Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

dostanie się do wentylatora to 5-10 minut :)a sam filtr to ze 3 minuty. Robisz to od strony nóg pasażera (jest nawet na forum ładny manual co i jak). Będziesz miał chociaż pewność co do wentylatora

 

Sama opornica też była na forum i jak dobrze pamiętam trzeba w niej przelutować topik czy jakoś tak

Tu masz temat http://megane.com.pl/topic/6697-jak-naprawialem-rezystor-dmuchawy/

Edytowane przez brynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jakież było moje zdziwienie kiedy zdjąłem plastik z przodu nad maską i zobaczyłem wielką dziurę wlotu powietrza bez filtra.

Jakiego ty masz Scenika?

W Scenicu I PhII wymiana filtra p.pyłkowego zajmuje mniej niż 5 minut.

Na Downloadzie masz stosowny manual.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Drodzy forumowicze, katastrofa. Zdechł mi nawiew(klimatronik) W czasie jazdy zauważyłem, że chyba nie działa. Panel jest OK. Przełączam, przestawiam, podnoszę siłę nadmuchu, ale nic nie reaguje. Leci ciepełko ciu, ciut, ale dmuchawa nie działa. Bezpieczniki OK. Akurat dzisiaj musiało paść. Wygląda na to, że Sylwester zapowiada się pracowicie.

Z rok temu wyciągałem wentylator i smarowałem. Tylko wtedy było ciepło.... Poczytałem co nieco na forum, ale aż mnie trzęsie na myśl o rozbiórce.

 

Dodano: 30 gru 2013 - 17:51

Najgorsze, że nie pamiętam od kiedy nie działa dmuchawa. Jakieś dwa dni temu dziwnie falowały obroty w aucie a dziś był lekki problem z odpaleniem. Pomyślałem, że akumulator siada. Przyjechałem do domu i chciałem jeszcze raz odpalić a tu kaplica. Zapalił, ale miał problem. Wujaszek mówił, że nie działający wentylator może robić duży pobór i stąd problem z akumulatorem.

Wychodzi na to, że zaczne od demontażu wiatraka, aby wykluczyć jego śmierć. Chyba, że ktoś ma inny pomysł :)

 

Dodano: 30 gru 2013 - 18:09

do tego z tego co pisze na forum i z własnego doświadczenia z innymi autami wiem, że jeśli to jest opornica to wentylator gubi pewien zakres obrotów, ale mimo wszystko działa.

Brynio, no właśnie. Czy to jest jakaś zasada czy domysł? U mnie wentylator nie chce śmigać. Znaczy dmuchawa nie reaguje na ruchy z panelu. Jutro dzień prawdy.

Bezpośrednio pod schowkiem a powiedzmy nad nogami pasażera jest jakiś przekaźnik. Co to jest? Taki kwadratowy.

Jestem tak wkurzony, że hej. Przed świętami walneła mi jedna faza w domu. Przestawiliśmy i szło na dwóch. Następnie uwalił się przepływowy podgrzewacz wody. Prowizorycznie naprawiony, ale....wczoraj kompletnie się wyłożył. Od wczoraj nie mam ciepłej wody(jedynie zostaje gaz, garnek i grzanie) Dziś założyliśmy inny, ale też nieciekawie. I jeszcze ta dmuchawa. ;)

 

Dodano: 30 gru 2013 - 21:02

Na elektrodzie wyczytałem że "jak jest jeden z silników krokowych którejś klapy jest uszkodzony to dmuchawa nie wystartuje. tylko trzeba albo kompa podłączyć albo inny na podmianę",

Gdzie są umiejscowione silniczki krokowe? Już nie odsyłajcie mnie do szukajki bo od kilku dni szukam jak nie tego to tego, jak nie pogrzewaczy wody to znowu informacji o dmuchawie ;)

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) Kolega ma klimatyzację automatyczną czy manualną, o tym trzeba by napisać na wstępie

I tak...

1) Nie wiem czy akurat są to silniczki krokowe, wg mnie nie, ale jeżeli masz climatronika to na każdej klapce w układzie mieszalnika powietrza jest taki silniczek, który nią steruje. W klimatyzacji manualnej nie ma ich, sterowanie odbywa się za pomocą linek.

2) Ten "przekaźnik" to raczej silniczek klapki obiegu zamkniętego, wybacz ale Twój opis nie jest dokładny, wg tego co napisałeś może to też być poduszka powietrzna. :)

3) Nie będę polemizował z elektrodą, ale pierwszy raz słyszę o tym, że jak silniczek którejś klapki jest uszkodzony to dmuchawa nie ruszy. Nie słyszałem, nie czytałem o takim przypadku jeżeli chodzi o samochody z rombem na masce.

4) Zdarza się, że w niektórych przypadkach dmuchawa może rozładować akumulator, dawno temu na forum był opisany taki przypadek, lecz nie pamiętam jak to się skończyło i co było przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w Sylwestrowy dzionek.

