Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Z tego co udało mi się wypatrzeć bez zdejmowania obejmy akumulatora, która przykrywa w części tabliczkę znamionową, to oryginalny akumulator ma parametry 600A i 60Ah. Sporo, bo sam akumulator jest mały, z moich pomiarów ma: 240/170/190 (dł/szer/wys). Niemniej jednak miejsce na akumulator jest większe: 290/185/190. BTW, wie ktoś może, jaka firma produkuje te akumulatory?

Wg konfiguracji, które znalazłem w necie, do 1.4 TCe pasuje aku np. Varta Silver Dynamic 520 A, 52Ah (207/175/175). Swego czasu miałem dobre doświadczenie z akumulatorem Moll, więc i tym razem chciałbym uderzyć w tą firmę. Tyle, że konfigurator dobiera mi mały akumulatorek 420A, 46Ah, wymiary (207/175/175). Z parametrów widzę, że zmieściłby się aku 540A, 58Ah (242/175/190). Który brać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości to ile wytrzymał oryginalny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akumulator ma ponad 2,5 roku. Padł z mojej winy. Autko ma jedynie 30 tys. przebiegu, po prostu aku nie był doładowywany, bo w okresie zimowym jeżdżę głównie w weekendy na krótkich trasach. W sumie, to oryginalny akumulator jest być może jeszcze do wykorzystania, ale nie mam zaufania skoro już padł tak, że auta nie mogłem odpalić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taniej by chyba wyszło gdybyś podładował ten akumulator, nawet w przypadku gdy byś musiał kupić prostownik. >_>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ładuj całą noc, albo bezpieczniej w dzień i wróci do kondycji. Jak nie masz prostownika to pożycz od kogoś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam SCIII z 2009 r. 42 kkm przejechane (sprowadzony z Niemiec) i często nawet kilka razy na dzień na wyświetlaczu pojawia się komunikat "Rozładowana bateria".

Samochód zapala i działa normalnie, a komunikat pojawia się nawet w czasie jazdy.

Czy możliwe jest, że aku jest do wymiany po tak krótkim czasie? Czy może jakaś inna usterka jest prawdopodobna?

Jakieś sugestie?

 

Pozdrawiam :notacrook:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził napięcie ładowania, to po pierwsze. Po drugie, może warto wyczyścić klemy na akumulatorze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, masz bluetotch w samochodzie? Mi pokazuje ten komunikat jak korzystam z telefonu i dotyczy baterii w telefonie, podr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Do wymiany bateria w karcie. Chyba taki komunikat mi się wyświetli. Po wymianie jest :)

pozdrawiam

Edytowano przez jacek cz-wa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym wrócić do tematu akumulatora. U mnie fabrycznie w 1,4 TCe jest FIAMM 60Ah, 600A. Pytałem ostatnio w ASO o ich ofertę. Jako oryginał oferują akumulator w cenie 555 zł z 20% rabatem, czyli 444 zł. Nie mogłem dopytać się o producenta - tajemnicza odpowiedź brzmi część zamienna Renault. Cena trochę spora. Czy ktoś może ostatnio kupował w ASO akumulator do 1,4 TCe i wie jakiej marki on jest?

Kolego Bowie - może napisałbyś jak zakończyła się u ciebie sprawa z akumulatorem? Wymieniłeś go? Jeśli tak to na jaki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny może być FIAMM, Varta, okazyjnie Moll.

Praktycznie idealnym zamiennikiem tego FIAMMa jest TUBORG Pro Dynamic 64Ah 640A.

Bardzo dobry akumulator (Autopart/Tuborg wygrywa ostatnio większość testów akumulatorów), produkowany w Polsce i z 3 letnią gwarancją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Podłączę się trochę do pytania. Moja MIII ma aktualnie 74ah Bosha (trochę niedomaga). Wg katalogów akumulatorów powinno być 52ah. Dodam że mam sporo elektroniki: elektrycznie skladne lusterka, grzane fotele itd. (oprócz ksenonów prawie wszystko). Jaki byście polecili parametrami akumulator oraz ewentualnie markę. Samochód użytkowany na niewielkich dystansach, w trasie sporadycznie. Tuborg odpada, kiedyś miałem jeszcze jako Autopart zakończył swój żywot przedwcześnie i odszedł w męczarniach. Nigdy więcej tej firmy.

