Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 16v 98KM - jaki, i czy polecacie gaz


wjtk87

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Witam od dziś Siedzi w Megi II gaz. Sekwencja: Sterownik AC STAG 300-4 premium, Wtryski HANA (magistrala) H2000, reduktor/parownik Zavoli ZETA N, Wielozawór Tomasetto, Zbiornik Bormech TW-200 (pisze "specjalny - nie wiem o co kaman?) torroidalny 48 L. + wzmocnienie z grubych płaskowników wyglądały na 0.5CM grubości w Krztałcie #. gazoszczelna obudowa bormech, filtry gazu Certols, zawór odcinający OMB B2 (z filtrem) EB2, Przewody FAGUMIT, wlew paliwa pod klapką Tomasetto, czujnik ciśnienia AC S.A PS2, Emulator AC. Na koniec podłączenie pod kompa jakieś ustawianie i kalibracje około 5 minut potem laptop do auta z kablem pod maska pojechali i zrobili kalibracje na odcinku 15 Km. Koszt 3100 zł ale nie obyło się bez problemów typu nie chciała się odkręcić śruba a właściwie kręciła się bez skutku, ta która trzyma akumulator, uszkodzone trzymanie filtra szmerów czy to chyba to chodzi mi o tą prostokątną plastikową puszkę przed filtrem powietrza, a do tego plastikowa pokrywa pod silnikiem trzymała się na słowo chonoru i to też naprawili ale to już wszystko za free czyli w cenie którą ustaliłem telefonicznie wcześniej.

Ważna wiadomość dla użytkowników megane takiej jak ja mam czyli rocznik 2003 silnik 1.4 o mocy 98KM, Alternator posiada bezsensowny wspornik poprowadzony do silnika (podobno wersja z silnikiem 2.0 tego nie ma) no i to wzmocnienie skutecznie przeszkadza w montarzu wtrysków opcje są trzy: 1) umieścić wtryski poziomo (może to odbić się na ich trwałości). 2) montarz przy zderzaku (długie przewody, niewygodny do nich dostęp). JA wybrałem opcje 3) zdemontowanie jak by to nazwać radiatora czy też osłony listwy wtryskowej (aluminiowy klamot) oraz szpilek które go trzymały teraz ten grat mam w bagażniku na pamiątkę - decyzja należała do mnie i jak na razie czuję to jedyne słuszne rozwiązanie aby przegrody były krótkie i wtryski były w pionie. Wrażenia z jazdy: takie jak na PB 95 czyli oczekiwane:a według panów którzy zakładali spadek mocy zauważalny tylko na hamowni a spalanie na gazie 20% większe niż na bęzynie. Na koniec szczegóły montarzu. Zbiornik z wzmocnieniem w koło, wlet pod klapką, sterownik gaz za sterownikiem bęzynowym na dystansach (ślicznie to wygląda), wtryski bliziutko, reduktor/parownik pod akumulatorem, filtry też pod spodem czyli ewentualna wymiana na kanale za to wszystko ładnie poskładane polutowane i żadnego druciarstwa. Przełączniczek B/G standardowy malutki pod nawiewem na szybę boczną kierowcy. Kolektor zdjęty do nawiertów, wszystko dokładnie czyszczone i nowa uszczelka, nawet wyczyścili kolektor dolotowy. W bagażniku ani okruszka wszystko posprzątane a elementy wzmocnień i innych dupereli malowane. Dziękuje za uwagę. Pozdrawiam

Regulamin pkt. 5.7 - ortografia - damiar

Edytowane przez damiar
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STAG 300-4 premium
zrobili kalibracje na odcinku 15 Km

Wybacz, ale odwalili Tobie druciarstwo. Sterownik Premium podłącza się pod złącze OBD auta, co czyni kalibrację podczas jazdy zbędną. Jeżeli taka kalibracja była wymagana, oznacza to że nie podłączyli sterownika pod OBD, a to z kolei oznacza że niepotrzebnie przepłaciłeś za sterownik Premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Kreciq - Nie zgadzam się z tobą żę odwalili druciarstwo lecz solidnie podeszli do sprawy a wykonanie prawidłowe i estetyczne. Co do sterownika to podłączony pod OBD. Laptop podłączony więc myślałem że kalibrują ale ręki nie dam sobie uciąć że to było to ale jakieś tam wykresy pokazywało natomiast na 100% jest pod obd oraz wgrany nowszy soft do auta bo był stary.A Autko wyjeżdżając z warsztatu z podłączonym laptopem jechało super nie szarpało nie gasło i nie działo się nic niepokojącego.

