Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z pasami bezpieczeństwa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy mam podobny problem, tzn jak wyciągne cały pas do samego końca i puszczę to jakieś 3/4 pasa zwija się normalnie, najgorsze jest ostatnie około 30cm (zwija się w żółwim tempie i rysuje plastik), czy ten silikon pomoże coś na tą przypadłość??

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam, podłączę się do tematu pasów chociaż mnie interesuje środkowy tylny pas. Mam auto z kratka i pas ten został zdemontowany, postanowiłam przerejestrować spowrotem na 5 osób, dokupiłam środkowy pas, ale ni czorta nie wiem jak go zamontowac (gdzie miesci sie zwijacz) no i jeszcze jeden szkopuł. Zastanawiam sie czy ten pas który kupiłam nie jest uszkodzony bo nie mogę go wyciagnąc z rolki. Gośc który mi sprzedał mówi ze rolka musi byc w odpowiednim ułożeniu ze jakas zapadka sie wtedy odblokuje. Mi się wydaje ze blokada powinna włączać sie z zależnosci oid szybkości ciągnięcia a nie od ułożenia pasa?? bardzo proszę o Waszą poradę i z góry dziękuję !! pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gośc który mi sprzedał mówi ze rolka musi byc w odpowiednim ułożeniu ze jakas zapadka sie wtedy odblokuje.
to prawda. Jest zapadka, która blokuje rozwijanie pasa i musi byc odpowiednio ustawiona, inaczej pas jest zablokowany. Przechyla się np. podczas hamowania i blokuje pas. Spróbuj wyciągnąć pas podczas hamowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki, znalazłam ta tajemniczą pozycję ! a moze mi ktos podpowie gdzie i jak ta rolke trzeba zamocowac? podobno w kanapie, ale jakos nie widze pasującego miejsca. I jeszcze gdzie mozna kupić silikon w sprayu (wyczytałam ze pomaga w zwijaniu pasów) będe wdzięczna za podpowiedź, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

przepraszam że zadam głupie pytanie (mnie również dotyczy problem słabo zwijających się pasów) - czemu należy smarować silikonem taśmy? w czym to powinno pomóc? Prosiłbym o wytłumaczenie i informację jaki środek kupić żeby jakimś szitem sobie pasów nie posmarować. Z góry dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dodam swoje wczorajsze doświadczenia:

 

Miałem ten sam problem już ze 4 lata temu (Megana ma 7 lat), ale wtedy machnąłem ręką, bo ASO na dzień dobry zaproponowało wymianę całego pasa...

Wczoraj ściągnąłem tapicerkę i sprawdziłem gdzie leży problem. Najważniejsze to sprawdzić czy mechanizm dobrze działa. W tym celu trzeba naciągnąć a następnie puścić pas za "uchem", które jest przymocowane do słupka karoserii. W moim przypadku okazało się, że mechanizm zwija pas bardzo szybko, a problemem jest właśnie to ucho - na nim powstaje opór-tarcie, które nie pozwala zwinąć szybko pasa.

Korzystajac z waszych rad nasmarowałem pas silikonem w sprayu i teraz śmiga! Zobaczymy na jak długo.

 

Pozostał mi jeszcze odruch "podawania" pasa do zwijacza przy odpinaniu. <ok>

 

Ciekawe tylko czy ASO naprawdę by wymieniło cały mechanizm i co potem, jakby się okazało, że to nic nie pomaga - czy by znaleźli przyczynę ale mnie skasowali za ten pas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie wczoraj zabudowałem zdemontowane do prania pasy. Pas kierowcy tez już nie chciał się zwijać do końca. Prócz wyprania, (szczoteczka do rak i jazda na całej długości z 2 stron) to jeszcze po rozwinięciu całego pasa, wypiąłem go z bębenka i sam bębenek zwijający przekręciłem o 2 obroty, tak jakby tam jeszcze był pas. Czyli skręciłem sprężynę o 2 obroty. W efekcie siła zwijania jest większa. Należy to robić bardzo uważnie by skręcona sprężyna po rozwinięciu pasa nie powróciła do swojego pierwotnego położenia. Będzie trudno ustalić ile obrotów trzeba zrobić, by było jak należy i by pas zwijał się cały.

Pomocne w blokowaniu bębenka są 2 śrubokręty.

I kilka fotek z tej operacji

post-2372-1283468057_thumb.jpg

post-1-1283468057_thumb.jpg

post-1-1283468058_thumb.jpg

post-1-1283468059_thumb.jpg

post-1-1283468060_thumb.jpg

post-1-1283468061_thumb.jpg

post-1-1283468062_thumb.jpg

post-1-1283468063_thumb.jpg

post-1-1283468064_thumb.jpg

post-1-1283468065_thumb.jpg

post-1-1283468066_thumb.jpg

post-1-1283468067_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy nic nie trzeba rozbierać. Pasy po prostu się brudzą i to brud jest przyczyną słabego zwijania mechanizmu. Rada na to jest bardzo prosta: płyn do mycia naczyń z wodą i szczotka. Wyczyścić pasy, osuszyć i wszystko działa jak nowe. Pasy suszyć jak są rozwinięte (zablokować na kierownicy lub drążku zmiany biegów). Sprawdzone w dwóch autach. Silikon to tylko półśrodek dający poślizg ale brud zostaje. Taki sam efekt jak silikon daje plak w sprayu.

Podczas mycia zobaczycie jaka jest brudna woda:)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diwix, owszem najpierw wyprać, jednak w 12 letnim aucie sprężyna zwijacza pasa kierowcy już ma prawo być "zmęczona" i zwijać z mniejsza siłą, toteż warto przy okazji to rozebrać i podkręcić mechanizm. Zwłaszcza, ze to nic nie kosztuje, a tylko zajmuje trochę czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Też miałem problem z pasami i dzięki poradom naprawiłem je.

Ja zrobiłem dokładnie tak:

1) Zdjąłem te nakładki na słupkach z boku. Koło pasa w okolicach tych rolek popsikałem WD40.

2) Wyprałem pasy, (ciekawą miksturę zrobiłem proszek Karcher`a, APC i "Ludwik")- oj było na nich brudu.

3) O tych uszach już ktoś pisał i tam na tym półkolu było tyle brudu, że szok! nożykiem wyczyściłem i psikłem tam plakiem dla poślizgu.

4) Po wyschnięciu pasów napryskałem z 2 stron je plakiem.

Efekt końcowy: Pasy jak nowe z salonu(no może prawie jak nowe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Odkopię, aby nie zakładać nowego tematu. Ten plastik od tylnych pasów można jakoś wyjąć? Boję się to na siłę pociągnąć bo nie wiem jak to jest zahaczone. Dokładniej chodzi o:
d9c8c016db8aa11c5c3b7eaca8bacae6.png.63383b1f2b4a9c7ff04b3d805505a608.png

Zaczepy:
20191208_130439.thumb.jpg.65a57e04386a0fd3142fcb89cc88f7f6.jpg

 

Dobra. Dziś ten pas doprowadzał mnie do furii. Plastik wyjąłem i nic nie dało. Dojście do tych pasów jest po odkręceniu tych plastików pod deską (decha do demontażu i potem bodajże 2 torxy 15)...

20191208_163934.thumb.jpg.baf4c57ec1a7717c300bb6dc8af300f1.jpg

 

Pas wyczyszczony, mechanizm odtłuszczony. Pas zwija się gorzej lecz co dla mnie najważniejsze - na razie zawsze się rozwija! :D To czeka mnie wyjęcie pasa...

Edytowane przez KDKJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!