Edytowano przez djb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Firma... do wyboru do koloru... Co do ceny to są różne podejścia.

Ja kupiłem najtańszy w IC za coś około 166zł (parametrów nie pamiętam ale chyba 60Ah) dwa lata gwarancji, jak padnie podczas to jadę i reklamuję a jak padnie po gwarancji to kupię nowy. Niby mógłbym kupić droży (np dwa razy) firmowy ale w obecnych czasach z akumulatorami jest różnie i czasem padają nawet te firmowe po gwarancji a te tańsze działają wiele więcej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To chyba wezmę Exida 52ah z katalogu za 200 zł i już. Chyba ze ktoś proponuje inaczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Exida miałem wcześniej, kupiony już z SCII. Sprawdziłem, kupiłem w tamtym roku zwykłego 4Max 60Ah 540A ale z odkręcanymi koreczkami na każdą cele tak aby w razie czego dolać kwasu/wody destylowanej... Exidy obecnie sprzedawane mają trudniejszy dostęp, jedna duża zakrywka pod naklejką. A i nie patrz na magiczne zielone oczko gdyż ono dotyczy jednej celi i tylko dla tej celi będziesz miał wskazanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aby nie zakładać nowego wątku...

Oryginalnie miałem założony aku Fiamm 60Ah 600A. Wytrzymał 5lat.

Czy alternator da radę jak zamontuję akumulator 65Ah 640A? Chcę pojemniejszy bo dodatkowego sprzętu elektrycznego w aucie trochę jest...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wytrzyma, o ile robisz więcej niż 1 km dziennie....

Edytowano przez airbites

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1 km dziennie to mało by doładować aku. i zwrócić to co zużył przy rozruchu :)

Najwyżej co jakiś czas trzeba będzie doładować prostownikiem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam! 

 

Akumulator o jakich parametrach będzie optymalne do 1.4TCe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jaki konkretnie(chodzi o pojemność) zaleca akumulator renault do 1,4tce. Obecnie mam oryginalną vartę o pojemności aż 70Ah i nie sądzę aby to było wg zalecania. Bo nie wydaje mi się aby taki duży aku był potrzebny. Konfiguratory w necie pokazują już nawet 52Ah. 

To jak to jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj poprzednie posty. Pojemność aku zależy od wyposażenia auta, oraz mocy alternatora. Jak będziesz miał za duża pojemność do możliwości alternatora , to aku będzie nie doładowane. Idąc w drugą stronę, będziesz miał niedobór mocy aku do potrzeb auta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytałem dlatego pytam. Można gdzieś znaleźć zalecenia renault w zależności od typu auta i wyposażenia?

Jak, mówiłem w aucie jest oryginalny 70Ah ale chciałbym przed zakupem zobaczyć co renault rekomenduje.

W instrukcji nic nie ma o pojemnościach niestety.

 

Edytowano przez Irishpiter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja jest ogólna, niezależnie od wyposażenia. Należałoby znać moc alternatora oraz wyposażenie auta. Masz oryginalną vartę o pojemności aż 70 Ah, ale czy jest ona zalecona do Twojego auta?? Auto masz od nowości ? Udaj się do ASO.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Np w instrukcji do Fiata pamiętam, że miałem zalecaną moc aku w zależności od wersji.

Nie no, szkoda mi czasu na jazdę to ASO w celu wymiany aku. Ewentualnie może przez telefon podadzą co tam serwis zaleca w celu wymiany.

Nie mam auta od nowości ale przez jakieś 3 czy 4 lata.

Renault powinno udostępniać takie informację, tak samo jak zalecane oleje czy płyny hamulcowe.

Wrzucę tam jakieś 55-60Ah i bedzie ok.

Mam dokładnie w aucie to samo co kolega Laros i jego poście widzę, że jeszcze jedna osoba miała taki sam aku.

Więc to raczej fabryka. Może mieli deficyt i brali z magazynu co było;)

Edytowano przez Irishpiter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×