, że te paliwo chyba musi się za mną lać żeby auto tyle paliło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Damianmlo zrozum jedna rzecz jak skasujesz przebiegi i spalanie, to komputer oblicza spalanie właśnie od tego momentu. I u mnie wtedy komputer pokazuje spalanie jak jadę w korku w mieście od 16 do 20l/100km. Wszystko zależy od przebiegu i czym większy tym mniejsze pokazuje spalanie. Osobiście tankuję do pełna i według kompa mogę przejechać na trasie do 1000km po tankowaniu przy spokojnej jeździe do 100km/h., a w mieście gdzie prędkość średnia wychodzi 25km/h - 30km/h na tej samej ilości paliwa wychodzi tylko 600-700km.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :)

 

Ja zdaję sobie sprawę z tego, że komputer jest omylny, to jest wręcz oczywiste. Rozumiałbym to gdybym nie musiał tankować 10 litrów robiąc 50 km po mieście, rozumiesz? Wlewam przykładowo 10 litrów, w 2 dni robię 50 km, a trzeciego dnia mam rezerwę która po kilku kilometrach przestaje pokazywać jakiekolwiek kilometry tj. ---- i dawaj na stacje paliw lać znowu 10 litrów na 2 dni.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ale weź pod uwagę że diesel długo się rozgrzewa i potrzebuje paliwa aby wytworzyć ciepło. A jak jeździsz na krótkich odcinkach w mieście, to jest możliwe, że nie zdąży osiągnąć swojej temperatury roboczej. Jeszcze sprawdź czy przypadkiem nie masz przecieków przy wtryskach.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wyeliminowac problem wibracji? Sporo na ten temat czytałem i przyczyn może być wiele, wtryski, dwumasowe koło, poduszki, a nawet padnięta świeca. Jak teraz określić skąd te wibracje pochodzą? Na zimnym silniku są dużo większe, na kierownicy czuję takie mrowienie, po wcisnieciu pedału gazu i podniesieniu obrotów wibracje praktycznie ustępują. W środku słychać delikatne wibracje kokpitu. Po podniesieniu maski silnik wydaje taki nieprzyjemny dźwięk i nie jest stabilny. Wydaje mi się, choć to przypuszczenia, że pochodzi z lewej strony stojąc przodem do auta. Wpakowalem w remont auta 10 tyś więc nie chcialbym teraz robić wszystkiego co mogłoby wskazywac na wibracje.

 

P.S - 3 dni jazdy, ok. 100 km zrobione po mieście, spalenie średnie 21,8/100 i rośnie.

 

Gdzie szukać problemu? Bo 1.9 dci pali mi tyle co audi tt z wirusem na 280 hp..

Edytowane przez damianmlo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem na początku. Zatankuj do pełna i dopiero sprawdzaj spalanie. Bo jazda po mieście nie jest równa. Jak jeździsz krótkie odcinki po mieście z częstym odpalaniem, w korkach i na mrozie to może być większe.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś jeszcze się na ten temat wypowie? Ktoś miał takie cyrki, że komputer mu wyświetla średnie spalanie (nie mówię tu o chwilowym) ponad 20 litrów przy ekonomicznej jeździe? Druga sprawa co z tymi wibracjami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób mogę to stwierdzić? Mechanik ze mnie jak z koziej wiecie co dalej.. :)

Aczkolwiek wykluczałbym tą przypadłość ze względu na to, że te wibracje były już przed remontem, tj. wymianą silnika. Po wymianie mechanik wymienił wszystkie filtry, olej, rozrząd z pompą wody, panewkami na wale korbowym etc.

Wcześniej też były te wibracje (na silniku który uległ zatarciu - obróceniu panewki) lecz wibracje były mniejsze. Jak domniemam dlatego, że był to wrzesień i były wyższe temperatury. Zastanawiam się nad wymianą prawej poduszki (tej od strony pasażera) tylko nie wiem czy to coś pomoże. Mechanik twierdzi, że do wymiany są bezwzględnie poduszki i dwumasa - tu twierdzi, że sprzęgło się ślizga. Inny mechanik poradził w tej kwestii próbę ruszenia z 5-tki, jeśli auto ruszy tzn, że sprzęgło się ślizga, jak zgaśnie to znaczy, że jest ok. W efekcie tej próby auto zgasło więc hipotetycznie powinno być wszystko ok, ale wibracje są dalej i chciałbym się z nimi uporać. Czy da się stwierdzić na oko czy wtryski są ok bez ich demontowania? Na oko jedynie mają taki nalot z rdzy, ale żadnych wycieków nie zauważyłem, wymieniłem również turbo na fabrycznie nowe i mam wrażenie, że auto ma jakoś mniej mocy. Może to efekt długiego czekania na auto i jazdy czymś o ponad dwukrotnie większej mocy - sam nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!