Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wysokie spalanie 1,5 dci


jakubs

Rekomendowane odpowiedzi

Na trasie uzyskanie poniżej 4 litrów jest bezproblemowe.

Uważaj by Ci bak nie przebrał jak zacznie produkować paliwo i pluć nim do pełnego baku.

Jak na razie przebiłeś wszystkich w konfabulacjach, nawet tych z pozamykanych podobnych tematów.

a my mamy głowy OK

Autoocena........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mój ostatnio jak zaglądałem miał spalenie w granicach 7,5 litra było to zimą w ubiegłym roku, cały czas z włączoną klimą w automacie, światłami i czym tam popadnie, radio, CB, zmieniarka, nawigacja na stałe itd. Do tego ciężka noga i jazda wkoło komina. Od tego czasu nawet nie przełączałem na inne wartości komputera, bo mnie to nie interesi.

 

chwalisz się czy żalisz ? bo wg mnie nie ma czym za bardzo. Styl jazdy gaz na max - hamulec itp każdy jeden potrafi.

Czy ktoś się czymś tutaj przejmuje ? dzielimy się informacjami.

 

Jeżeli nie wierzysz to zapraszam do mnie, przejedziemy się i sam zobaczysz, wtedy gadka będzie inna.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Przypnę się do wątku, rano wróciłem z zakopanego do Gdańska, ponad 8 godzin jazdy!!!!!! Moja obserwacja jest taka .... jak złapię tych %^##!!!! z Włocławka to zabiję godzinę jechałem przez to zad..... Panowie z Wocławka to nic osobistego. Spalanie było sympatyczne ok 4,5-4,8/100 do momentu gdy nie przekroczyłem 120 km/h, ale że miałem już dość przeleciałem A1 od Torunia do Gdańska ok 160-170 km/h i chwilowe nie spada poniżej 9 ogólnie średnia z 730 km wyszło 5,8 nie jest źle ale....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiboc, na podobnej trasie (KR -> GPU) miałem bardzo podobnie (5,6 l/100 km) - niestety autostrady i tego typu prędkości (jechałem podobnie) zabijają oszczędność.

 

A co do Włocławka, to polecam jazdę przezeń. Ale tylko w nocy :D Byłem tam ok. 2:00 i nie było źle. Ten remont się ciągnie od 2010, kiedy jeździłem tam na budowę przy Anwilu. Niemniej panowie w mundurach jak zwykle stali, jak zwykle w podobnym miejscu - mimo remontu i nocy...

 

konwil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przypnę się do wątku, rano wróciłem z zakopanego do Gdańska, ponad 8 godzin jazdy!!!!!! Moja obserwacja jest taka .... jak złapię tych %^##!!!! z Włocławka to zabiję godzinę jechałem przez to zad..... Panowie z Wocławka to nic osobistego. Spalanie było sympatyczne ok 4,5-4,8/100 do momentu gdy nie przekroczyłem 120 km/h, ale że miałem już dość przeleciałem A1 od Torunia do Gdańska ok 160-170 km/h i chwilowe nie spada poniżej 9 ogólnie średnia z 730 km wyszło 5,8 nie jest źle ale....

Masz skrzynię 6-tke? Jeszcze tymi prędkościami nie miałem przyjemności jechać. Na naszych drogach ciężko zachować jednostajną jazdę. Nie dziwię Ci się że przycisnąłeś jak była okazja.

Z tą oszczedną jazdą to nie ma co przesadzać też, trzeba korzystać z możliwości auta :D szczególnie na trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz skrzynię 6-tke?

Nie skrzynia 5 biegowa , zastanawiałem się jak by to było z 6 i spalaniem . Przy takich prędkościach silnika praktycznie nie słychać bo wiatr tak wyje że zagłusza.

Uwaga dla potomnych opony musza być dobre, w moim aucie na wiosnę do wymiany. Złapałem uslizg koła na kałuży przy 160km/h jakoś odruchowo zrobilem dalikatną kontrę i wyprowadziłem auto no ale osrane majtki zostały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli ESP nie masz :D

 

BTW - jechałem kiedyś kawałek z prędkością ponad 170 km/h (a może 180 km/h). ze skrzynią piątką masakra, to czyste katowanie tego słabego silniczka...

zauważyłem, że na autostradach prędkość ok. 110 km/h to najlepszy wybór między przyzwoitym spalaniem, a w miarę szybkim przemieszczaniem się. tyle, że ja 80% każdej jazdy to mam włączony tempomat :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 6 biegu przy 140 - 150 jest cicho. Można swobodnie rozmawiać i nie czuć predkości. Spalania przy tempomacie nie pamiętam ale wydaje mi sie że ok. 5.5 (chwilowe) pokazywał najcześciej komputer na płaskim odcinku. Na 100% nie potwierdzę.

Ogólnie przyznam że bardzo miło jestem zaskoczony dynamiką auta na 6 biegu. Przyspieszanie przy wyzszych prędkościach jest bardzo dobre jak na bieg o którym sie pisze ze jest to bieg ttylko do obniżenia obrotów i hałasu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no esp nie mam , tak jak tempomatu do którego mam wszytkie elementy tyle że trzeba poskładac i Clipem go. Licznik pokazywał odcinkami 170-180 ale jako nowomodny patrzylem tez na nawigację i tam ż GPS pokazywało że maks jechałem coś ok 175 km /h. Ogólnie to nie zdarza się mi tak gnać ale... jakoś tak wyszło no i znalazlem sobie wytłumaczenie bo przecież auto ciagle jeździ po mieście i trzeba było je przedmuchać. No to teraz turbinka jest przedmuchana jak Sasha Grey.

Zastanawiałem sie czy przy silniku 1,9 dci lub takim jaki chciałbym najbardziej 2,0 dci spalanie na autostradzie byłoby podobne? Silnik większy w koło komina pali wiecej ale na autostradzie nie wyrywa sobie kiszek by się rozpędzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrząc jak niektórzy piszą o 1,9 dCi z dłuższych tras to spalanie jest 0,5-1,0 większe. wiadomo - styl jazdy + obciążenie robi swoje, ale mniej więcej tak jest.

poza tym - żeby przepalić turbo wystarczy dać obroty, a nie prędkość :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!