Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

OBRĘCZE KÓŁ Z LEKKICH STOPÓW (ALUFELGI)


Mistic

Rekomendowane odpowiedzi

brr.. 205/55 może nie wejść. tak jak pisałem, najbezpieczniej jest mieć 205/45, bo tak jest katalogowo, ale 205/50 też jest bardzo dobrze. ale 205/55 to już za dużo. ja sprzedaję 195/55R16, bo uznałem że mogą być za wysokie, więc radzę albo wysykość 45, albo 50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha czyli z profilu 50 nie wychodzic wyzej? poprorstu moj ojciec mial swego czasu opony o profilu 50 i zmienil je na 55 i naprawde byl idealny kompromis pomiedzy komfortem, a wygaldem (z tym ze bylo to zastwosowane w alusach '15 w dodatku w mercedesie)

 

marka hamond to marka felg aluminowych :) hehe wiem tez pierwszy raz o niej uslyszalem na zlocie tuningowym, dostalem ulotke i znalazlem naprawde swietnie wygladajace felgi :)

 

co do chowania sie w nadkolu, to masz racje... z tym ze akurat w tej kwestii nie znam sie za bardzo ( nie wiem czy im mniejsze ET tym bardziej sie felga chowa? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolczat, miałem w scenicu opony 205/50/17 włąsnie continentale sport contacty, był to oryginalny zestaw z MII i po założeniu do scenica nie narzekałem na komfort, drogi trzymał się super, wyglądał tak:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3dbbc8a70337b1e8.html

Myślę że nie ma potrzeby żeby był większy profil.

Jeśli chodzi o ET to też nigdy nie pamiętam jak to jest czy się chowa czy nie więc nie napisze żeby Cię w błąd nie wprowadzić.

Jeśli chodzi o firmę hamond... no co, pisałem że o niej nie słyszałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

im mniejsze ET tym bardziej sie felga chowa

nie tym bardziej wystaje na zewnątrz wystarczy spojrzeć do tematu WAŻNOŚCI... aby rozjaśnić sobie swoje niewiadome po to ktoś stworzył ten temat.

Co do wyglądu felg...

felgi z alegro za 800zł tłuczone w chinach też ładnie wyglądają ale jesli chodzi o ich jakośc to mam duże wątpliwości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Robak za link, też sobie poczytam i odświeżę pamięć.

Wracając do tematu, można na allegro często kupić ładne ale podniszczone felgi dobrych firm i po prostu oddać je do regeneracji. Chodzi mi głównie o porysowane i takie na których złuszcza się lakier. Koszt regeneracji nie jest aż taki duży a felga wygląda jak nowa i można przy okazji zmienić kolor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Felgi z allegro tylko z pewnych źródeł. najlepiej w ogóle unikać. Huk z tym czy klar schodzi. najważniejsze żeby były proste i nie były prostowane a tym bardziej spawane, bo wtedy mogiła. a przecież nikt Ci o tym nie powie, bo albo faktycznie nie wie... bo też je od kogoś kupił, albo zatai. a jak już kupować z allegro, to w miare blisko od swego zamieszkania, by można było samemu podjechać oblukać, zawieźć do wulkanizatora do sprawdzenia. Na sam opis i fotki nie ma co się napalać. Niestety :-| :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no felgi na scenic'u naprawde ladnie wygladaja

 

co do jakosci felg z allegro to macie racje, balbym sie kupic ta chinszczyzne z tym ze te hamondy nie wygaldaly na tandete pozatym sprzedaje je sklep ktory promuje sie na wystawach, w ktorych zwykle nie uczestnicza laicy...

 

dla nie wtajemniczonych myslalme o takim pokroju

 

http://moto.allegro.pl/item377371296_hamon..._et35_audi.html

 

oczywiscie nie w rozmiarze 18 cali ale 16 ; )

 

na felgi daja gwarancje, a ja sam mam nie daleko do tego sklepu wiec w razie czego nie mialbym problemow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam obecnie Megankę z silnikiem 1.5 dCi 100KM (2005 r.), a na wyposażeniu koła z 17" obręczami. W przyszłym roku będę miał możliwość zmiany auta na młodsze (2007 r.), z silnikiem o tej samej pojemności, lecz słabszym - 85KM. To auto jeździ na 15". Bardzo podobają mi się te 17", miałbym ochotę podmienić koła, ale obawiam się, że mogłoby to pogorszyć osiągi auta. Co Wy na to, drodzy Forumowicze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AbramK, a jakim cudem :) skoro wysokość (średnica zewnętrzna) opony jest taka sama to nie powinno być różnicy. Pomijając oczywiście komfort i inne warunki trakcyjne. Masz tą samą wielkość, tylko jest mniej gumy a więcej metalu w kole. Jedziesz po zewnętrznym obwodzie opony a nie felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź :) . Kiedyś rozmawiałem z dealerem Renault o Scenikach. Mój tata zastanawiał się nad kupnem modelu z silnikiem 1.5dCi (105KM), a mnie interesowało, czy mógłby mieć obręcze takie jak moje. Facet odradził 17" ze względu na - jego zdaniem - możliwość pogorszenia osiągów. Twierdził, że samochód z takim silnikiem najlepiej poradzi sobie z 15" ewentualnie, 16", natomiast na 17" będzie bardziej "wołowaty". Stąd też moje wątpliwości i pytanie. Pozdrawiam! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AbramK, producent zaleca dla megane2/scenic2 195/65/15 lub 205/55/16 lub 205/50/17 (tak jest w homologacji napisane). Może co najwyżej pogorszyć się komfort jazdy po dziurach na niskim profilu - uwarunkowane jest to konstrukcją opony. Pozostałe parametry jak max prędkość/przyspieszenie bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AbramK, dobrze Ci powiedzieli w Renault, chociaż każdy tutaj ma trochę racji.

Zwróć uwagę na szerokość opony bo opory toczenia są ważne, szersza opona zwiększy Ci spalanie i trochę zmniejszy przyspieszenie ale tragedii nie będzie, no chyba że chcesz startować na ćwierć mili :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!