Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z klapą bagażnika


Rekomendowane odpowiedzi

a może poprostu ten zamek się zes..zepsół znaczy;) W nim jest krańcowy i siłownik. Inna opcja to, że coś go blokuje. Może by tak przewalić instrukcję czy nie ma jakiejś podpowiedzi.

Bo właściwie zasugerowałeś (mi przynajmiej) tymi kablami poważną usterkę a może to jakiś banał jest. Podaj na krótko zasilanie na zamek - zobacz czy się wogóle rusza.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamek tak jak napisałem już na początku został wymieniony na inny. Fakt może nie na nowy ale został sprawdzony właśnie podaniem zasilania na krótko i działał ale w aucie po podłączeniu kompletnie nic. To jest trochę frustrujące prawdę mówiąc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz rozbierzecie pół auta. :lol:

Na Downloadzie są schematy łącznie z rysunkami ułożenia wiązek i opisami wtyczek, ściągnąć i przepatrzyć.

Moim zdaniem coś się stało z zamkiem, trzeba go wyjąć i wyczyścić. Mając schematy można sprawdzić czy do zamka dochodzi napięcie sterowania. Czujnik zamknięcia kalpy działa, skoro nie da się zamknąć CZ przy otwartej klapie.

Moim zdaniem uszkodzony jest siłownik zamka i od tego bym zaczął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając schematy można sprawdzić czy do zamka dochodzi napięcie sterowania

no nie ma tak kolorowo w dwójce. Impuls na zamek idzie dopiero po naciśnięciu guzika. Na tymże guziku nie ma napięcia.

Ale fakt - w pierwszym poście kolega napisał, że soć mu popiskuje czasami więc po ogarnięciu się też jestem za zamkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i nie wieżę. Panowie i Panie przyciskiem na karcie dajemy sobie możliwość tylko otwarcia bagażnika przyciskiem zainstalowanym w klapie przy zablokowanych pozostałych drzwiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No ja prawdę mówiąc wierzyłem że tak to jest bo mam również Mondeo ST 220 ( MK3 ) i tam zarówno z kluczyka jak i z przycisku otwiera się klapę i wydawało mi się że w megane też jest tak samo, niestety nie przeczytałem instrukcji ze względu na brak czasu. Dzięki za zainteresowanie i pomoc. Postaram się jak najszybciej sprawdzić czy dochodzi tam prąd i dam znać co i jak.

 

Dodano: 13 kwi 2013 - 20:32

Witam serdecznie, przepraszam że piszę po takim długim czasie ale niestety natłok obowiązków i nie było za bardzo czasu na grzebanie przy aucie. Problem z klapą został rozwiązany. Co do przyczyn to były dwie, pierwszą z nich był przełamany przewód, pomimo że przelutowałem wszystkie kable w peszlu to znalazły się dwa które się przełamały w innym miejscu. Drugą przyczyną był wadliwy przycisk otwierający klapę. Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim którzy udzielali mi tutaj swoich porad. Pozdrawiam

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

 

Chciałbym podzielić się swoim problemem i prosić o Waszą radę w jego rozwiązaniu.

Studiowałem już zasoby forum i mam ściągnięte schemata (przeglądnięte także) w tematyce mojego problemu.

Otóż w moim samochodzie zachodzi dziwny problem w którym nie działa mi sterowanie działania tylnej wycieraczki z manetki przy kierownicy. Sama wycieraczka jednak może wykonać ruch - po przyciśnięciu guzika otwierania klapu O.o. Ruch wycieraczki po naciśnięciu tegoż przycisku jest o tym samym czasie trwania - tak jakby wycieraczka chodziła na tym samym sygnale sterującym co zamek klapy.

Dodatkowe zjawisko tego problemu to to że po uruchomieniu silnika, w bliżej nie wyjaśnionej chwili otwiera się samoczynnie bagażnik. To by wyjasniało moją teze z działaniem wycieraczki niczym zamek klapy ponieważ o ile wiem wycieraczak ma prawo w normalnych warunkach pracować po wrzuceniu wstecznego lub zadziałaniu czujnika deszczu. Napisałem jednak "bliżej nie wyjaśnionej" bo nie zawsze się tak dzieje.

Zastanawiałem się nad problemem i być może sygnały sterujące ze kabiny pracą wycieraczki zwarły sie z sygnałem sterującym otwieraniem zamka klapy tylniej. Co o tym sądzicie.

 

Dodam że problem przypadko otwierającej się klapy tymczasowo zaradziłem przy pomocy centralnego zamknięcia wszystkich drzwi poprzez przycisk na prawo do START. Ta funkcja pozwala nie uruchomić się zamkowi otwierania klapy i wycieraczce - mu towarzyszącej.

Od którego miejsca pownienem szukać rozwiązania problemu?

1. Wiązki w klapie bagażnika i R372?

2. W złaczu R2 pod siedzeniem kierowcy.

3. Pod konsolą kierownicy?

4. Inne miejsce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam chęć odpowiedzieć - prawidłową odpowiedzią jest odpowiedź czwarta. Nie wiem jednak czy moja odpowiedź była by wyczerpująca. Może gdyby rozszeżyć zakres możliwych odpowiedzi - na przykład w podpunktach typu a), B) itd...

Mając odpowiednią ilość możliwych odpowiedzi oraz odpowiednio szeroko pokryty zakres przeróżnych możliwości, dużo łatwiej było by zaryzykować niekompromitującą odpowiedź na tak zadane (choć z gołą banalne) pytanie.

W takim przypadku dobrym rozwiązaniem mogło by też być dopuszczenie tak zwanych odpowiedzi swobodnych.

Naprzykład zadać pytanie - gdzie jest (gdzie może być) problem i dać zapytanym możliwość swobodnego (acz z regóły twórczego i bardzo rzeowego) wypowiedzenia się własnymi słowami. Ot taka skoromna rozprawka w kilku słowach na zadany problem.

Czasem mogło by się okazać że skromne wypracowanie dużo lepiej odda treść problemu niż zwykły test wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!