 

Kolego adbaca ja mam zbiornik 48 l. i według dokumentacji jego napełnienie wynosi 80% więc teoretycznie powinno wejść w granicach 37 l. natomiast zalane miałem za 20 zł aby ustawić poziom rezerwy i przejechałem się ładnych pare km i czekam aż wyjeździ do zera co będę mógł za tankować do full i sprawdzić ile tak naprawdę wejdzie. O ile dobrze pamiętam to któryś z kolegów proponował większy zbiornik niż mój natomiast ktoś coś pisał, że ogranicza nas tzp pająk/stelarz który zapawni wzmocnienie i bezpieczeństwo. U mnie ślicznie wszedł 48 l. i jeszcze były luzy które były potrzebne panom mechanikom aby zainstalować gumy po bokach i pod spodem (może nie do usztywnienia ani amortyzacji bo zbiornik przykręcony na solidne śruby i nakrętki ale napewno coś tam daję a podczas jazdy bo dziurawej drodze w bagażniku zupełnie nic nie słychać, żadnych chałasów szmerów trzasków pisków). Panowie w warsztacie stwierdzili klient nasz pan i byli w stanie zamówić specjalne zbiorniki które były by wyższe ale wtedy trzeba by czymś wyłożyć podłogę aby wyrównać ale w takim przypadku uzyskali byśmy znacznie większe pojemności no ale 37 czy też 38 l. realnie zatankowanego gazu to wystarczająca ilość gazu nawet na bardzo długą podróż bo u mnie przecież jest 1.4 który nie palił jak smok. co do stopnia napełnienia butli już się wypowiedziałem i myślę że nie ma butli którą da się napełnić bardziej niż 80% ale jeśli ktoś może się wypowiedzieć to było by miło jakby zabrał głos na forum.

Marek_07 poleca stag 4+ lub qbox. a ja Dodam od siebie że jeszcze jak ktoś ma hajs to warto pomyśleć nad stag 400 dpi czy jakoś tak pisze ze słuchu. Natomiast ich specjalista od sterowników odradza nowości które są tak krótko na rynku że nie wiadomo czy są sprawdzone solidne więc polecał premium bo dużo meganek zrobili i widzą jak to śmiga u klientów. Co do ceny może drogo ale solidnie ale z kolei czy aż tak drogo skoro ktoś na forum pisał, że może w 2800 się zmieszczę. Proszę nie traktujcie moje teksty jako reklame pewnego warsztatu o profesji instalacji gazu bo mechanik to mechanik jak hajsu nie dostanie to na czym innym skubnie więc sceptyczne podejście do warsztatu i mechaników jest jak najbardziej na miejscu. Ale chłopaki solidnie się przyłożyli. Pozostaje teraz śmigać i się przekonać czy ich zapewnienia będą realne

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego arczi184, nie zrozum mnie źle, ale na sterowniku Premium, podczas pracy poprzez OBD nie rysuje się nawet mapa benzyny. Dlatego nie bardzo jest co ustawiać na trasie. Dodam od siebie, że w następnym aucie też założę sterownik Premium. Jest to niezbędne podczas wyjazdów zagranicznych. W swojej Megi na Stag 4+, po zatankowaniu gazu za granicą, rozjeżdżały mi się mapy. Po korektach i po powrocie do Polski, mapy rozjeżdżały się ponownie. Zawsze miałem kabelek do podpięcia w aucie...

że jeszcze jak ktoś ma hajs to warto pomyśleć nad stag 400 dpi

To jest sterownik do aut z wtryskiem bezpośrednim i nie ma zastosowania w autach z wtryskiem pośrednim (w kolektor ssący).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu przyznaję ci racje lecz co do OBD to nie jestem znawcą. Ale pewne jest że wiem za co zapłaciłem i na pewno sterownik pracuje tak jak to opisuję producent. Co do gazu zagranicznego to on wspominał o tym ale ja do niedawna byłem nieświadomy o innej mieszance gazu za granica lecz przed montażem się wygadałem, że wyjeżdżam i może też dlatego dostałem to co dostałem. Żona wzieła megi z gazem lpgazu czyli słynne i-plus więc ja jeżdżę na stagu i będę mógł się podzielić spostrzeżeniami.

Butla ma 48 l. a według dokumentów stopień jej napełnienia wynosi 80% (łatwo policzyć kalkulatorem ile to jest lecz dzis udało mi się wyczerpać gaz i tankowanie do pełna a tu zdziwienie (aż na wszelki wypadek zachowałem paragon. Weszło 40,25 l. gazu. Tankowałem na shelu bo podobno najlepszy ale też cena jest wysoka (lecz tu nie ma co ryzykować z tańszym gazem).

