Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wysokie spalanie 1,5 dci


jakubs

Rekomendowane odpowiedzi

W moim również: program auto 20 - 22 stopnie. Wynik z trasy w mieście jeszcze nie sprawdzałem.

 

 

Jako ciekawostka nawiązująca do tematu tego wątku. Zakończyłem właśnie swój etap doświadczalny.

Wyjeździłem równe 100 litrów (shell diesel nitro+) na odcinku 1 580km. Z czego 400km to trasa, reszta miasto - Kraków.

Średnia wyszła 6,5l. Co do klimatyzacji przyjmuję mniej więcej że na połowie z tego dystansu była włączona.

Edytowane przez Gielar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No to i ja swoje trzy grosze dodam, patrzysz na wskazanie zegarów czy sam mierzysz spalanie?

U mnie jest tak: scenic II spalanie jazda mieszana głównie trasa prędkość różnie 90-120 spalanie od 4.6 do 5.3 (przeważnie powyżej 5), autostrada 90-130 ok 5.6 (Raz tylko sprawdzałem) to są orientacyjne wyniki oczywiście, pomiar robię programikiem na telefonie Fuelio zawsze tankuje do pełna i wpisuję po każdym tankowaniu km i ilość oleju, bo komputer to zaaaaaawyża że ho ho.

Początkowo po zakupie autka to nawet w panikę wpadłem patrząc na zegary auta, nie wiem może ktoś wie jak je skalibrować?

A obenie autko u mechanika chyba panewka niestety... ale i tak zostaję przy Sceniku kocham to autko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wszystkie dane podaje z komputera na wyświetlaczu. Jeśli zawyża no to tylko się cieszyć.

Nawiązując do mojego wcześniejszego postu Teraz mam 1 800km przejechane(220km dołożyłem po mieście) pojawiło się na chwile 6.6l gdy jeździłem na klimie ale później znów spadło na 6,5l już bez klimy kilka dni i tak trzyma. Więc chyba już mogę stwierdzić że moja w mieście pali w przedziale 6.4 do 6.7. Z używaniem klimy w 40% przy ustawieniach 20 - 21 stopni automat.

 

Muszę w takim razie zatankować kiedyś do pełna i później po jakiś 100 czy 200km dolać i przeliczyć. Bo skoro zawyża to muszę się dowiedzieć o ile :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ludzie piszą, to komputer w większości przypadków zaniża i przy dystrybutorze wychodzi że więcej. W moim meganie jest na odwrót jak u Mmisiu. Komputer pokazuje u mnie wartości wyższe o jakieś 0,4-0,5 litra i mnie to dziwiło że tak dużo może palić dopóki nie sprawdziłem przy dystrybutorze i okazało się że jest w normie.

 

Ostatnio postestowałem i przy przepisowej jeździe, 70% trasa, wyszło 4,4 średnie. Na trasie uzyskanie poniżej 4 litrów jest bezproblemowe.

 

Wartości są bez klimatyzacji.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na trasie uzyskanie poniżej 4 litrów jest bezproblemowe.
ale to chyba chwilowe podajesz, bo przecież ile trasy byś musiał jechać, by mieć takie spalanie. trudno zaliczyć np. 30 km trasy, do spalania średniego!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek ma racje. Im dłuższy odcinek przejechany tym ta średnia jest bardziej wiarygodna. Wiadomo że warunki na drodze też są różne można przejechać 50km pod górę i 50km z górki.

Dlatego moim zdaniem przejechanie trasy np. 400km daje już miarodajny wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek twój wynik to mega średnie spalanie. Każdy rodzaj pogody, trasy, itp. Prawdziwe spalanie średnie.

Dlatego szkoda że w naszym Renówkach komputer nie ma opcji mierzenia drugiej wartości. Jeżdziłem kiedyś Seatem Ibizą i miała 2 liczniki do wyliczenia spalania. Można był sobie jeden prowadzić np. jako spalanie średnie na bardzo długim odcinku (jak Ty właśnie) i drugi np. do spalania tylko na trasie jadąc gdzieś w dalszą podróż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale moment, o co chodzi ? Jeżeli wsiądę w auto, przejade całe 30km płynnie i komputer pokaże 3.8 litra, to mogę uznać to za spalanie średnie na trasie tak czy nie ? Można uzyskać poniżej 4 litrów ? można. Diesel o większej pojemności nie uzyska takiego wyniku przy tych samych warunkach.

 

 

Wyjeżdżam z domu, jadę 18 km do pobliskiej wioski, zrobie na tym odcinku śr. 4 litry. Wracam z powrotem, tak samo. W inny dzień jadę do miejscowości oddalonej o 45 km, średnie wyjdzie 4 litry. Powrót to samo, no więc czy nie mogę stwierdzić, że średnie na trasie mam 4 litry ?

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

 

Mam problem ze wskazaniem zbyt wysokiego spalania chwilowego i średniego , co może być przyczyna ? od kilku dni pokazywało średnie w granicach 9-10 l/100km a dziś zaczęło systematycznie rosnać nawet na postoju ciągle wzrasta już osiągnęło poziom 20L, zmniejsza się automatycznie dystans do przejechania i tak w 10 minut pracy na postoju dystans spadł z 240 km do 70 , wskaźnik stanu paliwa jest niezmienny jak jadę to spalanie chwilowe zaczyna pokazywać dopiero od prędkości ok 30-40 km/h i od razu wskazuje powyżej 12 litrów

 

Scenic II 1,9 dci 2004r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aptece pracujecie że takie pomiary robicie?? Musiałbym mieć coś z głową, by się setnymi a nawet diesiętnymi częściami litra przejmować

Mój ostatnio jak zaglądałem miał spalenie w granicach 7,5 litra było to zimą w ubiegłym roku, cały czas z włączoną klimą w automacie, światłami i czym tam popadnie, radio, CB, zmieniarka, nawigacja na stałe itd. Do tego ciężka noga i jazda wkoło komina. Od tego czasu nawet nie przełączałem na inne wartości komputera, bo mnie to nie interesi. I tak ile mu wleje tyle spali, jeszcze nie wywalił komunikatu, że ma za dużo i nie mam tankować.. Benzynowiec spaliłby pod moją nogą w takich warunkach zapewne 11- 12 litrów. Już sama ta świadomość jest zadowalająca.

Co do liczników dziennych, to można zliczać w aucie do 9999km. Potem wartości same się zerują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aptece pracujecie że takie pomiary robicie?? Musiałbym mieć coś z głową, by się setnymi a nawet diesiętnymi częściami litra przejmować
a my mamy głowy OK, patrzymy na spalanie i nie przejmujemy się zbytnio :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!