Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikat błędu


wipp

Rekomendowane odpowiedzi

macie typowe objawy zepsutych swiec zarowych,albo tylko jednej swiecy,z tym,ze lepiej wymienic wszystkie.

Spaloną świecę wymieniłem, a kasowaniem błędów się nie przejmuję bo na autudiagnostyce wyświetla "test ok".
po wymianie swiec komp w samochodzie nie zapamietuje bledu :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldek708, wcześniej trochę szperałem po interneci i po grupie, i zapewniam Cię że komunikat "Check injection" w wersji ang i "Injection a controler" w wersji fr. kryje w sobie wiele mozliwych usterek. Padnięte świece to "najlepsze" co może spotkać właściciela auta z tym komunikatem. Tylko że padnięta świeca najczęściej daje o sobie znać - szczególnie w zimę, a wymiana dobrych świec w ciemno to strata pieniędzy. W moim przypadku poza wyświetlaniem komunikatu nie mam żednych objawów w działaniu silnika, w ostatnie mrozy zapalał mi na dotyk. W każdym razie dzięki za opinię, każdy głos się liczy, każdy sam zadecyduje jaką drogę naprawy wybierze :-o

 

Oczywiście pomiar świec to dobry pomysł ale ja tego nie robilem bo nie mam objawów, pozatym mam w ręku komunikat błędu, ale saprawdzę to dla świętego spokoju.

 

A tak swoją drogą to koresponduję aktualnie na priv z kolegą z grupy który po ciężkich walkach i sporych wydatkach zwalczył ten komunikat. I nie były to świece tylko zawór sterujący pracą EGR-a który w aso kosztuje 200zł. I nie jest wylkuczone że wystarczy go przeczyścić z nagaru + styki łączówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymianie świec brak komunikatu nawet po całonocnym postoju. :?:

Też nie miałem żadnych objawów zepsutej świecy żarowej, auto paliło na dotyk, a jednak świeca była spalona. Czasami najprostsze rozwiązania są najlepsze. Sprawdzenie świec samemu nie kosztuje nic (miernik już kupisz za 20 zł). Moje wrodzone skąpstwo decyduje, że najpierw robię sam, co dam rady, a potem daję zarobić innym :?: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje wrodzone skąpstwo nie przysparza mi niestety talentów naprawczych, dlatego moje Megane stoi właśnie u mechanika na kontroli i wymianie świec :?:. Gratuluję sukcesu w kwestii komunikatu błędów i mam nadzieję, że u mnie będzie to samo, bo objawy miałem (??) identyczne. Dam znać wieczorem, a potem jeszcze jutro rano.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yetiq, gratulacje :!: pomierze świece i u siebie ( ciekawe czy mają jakąś określoną oporność :?: ) chociaż nie spodziewam się takiego rozwiązania u siebie ze względu na komunikat który zczytał mi komp ale sprawdzić nic nie kosztuje.

 

PS: Ne wrodzone skąpstwo tylko racjonalna działanie, jak bym miał kasę to bym parkował auto w ASO ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony masz rację, a z drugiej jak zawiozę auto do ASO (miałem przygody już z dwoma różnymi), to zawsze muszę potem pojechać ze dwa razy do poprawki tego co zrobili, albo usunąć coś, co zepsuli przy okazji. Wolę jednego, zaufanego mechanika.

 

Właśnie dzwonił mechanik, dwie świece były upalone, na razie komunikat się nie pokazuje. Zobaczymy, co będzie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schodzę rano do samochodu (cała noc postoju na parkingu) i wszystko działa. Komunikat się nie pokazuje :?: Można chyba zatem zaryzykować stwierdzenie, że przyczyną były dwie spalone świece :?:

 

W każdym razie na dzień dzisiejszy mi ulżyło :?:

 

Jakbym miał jakieś nowe spostrzeżenia, to na pewno się podzielę. Życzę wszystkim powodzenia w dalszej walce z Waszymi problemami. Trzymam kciuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby sdprawdzić świece żarowe niepotrzeba omomierza wystarczy zwykła kontrolka 12V/żąrówka w oprawce/kabelek z żabką podłączyć do plusa akumulatora a grotem dotykać do końcówek świec po zdjęciu oczywiście przewodów zasilających -jak żarówka świeci -świeca dobra jak nieświeci-złom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sartek, dobra robota - gratulacje.

A co do zbadania świec to dziś rano się wybrałem do auta z omomierzem i zaliczyłem zonk :-x . Nie byłem w stanie zdjąć plastikowej obudowy która jest przykręcona na 2 śruby do górnej części silnika. Zasłania akurat wtryski i świece. Śruby odkręciłem ale jakoś tak to było zakleszczone z prawej strony pod jakąś metalową rurą.

 

Zakupię chyba komplet świec i wynienię w ciemno u mechanika.

 

Jakich używacie świec żarowych - marka i typ :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelolsztyn

Posty przeniesione z podobnego tematu - gojgien

 

witam. wczoraj pojawil sie u mnie komunikat: "ANTIPOLLUTION A CONTROLER" i jednoczesnie zapalily sie kontrolki service i wtrysk. po drugim wylaczeniu silnika i wyjeciu karty bylo to samo. dopiero za trzecim razem nie bylo zadnego komunikatu. nastepnie jezdzilem caly dzien i bylo ok. przez ten caly czas (15 min) gdy byl komunikat samochod mogl jezdzic i nie zauwazylem roznicy w pracy auta. dzisiaj rano to samo - komunikat i kontrolki. tym razem przejechalem ze 100 m i wylaczylem silnik (usterki poza komunikatami takze nie zauwazylem). dalej juz nie probowalem odpalac zeby czegos nie ********** :?: moze jakas pomoc przed poniedzialkowym podlaczeniem sie do kompa ? pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!