Co do spalania się nie wypowiem bo zaraz zacznie się licytacja kto dalej zajedzie wiadomo że czynników jest full wpływających na spalanie ale mogę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony.

 

Nowe dane: odnośnie kolegi który twierdzi że mając sterownik stag 300 premium nie wykonuję się kalibraacji. Jesteś w błędzie. w sieci youtube znajduję się film instruktarzowy który pokazuję, że pomimo współpracy sterownika przez OBD z sterownikiem benzynowym wykonuję się ową kalibrację. Mam nadzieję że nie zakladasz nikomu gazu? bo to był by drut jak było by bez kalibracji hehe

Edytowane przez arczi184
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Zakladał ktos instalacje w tym samochodzie w ostatnim czasie? Sporo jeżdzę, a spalanie mam w przedziale 7.3-7.6 litra /100km.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Arczi184 - jakie masz na chwile obecna spalanie srednie?

<><><><><><><><><><>><><><><>

Oraz poeca ktoś dobrych gazowników na ślasku ?

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, niedawno zakupiłem megi z 2007 roku 1.4 16v i potrzebuje zamontować gaz. Jestem zielony w sprawach LPG gdyż do teraz poruszałem się jedynie dieselami. Wiem, że na pierwszej stronie jest już sporo na ten temat ale są to info z zeszłego roku. Byłem u jednego gazownika w Wieliczce i polecił mi taki zestaw: Sterownik KME NEVO, reduktor KME RED.1 Silver oraz wtryskiwacze HANA - cena 2600zł lub zestaw BRC Sequent 24 za 2700zł. Inny gazownik w Starym Rybiu polecił mi zestaw: Sterownik Compact, reduktor Arctic ale nie pamiętam już jakie wtryskiwacze, w każdym razie cena też była ok 2600zł. Wspomniał także o emulatorze ze względu na opadającą wskazówkę PB za 70zł.

 

Proszę o podpowiedź co z tego byłoby najlepsze, ewentualnie podajcie jakąś inną opcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że uderzyłbym w BRC. Pamiętaj o butli aby była co najmniej brutto 59litrów. Jeśli masz trochę pojęcia to emulator zrobisz sam, koszt: 2 piwa, obudowa, przewody, chęci, przekaźnik, 2rezystory ~15zł. Poszukaj tutaj schematu, opracował go LEWY.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Cześć,

 

Postanowiłem trochę odgrzebać temat, bo faktycznie zdecydowałem się zamontować instalacje. Dostałem ofertę zamontowania gazu na sterowniku STAG-4 Plus, wtryskiwacze Barracuda, Reduktor AC R-01, no i zawór przy wlewie PB, butla w kole. Całość 2500 zł + 150 zł emulator paliwa. Montaż w polecanym serwisie w Tarnowskich Górach.

Dowiedziałem się, że nie ma zbytnio sensu dopłacać 200 zł do Staga 300 Premium, jednakże wolę jeszcze tutaj zapytać, czy mam na coś dodatkowo zwracać uwagę przy montarzu instalacji? W lipcu renata będzie jeździła już na gazie.

 

Z góry dzięki za zainteresowanie tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad.1 Niee

ad.2 Nie ma to znaczenia

ad.3 Stag/Lpg Tech/Prins tylko i wyłącznie 4 generacja

ad.4 W Tychach masz bardzo dobry zakład na ul. Filatetów- Jacek Poterałowicz- polecam znam go i robi dobrze, współpracuję z Nim strojąc auta- po mojej ingerencji zostaje zachowana gwarancja

ad.5 Nic się nie zmieni, poza tym, że na stacji nie będziesz przeżywał szoku, trzeba go tylko porządnie wystroić, warto to zrobić z AFR bo te silniki nie bardzo chcą się inaczej ustawiać w górnych partiach

 

Witam Cie kologo. Zajmujesz sie wciaz insgalacja lpg? Jestem z swietochlowic i jestem zainteresowany montazem. Silnik 1.6 podaj mi cene na pw i co bysny zamontowali. Czy emulator bedzie potrzebny? Jak ze spalaniem wedlog komputera bedzie pokazywal spalanie lpg?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednym z najpopularniejszych zestawów jest LpgTech, Barracuda i KME Tur. Ja mam taki zestaw i od września zrobiłem bezproblemowo prawie 40kkm. Spalanie lpg średnio około 9litrów, wyliczone z dystrybutora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!