Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikat błędu


wipp

Rekomendowane odpowiedzi

A nie wyświetlił by się komunikat check emission przy egr?? kurde, ja mam egr zaślepiony, może o to zaślepienie chodzi.

 

 

Witam Was. Byłem dziś na komputerze, gościowi wyszło że do wymiany jest czujnik ciśnienia doładowania lub elektrozawór turbiny z tym że powiedział że 90% czujnik ciśnienia doładowania. I teraz pytanie... mogę to w jakiś sposób spróbować wyczyścić?? Czy to nadaje się już tylko do wymiany. Z tego co sie zorientowałem, ten czujnik ciśnienia jest przy chłodnicy na samej górze tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

U mnie po pojawieniu sie Check Injection zgodnie ze wskazowkami sprawdzilem świece, rzeczywiście jedna padla - wymieniłem i dalej swieci Check Injection. Po podlaczeniu pod komputer wyswietlil sie bląd w stylu '' blad sterownika czasu nagrzewania'' - skasowany i wszystko OK, wiec warto jest jednak jechac i podpiąć sie pod komputer - świeca sie spaliła bo była za dlugo pod pradem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam

Posiadam scenicII 2004 , 1,9 DCI 120KM 98000przebiegu ,

Pojawił mi się komunikat "check emissions" oraz service i kontrolka z symbolem silnika (lampka kontrolna systemu oczyszczania spalin)

Czy ktoś wie co się dzieje z autem ?

czy możecie podpowiedzieć co należy sprawdzić lub wymienić

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam filtru cząstek stałych , posiadam auto z uboższą wersją wyposażenia,

w sobotę chcę wymienić filtr paliwa(ostatnia wymiana 12 miesięcy temu , około 8000km przejechane)

 

Dodano: 10 lis 2011 - 21:34

"mrarek" wow , no i jeszcze jedno pytanie czy twoje autko pali 5,24/100 , ja mam "delikatną nogę" ale nawet w trasie nie mam takiego wyniku(głównie robię bardzo krótkie odcinki po mieście)

Edytowane przez scenic19DCI04
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie zacznij od czyszczenia EGRa lub najlepiej zaślepienia go w ogóle. w 1,9 to pesteczka.

tak - mój 1,5 dCi tyle pali. wynik zmienia się w zależności od tankowań. też mam do pracy 9 km, ale staram się dużo jeździć w trasy. po mieście to by z 5,5/100 wziął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info,

Muszę o tym poczytać bo ciekaw jestem jak to zrobić ,czy dam radę sam to zrobić no i jaki to ma wpływ na dalsze użytkowanie auta bo są różne opinie na ten temat czy lepiej wymienić czy zaślepić bo to drogi interes

a mam jeszcze jedno pytanie ,dlaczego mój scenic pali średnio 8/100 a zimą to nawet po mieście 11/100 ???.w trasie między 6 a 7 na 100, to mój pierwszy diesel może mam złe nawyki z benzyniaka to też muszę doczytać,a może słabo mi przepala i zapycha wydech ? tylko że nie kopci.

1)krótkie odcinki-zimny silnik

2)raczej mam lekką nogę

3)jeżdżę głównie po mieście

4)auto ma około 98000 przebiegu

Ostatnio zasłoniłem wlot powietrza w zderzaku (ten dolny duży, dwa małe obok znaczka są odkryte) i autko znacznie szybciej się nagrzewa ale i tak nie przegrzewa się do maximum

Edytowane przez scenic19DCI04
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) nie wiem, czy na tym forum jest opis zaślepienia EGR. na pewno jest na innym.

2) zasłonięcie otworu = szybsze nagrzanie?? to nie czasy syrenek i warszaw. jeśli masz różnicę w nagrzaniu, to lepiej sprawdź termostat. IMHO to tylko Twoje subiektywne wrażenie.

