Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Ale tak czy siak zachowanie w Twoim aucie jest trochę dziwne. Pisałeś, że czasami pomaga wciśnięcie hamulca. Jeżeli jest na biegu to bezwarunkowo musi być wciśnięte sprzęgło. Hamulec zezwala na uruchomienie tylko na luzie (sprawdzałem to dzisiaj wielokrotni w każdym możliwym wariancie i jest tak jak opisałem w poprzednim poscie) . Więc nie bardzo rozumiem jak to u Ciebie "działa" 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mój błąd, że nie kodowałem czy jest na biegu czy nie. Możliwe, że jak nie chciał odpalić to wrzucałem luz, a może i nie. Ciężko powiedzieć. W każdym razie zawsze i nie ważne czy odpalałem na biegu czy na luzie wystarczało mi sprzęgło + START. Nigdy nie wciskałem hamulca. Teraz czasami muszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się wydaje, że z zaciągniętym ręcznym (mam mechaniczny), na luzie czyli bez wciskania sprzęgła i hamulca nożnego - samochód zapali. I to zarówno Megane II, jak i III. Muszę to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj na Clipie ale niestety Clip się wysypał i mam jechać ponownie jak ogarną ale podłączyli jakiś interfejs Texa czy coś takiego i były dwa błędy:

Komputer - C10C6

Przesunięcie pojazdu z maksymalnym napięciem - C1168

 

Dodatkowo podglądane były parametry i zaciekawiło nas, że pozycja pedału sprzęgła przy puszczonym sprzęgle wynosiła 78%, a przy wciśniętym na maksa 19-22%.

Gaz szedł od 0 do 100%. Jakieś pomysły w międzyczasie?

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 4.07.2018 o 11:30, konwil napisał:

A mnie się wydaje, że z zaciągniętym ręcznym (mam mechaniczny), na luzie czyli bez wciskania sprzęgła i hamulca nożnego - samochód zapali. I to zarówno Megane II, jak i III. Muszę to sprawdzić.

W moim Megane III zapalam bez wciskania stopą czegokolwiek (ani hamulca, ani sprzęgła), ale samochód musi być "na luzie" i zaciągnięty hamulec awaryjny/ręczny. Rzeczywiście w moim Meganie II faktycznie musiałem coś wcisnąć, żeby odpalić. Sprawdzone w ubiegłym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się dalej bujam. Za pierwszym razem tzn. po długim postoju odpalam bez problemu z wciśniętym sprzęgłem. Po krótkim postoju czasami nie wykrywa wciśniętego sprzęgła i wtedy daje luz i wciskam dodatkowo hamulec. Póki co będę walczył z Clipem ponieważ nie udało mi się go podłączyć do Clio II i jutro będę próbował w mojej M. Jeśli się nie uda muszę wysłać sondę na reklamację. Obstawiam ten czujnik sprzęgła, a nawet jestem pewien, że to on ale póki co jeżdżę. Gorzej jak posłuszeństwa odmówi także czujnik pedału hamulca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem najprościej miałbyś wymontować ten czujnik, przeczyścić styki (dokładnie tak jak ja to zrobiłem) i było by po problemie. Jestem pewny,że (skoro ja sobie poradziłem) zrobisz to bez większego problemu , uwzględniając doświadczenia innych.:-). Raz jeszcze zachęcam Cię przynajmniej do podjęcia próby. Nie ryzykujesz niczym - najwyżej paroma zadrapaniami :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.07.2018 o 14:15, konwil napisał:

W moim Megane III zapalam bez wciskania stopą czegokolwiek (ani hamulca, ani sprzęgła), ale samochód musi być "na luzie" i zaciągnięty hamulec awaryjny/ręczny. Rzeczywiście w moim Meganie II faktycznie musiałem coś wcisnąć, żeby odpalić. Sprawdzone w ubiegłym tygodniu.

Coś w tym jest, w moje M3 też odpalam na luzie nie używając hamulca ani sprzęgła, nie muszę też zaciągać hamulca ręcznego.

Jest tak od zawsze, od nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnego ostrzeżenia, tylko test systemów pokładowych. Oczywiście jak wepchnę kartę w czytniku do końca. ( w tym modelu czytnik działa dwuetapowo- karta w połowie umożliwia już odpalenie auta, cała w czytniku uruchamia zapłon i czeka z komunikatem "test systemów")

Oczywiście przy próbie odpalenia na biegu, pojawia się stosowny komunikat, oraz blokada możliwości odpalenia. Albo wrzucam luz, albo sprzęgło i odpalam.( w zasadzie korzystam tylko uruchamiania  na sprzęgle) 

W tej M3, o której piszę, nie ma HF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lelupi napisał:

Coś w tym jest, w moje M3 też odpalam na luzie nie używając hamulca ani sprzęgła, nie muszę też zaciągać hamulca ręcznego.

U mnie to nie przejdzie. Choć może to właśnie przez problemy z czujnikiem sprzęgła. Sprawdzę jutro lub w niedzielę ponieważ zawsze pierwsze odpalenie udaje się na sprzęgle zobaczę jak będzie na luzie i bez niego.

p.s. sprawdziłem wyjeżdżając w poszukiwaniu zaćmienia księżyca. Na luzie bez sprzęgła nie odpaliłem zarówno z kartą w kieszeni jak i w slocie. Po wciśnięciu sprzęgła bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!