Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wysokie spalanie 1,5 dci


jakubs

Rekomendowane odpowiedzi

zalecany, nakazany siłą wręcz...

rozruszanie turbo polega na "przedmuchaniu" go spalinami i powietrzem, usunięciu nagaru i innych śmieci i rozruszaniu łopatek, bo masz VTG

sobie zobacz, jak wygląda takie zakleszczone turbo

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalecany, nakazany siłą wręcz...

rozruszanie turbo polega na "przedmuchaniu" go spalinami i powietrzem, usunięciu nagaru i innych śmieci i rozruszaniu łopatek, bo masz VTG

sobie zobacz, jak wygląda takie zakleszczone turbo

 

To daje do myślenia...

Pisałeś że można to zrobić na postoju. Rozumiem ze na rozgrzanym silniku wkręcamy silnik na wyższe obroty i trzymamy przez jakiś czas?

Czy lepiej wjechać na jakąś obwodnice i przejechać sie trochę na wyższych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od czasu do czasu - siłą rzeczy, nie specjalnie - jeżdżę po naszym odcinku A4 - i myślę, że to wystarczy :)

 

konwil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o postoju nic nie pisałem - żeby turbo rozruszać to trzeba to zrobić w trakcie jego pracy (obciążenia), a do tego nie trzeba autostrady i 170 km/h. żeby łopatki się ruszały to musi być częste zmienne obciążenie, bo sam wirnik turbo kręci się przecież cały czas.

spokojnie można to zrobić jeżdżąc agresywnie w mieście, podkręcając obroty na maxa (będzie głośno) i pamiętając, że później należy schłodzić turbo przed wyłączeniem silnika.

 

Dodano: 17 lip 2013 - 09:49

jeżdżę po naszym odcinku A4 - i myślę, że to wystarczy :)
ale co to daje, jeśli masz w miarę stałą prędkość, a łopatki turbo pracują prawie w niezmienionym zakresie. no chyba, że agresywnie "garujesz" obrotami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 6 biegu przy 140 - 150 jest cicho. Spalania przy tempomacie nie pamiętam ale wydaje mi sie że ok. 5.5 (chwilowe) pokazywał najcześciej komputer na płaskim odcinku. Na 100% nie potwierdzę.

To ja na 100% skoryguję - spalanie chwilowe przy 150km/h na tempomacie 6,5-7,5l.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. W takim razie zastosuje wskazówki przy najbliższej okazji. Pomęczę go trochę :)

A co sądzicie o założeniu wątku o elastyczności naszych silników. Chodzi mi o przyspieszanie w zakresie 60-100 na IV oraz 80-120 na V/VI celem porównania możliwości dci 1.5, 1.9, 2.0, oczywiście benzynówek też szczegolnie tych Tce.

Dla przyszłych nabywców może to być interesujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co to daje, jeśli masz w miarę stałą prędkość, a łopatki turbo pracują prawie w niezmienionym zakresie. no chyba, że agresywnie "garujesz" obrotami

:) Nie do końca rozumiem powyższe. Jeżdzę <=> przemieszczam się => poruszam się z punktu A do B. Co to daje dla turbo (napisałem wszak, że to >>przy okazji<<)? Hmm... No wiesz - nieśmiało mniemam, że nie widziałeś nigdy miejskiej obwodnicy autostradowej, skoro sądzisz, że jedzie się tam ze stałą prędkością :P (w Krakowie po godzinach pracy - nie ma szans, ruch ogromny). Generalnie jest to jazda pomiędzy 2500 a 3200 rpm i po mieście raczej nie ma szans na taką jazdę (podczas jazdy do pracy np.). Przynajmniej w moich warunkach. Czy to pomaga turbo? Myślę, że nie przeszkadza.

 

konwil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obwodnicę krakoską znam, bo często na Brzesko śmigam :)

ale chodziło mi raczej o zapewnienie łopatkom takiej ciągłej pracy przy MAX wychyleniu się elementów. a to można uzyskać raczej tylko przy częstej zmianie obrotów od jałowych do MAX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam,

Podłączę się pod temat i powiem, że moja Megane II 1.5 dci na odcinku Jaworzno - Dąbrowa Górnicza (25% miasto, 75% droga ekspresowa S1) spala średnio wg komputera 3,6l/100 :) sprawdzone na trzech zbiornikach do pełna. W rzeczywistości wychodzi nawet mniej bo przejechałem 1500 km na 50 litrach więc rachunek jest prosty. Średnia prędkość na komputerze to 64 km/h. S1 jadę z prędkością 100 -130 w zależności od warunków na drodze. Do pracy mam 30 km w jedną strone więc jeden bak wystarcza na 25 dni roboczych :notacrook:

Gdyby nie problemy z odpalaniem rano(z którymi walczę - podobno zaworek zwrotny załatwia sprawę cofającego sie paliwa i pęcherzyków powietrza w przewodach) czy czyszczenie EGR'a co jakiś czas to autko wręcz idealne na dojazdy do pracy.

post-16769-0-42081400-1396601316_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spala średnio wg komputera 3,6l/100

co jak co, ale nie uwierzę póki nie zobacze. Uzytkuje 1.5 dci i przy stałych 90km/h chwilowe spalanie jest na poziomie 3,5-4,0 litrów, więc jakim cudem można zrobić 3.6 średnio przy 25% trasy i 75% miasta i predkosciach do 130 km/h ? Wiem, że ten silnik potrafi spalić naprawdę mało, ale to co piszesz to już lekkie przegięcie i sf.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolege sKarlosMegane zapraszam jak będziesz w okolicy to chętnie wymienię się doświadczeniami i zaprezentuje mój styl jazdy bo od tego bardzo zależy spalanie no i oczywiście od "kondycji" mechanicznej samochodu :)

 

Dodano: 08 kwi 2014 - 09:28

Jeszcze dwa słowa do sKarlosMegane, proponuje czytać ze zrozumieniem i nie przekręcać słów : 75% trasa, 25% miasto bo to znacząca różnica :)

Aktualnie komputer pokazuje Avg 3,5l/100km , dystans przejechany 350 , do tankowania 1350 :) , zuzyte paliwo 12,1 l wiec wychodzi dokładnie 3,46l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Cześć wszystkim :)

Mam problem ze swoim autkiem, od pewnego czasu autko jakby straciło na mocy tj. ciężko się rozpędza, ogólnie ciężko się nim jedzie, wiem to tylko 82 koniki, ale rozpędzało się dużo lepiej, a jakby tego było mało to średnie spalanie wzrosło mi do 5,5l/100km, gdzie wcześniej było 3,5-4L/100km . Może ktoś wie mniej więcej w czym tkwi problem ;)

 

Pozdrawiam ;)

 

Dodano: 15 mar 2015 - 15:10

Znajomy powiedział, że być może to może być wina EGR, ale ja się tam na tym nie znam i wolę się tutaj upewnić zanim pojadę do mechanika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie bądźmy poważni każdy ma inny styl jazdy i każdy żyje w innym miejscie o innym natężeniu ruchu więc wiadomo że jazda w korkach po Warszawie będzie inna niż w "korkach" po Rzeszowie.

Moje auto pali w mieście (Krakow) przy krótkich dystansach ok 8l natomiast gdy tylko wyjadę poza miasto spalanie wyraźnie spada. Więc jeżeli ktoś piszę że w miescie pali mu poniżej 6l to albo najwiekszy korek w jakim stał miał długość 10 samochodów albo nie wie jak mierzyć spalanie i od np 100tys nie skasowal pomiaru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!