Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wysokie spalanie 1,5 dci


jakubs

Rekomendowane odpowiedzi

zalecany, nakazany siłą wręcz...

rozruszanie turbo polega na "przedmuchaniu" go spalinami i powietrzem, usunięciu nagaru i innych śmieci i rozruszaniu łopatek, bo masz VTG

sobie zobacz, jak wygląda takie zakleszczone turbo

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalecany, nakazany siłą wręcz...

rozruszanie turbo polega na "przedmuchaniu" go spalinami i powietrzem, usunięciu nagaru i innych śmieci i rozruszaniu łopatek, bo masz VTG

sobie zobacz, jak wygląda takie zakleszczone turbo

 

To daje do myślenia...

Pisałeś że można to zrobić na postoju. Rozumiem ze na rozgrzanym silniku wkręcamy silnik na wyższe obroty i trzymamy przez jakiś czas?

Czy lepiej wjechać na jakąś obwodnice i przejechać sie trochę na wyższych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od czasu do czasu - siłą rzeczy, nie specjalnie - jeżdżę po naszym odcinku A4 - i myślę, że to wystarczy :)

 

konwil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o postoju nic nie pisałem - żeby turbo rozruszać to trzeba to zrobić w trakcie jego pracy (obciążenia), a do tego nie trzeba autostrady i 170 km/h. żeby łopatki się ruszały to musi być częste zmienne obciążenie, bo sam wirnik turbo kręci się przecież cały czas.

spokojnie można to zrobić jeżdżąc agresywnie w mieście, podkręcając obroty na maxa (będzie głośno) i pamiętając, że później należy schłodzić turbo przed wyłączeniem silnika.

 

Dodano: 17 lip 2013 - 09:49

jeżdżę po naszym odcinku A4 - i myślę, że to wystarczy :)
ale co to daje, jeśli masz w miarę stałą prędkość, a łopatki turbo pracują prawie w niezmienionym zakresie. no chyba, że agresywnie "garujesz" obrotami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 6 biegu przy 140 - 150 jest cicho. Spalania przy tempomacie nie pamiętam ale wydaje mi sie że ok. 5.5 (chwilowe) pokazywał najcześciej komputer na płaskim odcinku. Na 100% nie potwierdzę.

To ja na 100% skoryguję - spalanie chwilowe przy 150km/h na tempomacie 6,5-7,5l.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. W takim razie zastosuje wskazówki przy najbliższej okazji. Pomęczę go trochę :)

A co sądzicie o założeniu wątku o elastyczności naszych silników. Chodzi mi o przyspieszanie w zakresie 60-100 na IV oraz 80-120 na V/VI celem porównania możliwości dci 1.5, 1.9, 2.0, oczywiście benzynówek też szczegolnie tych Tce.

Dla przyszłych nabywców może to być interesujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co to daje, jeśli masz w miarę stałą prędkość, a łopatki turbo pracują prawie w niezmienionym zakresie. no chyba, że agresywnie "garujesz" obrotami

:) Nie do końca rozumiem powyższe. Jeżdzę <=> przemieszczam się => poruszam się z punktu A do B. Co to daje dla turbo (napisałem wszak, że to >>przy okazji<<)? Hmm... No wiesz - nieśmiało mniemam, że nie widziałeś nigdy miejskiej obwodnicy autostradowej, skoro sądzisz, że jedzie się tam ze stałą prędkością :P (w Krakowie po godzinach pracy - nie ma szans, ruch ogromny). Generalnie jest to jazda pomiędzy 2500 a 3200 rpm i po mieście raczej nie ma szans na taką jazdę (podczas jazdy do pracy np.). Przynajmniej w moich warunkach. Czy to pomaga turbo? Myślę, że nie przeszkadza.

 

konwil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obwodnicę krakoską znam, bo często na Brzesko śmigam :)

ale chodziło mi raczej o zapewnienie łopatkom takiej ciągłej pracy przy MAX wychyleniu się elementów. a to można uzyskać raczej tylko przy częstej zmianie obrotów od jałowych do MAX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam,

Podłączę się pod temat i powiem, że moja Megane II 1.5 dci na odcinku Jaworzno - Dąbrowa Górnicza (25% miasto, 75% droga ekspresowa S1) spala średnio wg komputera 3,6l/100 :) sprawdzone na trzech zbiornikach do pełna. W rzeczywistości wychodzi nawet mniej bo przejechałem 1500 km na 50 litrach więc rachunek jest prosty. Średnia prędkość na komputerze to 64 km/h. S1 jadę z prędkością 100 -130 w zależności od warunków na drodze. Do pracy mam 30 km w jedną strone więc jeden bak wystarcza na 25 dni roboczych :notacrook:

Gdyby nie problemy z odpalaniem rano(z którymi walczę - podobno zaworek zwrotny załatwia sprawę cofającego sie paliwa i pęcherzyków powietrza w przewodach) czy czyszczenie EGR'a co jakiś czas to autko wręcz idealne na dojazdy do pracy.

post-16769-0-42081400-1396601316_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spala średnio wg komputera 3,6l/100

co jak co, ale nie uwierzę póki nie zobacze. Uzytkuje 1.5 dci i przy stałych 90km/h chwilowe spalanie jest na poziomie 3,5-4,0 litrów, więc jakim cudem można zrobić 3.6 średnio przy 25% trasy i 75% miasta i predkosciach do 130 km/h ? Wiem, że ten silnik potrafi spalić naprawdę mało, ale to co piszesz to już lekkie przegięcie i sf.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolege sKarlosMegane zapraszam jak będziesz w okolicy to chętnie wymienię się doświadczeniami i zaprezentuje mój styl jazdy bo od tego bardzo zależy spalanie no i oczywiście od "kondycji" mechanicznej samochodu :)

 

Dodano: 08 kwi 2014 - 09:28

Jeszcze dwa słowa do sKarlosMegane, proponuje czytać ze zrozumieniem i nie przekręcać słów : 75% trasa, 25% miasto bo to znacząca różnica :)

Aktualnie komputer pokazuje Avg 3,5l/100km , dystans przejechany 350 , do tankowania 1350 :) , zuzyte paliwo 12,1 l wiec wychodzi dokładnie 3,46l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Cześć wszystkim :)

Mam problem ze swoim autkiem, od pewnego czasu autko jakby straciło na mocy tj. ciężko się rozpędza, ogólnie ciężko się nim jedzie, wiem to tylko 82 koniki, ale rozpędzało się dużo lepiej, a jakby tego było mało to średnie spalanie wzrosło mi do 5,5l/100km, gdzie wcześniej było 3,5-4L/100km . Może ktoś wie mniej więcej w czym tkwi problem ;)

 

Pozdrawiam ;)

 

Dodano: 15 mar 2015 - 15:10

Znajomy powiedział, że być może to może być wina EGR, ale ja się tam na tym nie znam i wolę się tutaj upewnić zanim pojadę do mechanika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie bądźmy poważni każdy ma inny styl jazdy i każdy żyje w innym miejscie o innym natężeniu ruchu więc wiadomo że jazda w korkach po Warszawie będzie inna niż w "korkach" po Rzeszowie.

Moje auto pali w mieście (Krakow) przy krótkich dystansach ok 8l natomiast gdy tylko wyjadę poza miasto spalanie wyraźnie spada. Więc jeżeli ktoś piszę że w miescie pali mu poniżej 6l to albo najwiekszy korek w jakim stał miał długość 10 samochodów albo nie wie jak mierzyć spalanie i od np 100tys nie skasowal pomiaru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!