Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Nie znalazłem podobnego tematu w archiwum więc zakładam nowy. Zauważyłem dziwne "zachowanie" (dla mnie dziwne) klimatyzacji i nadmuchu w mojej Megi III 1.9 dCi. Opiszę w czym rzecz.

Mam klimatronic, jeżdżę codziennie trasy ok 200km z krótkimi częstymi przestojami - ustawienia temp. to 21 stopni zarówno po mojej stronie jak i pasażera (zawsze te same wartości), jak jest wilgotno klima na soft, jak sucho klima AC/off i już kilka razy zdarzyło się, że z nawiewów "moich" czyli od strony kierowcy leci ciepłe powietrze a z nawiewów od strony pasażera leci powietrze o wyczuwalnie niższej temperaturze (wręcz zimne). Dzieje się tak przez klikanaście minut potem wszystko jest ok. Dzieje się tak zarówno przy włączonej klimie na auto, soft i fast, a także przy wyłączonej klimatyzacji, czyli przy zwykłym nawiewie. Sytuacja ma miejsce nie na początku jazdy, ale po kilku lub kilkunastu kilometrach od ruszenia, trwa kilkanaście minut a potem ze wszystkich nawiewów leci znowu powietrze o takiej samej temp. ("mierzonej" dłonią :lol: ).

To mój pierwszy samochód z klimatronikiem i nie wiem czy tak ma być, czy to jakaś oznaka początków awarii systemu ogrzewania? W ASO (byłem niedawno na przeglądzie) nic nie stwierdzono - ale podkreślałem im że to dzieje się tylko w czasie jazdy. Dla mnie na "logikę" jak ustawiam taką samą temp. na dwie strefy to nawiew powinien być taki sam tzn. o tej samej temp... ale może się mylę.

Może ktoś z Forumowiczów miał podobne obiawy i może podzielić się spostrzeżeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W moim Fluence nierówny nawiew objawia się w inny sposób tzn. po ustawieniu 21C nawiew dolny (na nogi) dmucha powietrzem ok. 40C a górny działa poprawnie. Dzieje się tak w 2 strefach w trybie AUTO + A/C OFF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego fenixfx to normalna sprawa te dysze nawiewów na nogi kierowcy i pasażera to są nadmuchy ciepłego powietrza do wnętrza auta (tak jest napisane w instrukcji obsługi) jest to całkiem normalne zachowanie klimatronika, u mnie zawsze przy tem. zewnętrznej około 15-17 stopni przy włączonej klimie jest tak, że z kratek głównych w desce rozdzielczej leci zimne powietrze schłodzone przez klimę, a z dolnych na nogi leci ciepłe powietrze, albo w zimie po rozruchu auta jak wnętrze się nagrzewa to ze wszystkich otworów wentylacyjnych leci ciepłe powietrze do momentu, aż czujniki w aucie nie uznają, że trzeba to zmienić i potem różnica tem. wdmuchiwanego powietrza do wnętrza auta między dolnymi wlotami, a głównymi w decse rozdzielczej różni się, dolnymi leci ciepłe powietrze, a z głównych leci wyraźnie zimniejsze :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie , nie sądzę aby z wylotów na nogi zawsze leciało gorące a ogólna temperatura byłaby korygowana przez dodanie zimnego powietrza przez inne wyloty ( górne , środkowe). Wiem , że Renault w tym modelu nieźle skomplikowało życie użytkownikom poprzez zastosowanie "nad wyraz inteligentnego" klimatronika i sam mam z nim nieraz różne historie ale jak ustawiam temp na 21 C lub na 25 C to jest różnica na wylotach z dolnych kratek ( tych na nogi). Abstrahuję od tego , że zawsze ciepłe powietrze wylatujące z którychkolwiek kratek będzie do pewnego momentu miało wyższą temperaturę od tej ustawionej na panelu a po nagrzaniu się auta może już lecieć nawet chłodne ( podtrzymanie temperatury zadanej).

Ogólnie to ja i tak zawsze marznę w moim SIII i mam na 25 C ustawione i nie jest za wesoło :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Mam tą samą przypadłość. W kabinie ustawione 20 stopni, a na nogi leci ciepłe powietrze. Zorientowałem się, powiedzmy u pewnego źródła i z tego co się dowiedziałem, jest to błąd konstrukcyjny tak zwanej kierownicy rozkładającej nawiew na strefy - nogi, przód, szyba. W pewnych położeniach kierownica ustawia się w taki sposób, że nie wysterowuje chłodnego powietrza na nogi.

 

Komfort dla mnie to żaden jeśli potrafi dmuchać na tyle ciepłym powietrzem, że grzeją się nogi trzymane na pedałach.

