Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 16v 98KM - jaki, i czy polecacie gaz


wjtk87

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Od pewnego czasu noszę się z zamiarem montażu instalacji gazowej w mojej megance. Posiadam Megi z 2007 roku z silnikiem benzynowym 1.4 16v 98 koni. Zastanawiam się czy nie zrobię zbyt dużego błędu zakładając tam gaz.

Po pierwsze patrząc po forum, widzę że większość z Was posiada benzynę 1.6. Opinii na temat pracy silnika 1.4 jest jak na lekarstwo.

W tej chwili mam na liczniku około 75 - 78 tys KM, i czeka mnie wymiana rozrządu.

 

W związku z tym zasadnicze pytania (zadawane przez totalnego laika LPG):

- Czy nie zrobię sobie źle montując LPG do tego silnika?

- Czy lepiej to zrobić przed rozrządem, czy po?

- Jakie instalacji marki LPG brać pod uwagę i w jakiej generacji?

- Czy ktoś może polecić zaufanego gazownika w okolicach Tychów?

- Co z mojego punktu widzenia zmieni się w eksploatacji auta po zamontowaniu LPG? na co będę musiał zwracać uwagę po montażu?

 

Pytam o to dlatego, że nigdy nie miałem auta z gazem i większość moich znajomych podchodziła do tego na zasadzie GAZ = ZŁO.

Oczywiście jak to stare prawidło mówi, nikt z nich nie miał gazu, ale od gazu im się silniki popsuły :mrgreen:

 

Dzięki z góry za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad.1 Niee

ad.2 Nie ma to znaczenia

ad.3 Stag/Lpg Tech/Prins tylko i wyłącznie 4 generacja

ad.4 W Tychach masz bardzo dobry zakład na ul. Filatetów- Jacek Poterałowicz- polecam znam go i robi dobrze, współpracuję z Nim strojąc auta- po mojej ingerencji zostaje zachowana gwarancja

ad.5 Nic się nie zmieni, poza tym, że na stacji nie będziesz przeżywał szoku, trzeba go tylko porządnie wystroić, warto to zrobić z AFR bo te silniki nie bardzo chcą się inaczej ustawiać w górnych partiach

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku, dzięki za garść informacji. Jeśli mogę chciałbym Cię jeszcze pociągnąć z język.

Czy mógłbyś napisać co to jest AFR i jak wygląda kwestia ustawienia silnika?

Co do punktu 5 chciałbym bardziej dowiedzieć się jak wygląda kwestia eksploatacji (wymiana filtrów, przeglądy, które dochodzą po montażu LPG).

 

Czy mógłbyś mi podać orientacyjną cenę montażu LPG (jakieś widełki)?

 

A i ostatnie :mrgreen: czy w tych megankach można pozbyć się "korka wstydu"? innymi słowy czy jest możliwość instalacji "wlewu" gazu w obok normalnego wlewu paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane II ma sporo miejsca przy wlewie noPB więc wlew gazu wejdzie. Co do cen wszystko jest uzależnione jakie będą elementy składowe i kto to będzie montował.

Słuchaj Marka a będziesz zadowolony. Śmiało mogę powiedzieć że Marek to specjalista w LPG RENAULT :o

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za pomoc. Udam się w takim razie w wolnym czasie do warsztatu poleconego przez Marka, a gdy będę miał zamontowaną instalację dam znać :o

 

Kwestia tylko znalezienia kasy i czasu żeby odstawić auto na warsztat, bo z tym ciężko. Natomiast myślę, że ten rok jest realny :o

 

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 1 - To zależy ile rocznie robisz przebiegu i jak długo chcesz jeszcze nią jeżdzić

ad. 2 - zdecydowanie rozrząd przed gazem - po rozrządzie zdarzają się w promilu przypadków drobne problemy - a przy gazie mechanicy lubia zrzucać winę na instalacje.. Auto jadące na instaalcje gazu ma być wolne od wszelkich chochlików

ad. 3 - STAG sekwencja

ad. 4 - wybierz takiego którego polecają wszyscy - dobry montaż to za mało ma być idealny - zwracaj uwagę na opinie w których klienci nie skarżą się że po 4 wizycie to już było auto super ustawione - auto ma być super ustawione juz po drugiej wizycie (po 1000km - sprawdzenie)

