Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Nie tak dawno temu kupiłem Megane Classic 97' . Od razu zauważyłem że jest nieźlee opadnięta z tyłu ( z przodu wyglada jak 4x4 :) )

Ale stwierdziłem że tak musi być, zresztą jak przygladałem się podobnym modelą zarówno w mieśćie jak i w internecie, nie było znaczącej róznicy.

Od pewnego czasu moja meganka grzeje ławe, ponieważ jeździć nią nie mogę, jakies 2 tyg temu miała swój kurs po długim postoju (stoi pod blokem od września) i postoi do maja.

Od czasu do czasu do czasu zchodze do niej podładować aku albo pojeździć po dość długim parkingu, do wczoraj.

Przeparkowałem auto, sama jazda nie była jakąś nowościa generalnie auto prowadzi się dobrze, poza tym że tył twardo siedzi, jest to dosyć dziwne odczucie.

Na "sierżancie" pod blokiem bałem się ze zostawię tłumik.

I tu moje pytanie, czy mogło od tak się coś stać z tylną belką ? Próbowałem wyczytać na forum, ale na aucie się nie znam, nawet nie wiem co tam z tyłu mam :)

Stąd prośba, zdjęcie co prawda nie odzwierciedla widoku auta na żywo, bo wygląda to strasznie ;/

Nie jestem tylko pewien czy od samego początku tak było, czy stało się to nagle ... . Niedawno była też na przeglądzie o gdyby nie "progi" to przegląd by przeszła bo reszta OK.

Zerknijcie i poradźcie .

 

Ps. Auto przykrete nieprzemakalną płachtą, bo jak niejeden na forum mam problem z woda (strona pasażera) zarówno z przodu i z tyłu, dodam że nie było tak podczas wielkich ulew, tylko teraz w zime, auto przykryte grubą warstwą śniegu i lodu, przyszła odwilż i wody było prawie na wysokość podeszwy w traperach.

Nie mam czasu teraz zimą bawić się w czyszczenie rurek itp, więc jak na ta chwile pelerynka działa w 100% :P

 

Edit ;

Prosił bym o przeniesienie do działu "Zawieszenie" ponieważ pisząc temat myślałem o wodzie w aucie a skończyło się na problemie belki :P

post-55632-0-44949900-1360860472_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też przypuszczam, że poszedł drążek, raczej na pewno.

Co do wody w aucie to albo leje się z otworu anteny lub od strony drzwi, uszczelki, chyba, że auto jest wypadkowe i wymieniane były szyby przednia i tylna. Przykryłeś auto po powodzi czy przed?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy cały tył tak siedzi czy tylko 1 strona

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Cały. Auto od razu po kupnie siadziało całkiem nisko, problem w tym że nie potrafię ocenić czy tak jak teraz, czy wyżej.

Po prostu nie umie sobie przypomnieć... . Siedziało nisko, ale problemem nie mógł być drążek, bo nie przeszedł by przeglądu czy tak ?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Przykryłeś auto po powodzi czy przed?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Oczywiście Po. Z tym że podsufitka auta była suchutka, zalana była tylko podłoga (przód i tył) od strony pasażera. Nie miałem czasu diagnozować problemu, dlatego po osuszeniu od razu przykryłem pelerynką.

Auto wszystkie szyby ma oryginalne.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Ps. Jeśli jednak to drążek, czy oba ? ( nie znam wogóle sie na budowie tyłu samochodu) To co wtedy ? Stacja diagnostyczna ? Lewarki i ocena ? Jak to zdiagnozować?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź do jakiegoś mechanika, niech spojrzy na tylną belkę, w najlepszym wypadku wystarczy podnieść tył na drążkach, w najgorszym, najdroższym regeneracja tylnej belki. Chyba się nie mylę, prawdopodobnie masz belkę 4-drążkową.

Do do powodzi, jak pisałem, popatrz na antenę i uszczelki drzwi. Ewentualnie mogło zalać przez nawiew, np. przez niedrożne odpływy w podszybiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Antena na pewno odpada, zaraz z końcem sierpnia była wymieniana i wszysto zaróno od strony dachu jak i od srodka jest zasylikonowane :)

Tym bardziej że najwiecej śniegu ( bo nie stało sie to po ulewach) było na tych wentylach przy przedniej szybie, może rzeczywiście są niedrożne.

Powódź w auce to 2 plan :) na razie martwi mnie ten tył ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

w moim megane tak samo tyl siedzi na kolach co to jest? jaki jest koszt naprawy? jesli ktos wie prosze o odpowiedz

 

Dodano: 13 lip 2013 - 03:10

czy mozna naaprawic to samemu? gdzie dostac zepsute czesci?

 

Dodano: 13 lip 2013 - 03:17

wyglada to identycznie. powiedzcie co robic?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

post-60977-0-18468000-1373678183_thumb.jpg

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sedanach jest belka 4 drążkowa, wystarczy wymienić pęknięty drążek skrętny (jeśli pękł tylko jeden), dobry mechanik sobie z tym poradzi nie trzeba demontować całej belki i oddawać do regeneracji. Miałem taki przypadek w Renault 19, w których montowano belki 2 i 4 drążkowe, podczas wymiany tylnego amortyzatora założyli mi krótszy amor od wersji 2-drążkowej co prawdopodobnie spowodowało szybsze zużycie i pęknięcie drążka skrętnego, u mnie na szczęscie pękł tylko jeden, koszt ok.200 zł + robocizna

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :D Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :D

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

 

ps.Post oczywiście był czytany przed wysłaniem a ponieważ jest to pierwsza uwaga odnośnie pisowni niezwłocznie poprawiłem dwie małe literki, oraz brak jednego lub dwóch polskich znaków - trafiło na mnie :) choć jak czytam niektóre posty to... pozdrawiam i zapraszam rasowych polonistów.

Edytowane przez marr29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zregenerować belkę.

 

Taka "przyjemność", uwzględniająca 2 drążki oraz 2 tuleje to ok 1200 zł. Używana kosztuje 400 zł ale bez gwarancji, że nie strzeli od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!