 

Ogólnie też zaobserwowałeś taką przypadłość? Najczęściej tak jest krótko po odpaleniu po nocy gdy dogrzewa kabinę. Z dołu leci zdecydowanie cieplejsze powietrze pomimo ustawienia temperatury na 20-21 stopni. Jak ustawię 19,5 lub mniej wtedy jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie działanie klimatronika jest normalne wynika z prostych praw fizyki. Mianowicie ciepłe powietrze jest lrzejsze lżejsze i wędruje do góry a zimne powietrze jest cięższe i wędruje do dołu. W przypadku gdyby z górnych kratek szło by ciepłe powietrze w aucie były by dwie strefi na dole zimno a na górze ciepła w przypadku takiego rozwiązania dół ciepłe powietrze góra zimne powietrze dużo łatwiej jest też utrzymać zadaną temperaturę bo powietrze swoim naturalnym ruchem się miesza między sobą.

Edytowane przez damiar
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja też zauważyłem coś podobnego. Czasami z nawiewu po stronie pasażera leci chłodniejsze powietrze. W takiej sytuacji jeśli zmienię nastaw temperatury po stronie pasażera o 0.5 stopnia wyższy niż po stronie kierowcy to temperatura powietrza z obu nawiewów wyrównuje się. Być może dzieje się tak gdy temperatura w kabinie jest bliska tej nastawionej. Zachowanie takie tłumaczę sobie niedokładnością pomiaru. Dwa takie same czujniki temperatury mogą dawać nieco inne odczyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam

U mnie zauważyłem, że po ustawieniu obu stron na wartość HI strona pasażera grzeje słabiej. Dodatkowo nadmuch z kratek po stronie pasażera jest nieco słabszy. Ogólnie strona pasażera zachowuje się dziwnie raz grzeje mocniej raz słabiej.

Mam dylemat czy zacząć dobierać się do nagrzewnicy, czy ten typ tak ma.

 

Pozdrawiam i czekam na wasze sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam, 

Odświeżę troszkę temat. U mnie jest tak samo jak pisaliście powyżej. Tylko że co ciekawe w ubiegłym sezonie Zimowym tak nie miałem. Parkuje na dworze i usterki ogrzewania szybko wyłapałem. Strona pasażera grzeje mi odczuwalnie słabiej. Rok temu wymienili mi podczas akcji serwisowej chyba rezystor nagrzewnicy i lampy z osw. Rejestracji. Nie wiem czy to ma zwiazek (rezystor), nie wydaje mi sie żeby była to wada fabryczna albo jakas wada konstrukcji. Przynajmniej nie roznica temperatury rzedy 5stopni pomiędzy połówkami. Moze ma ktos jakies pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś już kiedyś pisał, że zasilanie nagrzewnicy jest od str. kierowcy i dlatego jest cieplejsze powietrze bo tam w pierwszej kolejności je dmucha. Od str. pasażera płyn ma już niższa temp. a do tego dochodzi zasyfienie nagrzewnicy w środku. Dziwne jest to, że klimatronik nie kompensuje mieszaczem tej różnicy. U mnie jest dokładnie to samo w tym że od pasażera jak ustawi się 1*C więcej jak u kierowcy temp. leci identyczna z obu stron. Nie przeszkadza to aż tak bardzo no ale... 

Minusem tego klimatronika jest tylko 1 czujnik temp wewnątrz kabiny a nie 2 czujniki jeden na lewa i jeden na prawą stronę.

Edytowane przez onomatopeja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhm, dałbym sobie jeszcze rok temu rękę uciąć że było okej z obu stron. No nie wiem widocznie ten typ tak ma, choć pierwszy raz się z takim czymś spotkałem a mam już któreś naste auto z klimatronikiem i nie było takich różnić w temperaturze. Bo włączeniu na obu stronach temp na "HI" wydaje mi się że obie strony tak samo zaczynają grzać. Ale aby być pewien musiałbym zmierzyć to termometrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo, od pasażera chłodniej wieje, ale nie przeszkadza mi to i tak :P w samochodzie i tak jest ciepło jak trzeba, a zawsze można dać ten 1 stopień więcej i jest na równo.

Denerwuje mnie natomiast już w drugiej megance zaczyna się to robić, przeważnie jak jest chłodniej na polu, a idzie do zimy i nie wiem co to będzie, z kratek nawiewu chyba słychać podczas wentylacji takie chrypienie jakby co jakiś czas, raz to słychać a raz nie. Wydaję mi się, że im zimniej na dworze tym bardziej podatne na to jest. Co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!