ad. 5 - bedziesz tankował LPG :o a PB tylko od czasu do czasu - a po jakimś czasie jak instalacja się zwróci będziesz jeździł taniej. Auto zacznie palić ok 30% więcej "nowego" paliwa i w zależności od długości przejazdów bonusowo jeszcze PB - u mnie przy przebiegach w tej chwili ok 15kkm rocznie średnio dopala sobie 0,5l PB na 100km, przeglądy techniczne będą bardziej upier....we i droższe 180 zamiast 100zł+ dojdą ci jeszze dodatkowe preglady (wymiana filtrów, ustawienie/kalibracja map) u gazownika od 100 do 150zł - no i zaczniesz więcej jeździć, bo przecież na gazie jest tanio :o

ad. wlew - gaz to nie wstyd, tylko ekonomiczny rozsądek i ekologiczny potencjał. Ale jak Ci ma przeszkadzać to mogą ci go zamontować wszędzie - jeżeli będzie za mało miejsca dostaniesz mały zawór + własną przejściówkę (wlew - będzie pare groszy droższy) - najważniejsze nie montuj go od spodu, zdarzaja się już stacje które odmawiają tnkowania aut gdy nie widać jest "gniazda"

 

chyba nic nie pominałem - generalnie (żebyś nie miał wątpliwości) gaz to cudowne (szczególnie dla portfela i psychologii jeżdżenia) paliwo :o

Edytowane przez Piok
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z korkiem wstydu to oczywiście żartuje :o natomiast jeśli by się dało to fajnie byłoby zmieścić go koło wlewu paliwa.

Co do ilości kilometrów byłem na przeglądzie w listopadzie i do teraz mam już przejechane ponad 10 tyś, w tym miesiącu mnie czekają co najmniej dwa wyjazdy po tysiąc km każdy, także myślę że mi się to zwróci po roku.

Poza tym, taniej = więcej jeździsz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natomiast jeśli by się dało to fajnie byłoby zmieścić go koło wlewu paliwa.

Przecież tam jest miejsce, w którym fabrycznie jest montowany wlew gazu.

 

Dodano: 02 cze 2013 - 11:03

Moja na 1200km przejechane w ostatnim tygodniu spaliła 75l paliwa. Co daje 6,25l/100km. Z pełnym załadowaniem na pokładzie. I jeżeli masz gaz to dochodzi jeszcze kwestia co zrobić z kołem zapasowym podczas takiej wyprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek Ci zamontuje wlew pod klapką, bo w przypadku meganki 2 jest mniej roboty niż wiercenie w zderzaku :o. Upieraj się na stag 4+ lub stag 4 qbox. Nie 300isa, nie 300 premium, ani broń Boże 4 eco.

Afr- to stosunek powietrza do paliwa- mierzony dodatkową sondą w wydechu- aby zapewnić optymalne osiągi (takie jak na Pb bądź lepsze) + zabezpieczenie głowicy przed przegrzaniem. Meganki niestety są fabrycznie "zalane" w górnych partiach obrotów i warto poprawić na gazie, tam gdzie się da, fabrykę.

Filtry po montażu w gazmobilu możesz zmieniać sam. Komplet takich jak ja używam (bez kompromisów) kosztuje 30 złotych.

Instalację ustawiamy raz, a porządnie z kompletem korekt itp. Nie ma pojęcia ponownej kalibracji po wymianie filtrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Marek,

Dziękuję Ci bardzo za pomoc, na pewno odezwę się do Ciebie jak zamontuje instalację.

 

Jeszcze pytanie dotyczące sterownika, napisałeś o dwóch, który z Twojego punktu widzenia jest lepszy?

 

A i jeszcze jedno, co z emulatorem poziomu paliwa? - czytałem że to jest wymagane przy tym aucie?

Edytowane przez wjtk87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek oczywiuście - tylko potem jadę za takim i zastanawiam się czy on więcej gazu spala czy wypuszcza wydechem. Wymiana filra nie wymaga kalibracji - podłaczenie pod kompa jest po prostu wliczone w koszt wizyty - dobry warsztat zrobi Ci upgrade softu, o ile sie pojawił ew ustawi nowe opcje dostępne w sofcie. Nie masz tego jeżeli sam na podwórku zmieniasz filtry..

Oczywiście wszystko można samemu - tylko nie wspominasz koledze że jak coś sie sknoci to po gwaracji, bo te przeglądy do gwarancji jest obowiązkowy.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piok, po 1 nie ma opcji, żeby Ci śmierdziało za autem, bo zmiany w afr rzędu 2 w tą i 2 w tamtą nijak na nos nie wpłyną, bo nie ma prawa być czuć, z resztą, na ogół dawkę trzeba obniżyć niż zwiększać- czasy instalacji mieszalnikowych minęły bezpowrotnie, sterownik przelicza to co daje mu benzyna, czyli pośrednio korzysta z sygnału sondy lambda, aktualnie największy syf robią kopciuchy, ew. auta które chleją olej litrami.