3) kręć w mieście motor w przedziale MAX momentu obrotowego 1500-2500, a będziesz mieć niższe spalanie. niestety ale - jak każdy silnik - czasami trzeba dizla przegonić w trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Filtry paliwa i powietrza wymienione, rozebrałem podszybie dostałem się do EGRa i nic tzn.zdjąłem "elektromagnes" a reszta została i nie było siły żeby go zdjąć,zrobiłem nawet przyrzą z płaskownika i 2 bolców któer wchodziły w otwory od śrub(żeby choćby go obrucić ,ruszyć) ,ale pomimo tego ani drgło

było tam sporo zanieczyszczeń ale mechanizm pracuje bez śladów zacinania się (lekko i czuć tylko opór sprężyny)

niestety poddałem się i nie wyjąłem go, poskładałem wszystko i zobaczę co będzie

 

 

Jest już styczeń 2012 no i po dłuższej obserwacji twierdzę że samochód nieco szybciej się nagrzewa ale co ważna sporo dłużej utrzymuje swoją temperaturę podczas postoju,tzn po rozgrzaniu silnika (25km jazdy)pozostawiłem auto na wietrze w temp około 2st C naokoło 1,5 godz. Po odpaleniu auto pokazywało zimny silnik a po przejechaniu 800m już były 4 kreski ciepła,

 

 

No a jeśli chodzi o EGR to komputer wykazał właśnie błąd na egr ale mechanicy podejrzewają elektronikę na tym użądzeniu, ja narazie jeżdżę ale na wiosnę muszę się za to zabrać

 

Pozdrawiam

 

Dodano: 20 kwi 2012 - 20:39

Jest już kwiecień 2012

Byłem w ASO i mechanik powiedział że egr jest do wymiany , mimo to "przyuczył " komputer do mojego egr-u , wykasował błędy i na razie działa bez błędu, nie wyświetla się "serwis" i jest ok, oby jak najdłużej

Podobno po odłączeniu wtyczki od egr-a należy przyuczyć komputer do egr-a bo mogą występować błędy,warto to sprawdzić przed wymianą bo nowy sporo kosztuje

Pozdrawiam

Edytowane przez scenic19DCI04
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

a niby dlaczego nie jest dobre? jaki mają argument na to?

patrząc z punktu widzenia czysto mechanicznego - spaliny zawracane do układu dolotowego nie są najszczęśliwszym rozwiązaniem m.in.:

- zanieczyszczają dolot sadzą

- osłabiają nieco moc silnika, bo zaciągany jest czynnik, z którego energia już nie powstanie, a komora jest tym wypełniona, zamiast czystego powietrza

pomijam aspekt "zielonych", którym niewsmak iż silnik zamiast palić mniej paliwa (bo nie młóci w sobie spalin i ma większą moc), musi go spalić więcej, by osiągnąć swoją moc, ale jednocześnie przepalić ponownie cześć spalin (nie na każdych obrotach), by spełnić normę EURO :)

 

co do mechanicznego zaślepienia - na naszym forum scenikowym magik zaślepia EGRy "z marszu". ZTCW jest już conajmniej ok. 6-7 szt. silników 1,9 dCi oraz 2-3 1,5 dCi. wnioski są we wszystkich przypadkach identyczne: zmniejszone spalanie, lepsza elastyczność (czuć poprawę) oraz większa moc. skutków negatywnych - czy to mechanicznych czy elektronicznych - BRAK.

 

swojo szoso - tutaj jest sprzedawca, który z naszego forum miał porady odnośnie wymiarów zaślepki do 1,9 dCi

http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=1475060

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam też się męcze z check emision i wyleczyłem się z zaślepiania egr bo pomimo zaślepienia check emision też mi świecił a na trasie po prawie 800 km wywalił mi check injection i stracił kompletnie moc na poerwszym napotkanym parkingu wywaliłem blaszkę i scenic ożył.

 

Z tym przyuczaniem nowego siłownika egr to jest sprawdzone ??? móze ktoś wie coś więcej.

 

wymianiłem kiedyś elektromagnes ale to od razu wywalało check emision i check injection więc jeżdzę na starym. Podobno wg mechanika problem jest elektryczny wg kodu błędu w CLIP-ie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!