Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Ale tak czy siak zachowanie w Twoim aucie jest trochę dziwne. Pisałeś, że czasami pomaga wciśnięcie hamulca. Jeżeli jest na biegu to bezwarunkowo musi być wciśnięte sprzęgło. Hamulec zezwala na uruchomienie tylko na luzie (sprawdzałem to dzisiaj wielokrotni w każdym możliwym wariancie i jest tak jak opisałem w poprzednim poscie) . Więc nie bardzo rozumiem jak to u Ciebie "działa" 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mój błąd, że nie kodowałem czy jest na biegu czy nie. Możliwe, że jak nie chciał odpalić to wrzucałem luz, a może i nie. Ciężko powiedzieć. W każdym razie zawsze i nie ważne czy odpalałem na biegu czy na luzie wystarczało mi sprzęgło + START. Nigdy nie wciskałem hamulca. Teraz czasami muszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się wydaje, że z zaciągniętym ręcznym (mam mechaniczny), na luzie czyli bez wciskania sprzęgła i hamulca nożnego - samochód zapali. I to zarówno Megane II, jak i III. Muszę to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj na Clipie ale niestety Clip się wysypał i mam jechać ponownie jak ogarną ale podłączyli jakiś interfejs Texa czy coś takiego i były dwa błędy:

Komputer - C10C6

Przesunięcie pojazdu z maksymalnym napięciem - C1168

 

Dodatkowo podglądane były parametry i zaciekawiło nas, że pozycja pedału sprzęgła przy puszczonym sprzęgle wynosiła 78%, a przy wciśniętym na maksa 19-22%.

Gaz szedł od 0 do 100%. Jakieś pomysły w międzyczasie?

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 4.07.2018 o 11:30, konwil napisał:

A mnie się wydaje, że z zaciągniętym ręcznym (mam mechaniczny), na luzie czyli bez wciskania sprzęgła i hamulca nożnego - samochód zapali. I to zarówno Megane II, jak i III. Muszę to sprawdzić.

W moim Megane III zapalam bez wciskania stopą czegokolwiek (ani hamulca, ani sprzęgła), ale samochód musi być "na luzie" i zaciągnięty hamulec awaryjny/ręczny. Rzeczywiście w moim Meganie II faktycznie musiałem coś wcisnąć, żeby odpalić. Sprawdzone w ubiegłym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się dalej bujam. Za pierwszym razem tzn. po długim postoju odpalam bez problemu z wciśniętym sprzęgłem. Po krótkim postoju czasami nie wykrywa wciśniętego sprzęgła i wtedy daje luz i wciskam dodatkowo hamulec. Póki co będę walczył z Clipem ponieważ nie udało mi się go podłączyć do Clio II i jutro będę próbował w mojej M. Jeśli się nie uda muszę wysłać sondę na reklamację. Obstawiam ten czujnik sprzęgła, a nawet jestem pewien, że to on ale póki co jeżdżę. Gorzej jak posłuszeństwa odmówi także czujnik pedału hamulca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem najprościej miałbyś wymontować ten czujnik, przeczyścić styki (dokładnie tak jak ja to zrobiłem) i było by po problemie. Jestem pewny,że (skoro ja sobie poradziłem) zrobisz to bez większego problemu , uwzględniając doświadczenia innych.:-). Raz jeszcze zachęcam Cię przynajmniej do podjęcia próby. Nie ryzykujesz niczym - najwyżej paroma zadrapaniami :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.07.2018 o 14:15, konwil napisał:

W moim Megane III zapalam bez wciskania stopą czegokolwiek (ani hamulca, ani sprzęgła), ale samochód musi być "na luzie" i zaciągnięty hamulec awaryjny/ręczny. Rzeczywiście w moim Meganie II faktycznie musiałem coś wcisnąć, żeby odpalić. Sprawdzone w ubiegłym tygodniu.

Coś w tym jest, w moje M3 też odpalam na luzie nie używając hamulca ani sprzęgła, nie muszę też zaciągać hamulca ręcznego.

Jest tak od zawsze, od nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnego ostrzeżenia, tylko test systemów pokładowych. Oczywiście jak wepchnę kartę w czytniku do końca. ( w tym modelu czytnik działa dwuetapowo- karta w połowie umożliwia już odpalenie auta, cała w czytniku uruchamia zapłon i czeka z komunikatem "test systemów")

Oczywiście przy próbie odpalenia na biegu, pojawia się stosowny komunikat, oraz blokada możliwości odpalenia. Albo wrzucam luz, albo sprzęgło i odpalam.( w zasadzie korzystam tylko uruchamiania  na sprzęgle) 

W tej M3, o której piszę, nie ma HF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lelupi napisał:

Coś w tym jest, w moje M3 też odpalam na luzie nie używając hamulca ani sprzęgła, nie muszę też zaciągać hamulca ręcznego.

U mnie to nie przejdzie. Choć może to właśnie przez problemy z czujnikiem sprzęgła. Sprawdzę jutro lub w niedzielę ponieważ zawsze pierwsze odpalenie udaje się na sprzęgle zobaczę jak będzie na luzie i bez niego.

p.s. sprawdziłem wyjeżdżając w poszukiwaniu zaćmienia księżyca. Na luzie bez sprzęgła nie odpaliłem zarówno z kartą w kieszeni jak i w slocie. Po wciśnięciu sprzęgła bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!