Nowe opcje w sofcie? Od 2 lat nie pojawiło się nic innowacyjnego, dołożono "ciepły start"- odpalanie z gazu na ciepłym silniku. 3/4 warsztatów lpg w tym kraju kalibruje na postoju biorąc za to ciężkie pieniądze, a w tej samej cenie można mieć wystrojone na trasie z doborem mieszanki, analizą spalin i pomiarem temperatury gazów wydechowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku, ale ja nie neguje nic co piszesz, kolega zadał serię pytań na które udzieliłem mu (z mojego punktu widzenia) bardzo precyzyjnej informacji.

Wśród nich pojawiło się zdanie "dojdą ci jeszze dodatkowe preglady (wymiana filtrów, ustawienie/kalibracja map) u gazownika od 100 do 150zł" które potraktowałeś wyrywkowo, ale jako użytkownika gazu nie powinny Cie dziwić.

Po założeniu gazu kolegę (o ile chce zachować gwarancje) czekają 3-4 obowiązkowe wizyty (zakłada ok 20kkm/rok) na których zapłaci tę kwotę i w jej ramach dostanie

- wymianę filtrów

- sprawdzenie elementów instalacji

- sprawdzenie szczelności instalacji

- podłączenie pod kompa i ew kalibracje map, ew ustawienie poziomu rezerwy, ew sprawdzenie błędów OBD, etc..

- za dopłatą moga mu tez wymienić świece czy filtr powietrza

co w książce serwisowej gazu zostanie odpowiednimi chaczykami odznaczone i już - za to zapłacił.

Ja przy pierwszych przegladach precyzyjnie poprosiłem o konkretne parametry - nie chciałem mułowatego bardzo oszczędnego auta (tej zmiany nie da się zrobić w stojącym aucie), przy innej wizycie, podniósł mi ciśnienie na reduktorze, po czym zweryfikował mapy, przy innym przeglądzie na moje życzenie obiżył parametr temperatury przełączenia gazu - wszystko w cenie.

Piszesz że od 2 lat nic nowego w sofcie nie ma, ale ja mam instalacje w obecnym aucie od lat 6-ciu i przerobiłem juz 2 aktualizacje, a ponieważ płacę to je otrzymuje, więc w czym problem.

W pytaniu nie było fragmentu "co lepsze", udzielamy pełnej informacji a kolega wjtk87, sam je zbierze do kupy i dokona wyboru.

Taka jest przynajmniej moja intencja i opinia.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Do Marek_07. Marku już raz mi pomagałeś w doborze gazu i cie nie posłuchałem biorąc wersja i-plus. Wszystko ładnie pięknie do 8 tyś potem tragedia ale pytanie jest inne. Na wstępie przepraszam, że nie wziołem stag q-box. kupiłem jeszcze jedna megankę dla żony wersja 1.4 98KM z 2004r.

1)Dzwoniłem po gazownikach i każdy za te same graty rzuca inna cene. Czy Warto sięgać po całą instalke z BRC ? czy BRC to naprawdę najwyższa półka? podobno jest gwarancja i asistans a do tego niby jest bez problemowa a tylko troche droższa.

2) jakiś reduktor 150KM + sterownik stag q-box + wtryski hana to opcja tańsza od BRC o 500zł czy warto ?.

3) w innym warsztacie zakładają ta kombinację gratów dużo drożej i sądzą żę emulator do paliwa jest konieczny gdy w innnym warsztacie twierdza że w megi nie ma tego problemu jak laguny czy niektóre peugoty, (wskazówka PB opada niby), ten emulator nie jest drogi ale czy musi być?.

4) w kolejnym warsztacie twierdzą, że emulator jest potrzebny ale zależy od instalacji i gdy montuje się wszystko od BRC to emulatora nie trzeba - co o tym myślisz?

Tym razem do wydania mam max 3tyś. Stag + wtryski hana itp żądają 2300 zł a za BRC 2800zł. Montaż w AutoGaz-Centrum toruń. W cenie zbiorniczek takiej pojemności jaki zarządamy oczywiście bez przesady z wielkością bo nie typowe kosztują dodatkowo. Do tego montaż obok wlewu paliwa w cenie. Jeśli będzie potrzeba założenia emulatora zrobią to za niewielką dopłatą lecz już w kilku megankach zakładali gaz i nie było potrzeba emulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!