Przemo, faktycznie zapomniałem zaznaczyć, że jest to klimatyzacja automatyczna czyli klimatronik.

Co udało mi się ustalić.

- Sprawdziliśmy "ten przekaźnik" jest sprawny

- silniczki krokowe są, jak popatrzyłem "na oko" i posłuchałem to wszystko się rusza

- Wyciągnałem wiatrak. Podłączyliśmy do prądu i śmiga aż chce się wyrwać z rąk

- Zmierzyliśmy wtyczkę, która wchodzi do wentylatora, zasilająca wentylator. Okazało się, że brakuje tam minusa.

Teraz zastanawiam się co dalej.

Jeszcze sprawdzimy drugi raz wtyczkę od tej dmuchawy, ale wygląda dobrze.

Rozmontowaliśmy auto wg

http://megane.com.pl/topic/6697-jak-naprawialem-rezystor-dmuchawy/page__st__16

 

Dodano: 31 gru 2013 - 16:10

post-37973-0-64414500-1388501634_thumb.jpg post-37973-0-81175900-1388501815_thumb.jpg

Oto to co wyciągnąłem. Czy to jest ten regulator obrotów, tak to się nazywa? Do niego dochodzi napięcie a od niego nie wychodzi na wentylator. Jeszcze popatrzymy, ale jest szansa zeby to naprawić? Ewentualnie pasuje od czegoś innego? Zauważyłem, że sceniki II mają podobne problemy.

Dobrze rozumiem, że jeśli jest taki regulator to u mnie nie ma żadnego bezpiecznika termicznego?

Jestem tak wkurzony, że szkoda gadać. Koniec roku to same katastrofy. Wczoraj i dziś zaczęła padać drukarka........

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy takiego regulatora nie rozbierałem, ale na 99% jest on oparty na tranzystorach. A w tranzystorach tak łatwo nie da się diagnozy postawić. Rozmontuj regulator, może będziesz miał szczęście i od razu będzie widoczne, który tranzystor padł (czasem strzela ich obudowa). Jak nic nie będzie widać, pozostaje wylutowywanie tranzystorów i sprawdzanie ich miernikiem.

Bezpiecznikiem może być termistor, który ogranicza prąd na tranzystorze, który z kolei ogranicza prąd na dmuchawie.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kreciq, grzebiemy już pare godzin. Na dworze -3 i zimno w łapki. Jak widze ceny nowego to mnie z lekka rzuca. Musze to naprawić max do przyszłej soboty bo mam planowany wyjazd.

Z pomiarów nic nie wynika, lupa tez nie pomaga :)

Znalazłem coś takiego

http://renault.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=148903

Niby pisze to właściciel scenica II, ale jak przejrzałem taki smród siedzi w różnych autach(peugeotach, citroenach, renault) Jest opcja naprawy. Tylko musimy wybadać czy to faktycznie problemem jest nieszczęsny regulator. Wszystko na to wskazuje.

Nie wyciągałem panelu sterowania. Jednak tu powinno być dobrze. Świeci, przestawia.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki problem użyć :)?

http://megane.com.pl/topic/6621-scenic-rezystor-modul/page__p__56776__hl__modu%C5%82+dmuchawy__fromsearch__1#entry56776

Ten i kolejne wątki powinny wyjaśnić sprawę, niema sensu przepisywania w kółko tego samego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu przepisywać, ale spróbuje podsumować dotychczasowe działania. Poczytałem różne tematy, przekopałem co możliwe. Dziś pierwszy więc nie grzebałem w aucie. Od jutra dzwonienie, szukanie, pytanie.

Co stwierdziliśmy to to, że dmuchawa jest znośna choć szczotki nie są już za bogate. Nie wiem czy to się wymienia. Raz czytam, że tak a innym razem że musi być nowa. Sam już nie wiem. Mniejsza o to. Gdybym spotkał coś lepszego to i tak postaram się kupić.

Jeśli chodzi o tranzystor jaki siedzi w moim regulatorze dmuchawy to jest na nim napisane H80NF55-08 Morocco. U niektórych występuje HUF75344G. Nie wiem czy to ten sam tranzystor. Podobno oryginał wymienia się na: IRFP2907, IRFPO64, IRFPO64N, HUF75344G, albo BUZ342. Jakby co to co tam konkretnie wsadzić? Ewentualnie namiar na sklep. W necie jest jeden ze Słupska, ale jak poczytałem kilka negatywnych opinii odnośnie tej firmy to się wystraszyłem. :)

Kurcze musieli tak fatalnie zamontować ten regulator. Tak to podjeżdżasz, podstawiasz i sprawdzasz a tu rozbiórka deski.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Przerabiałem niedawno ten temat, na jakimś forum wyczytałem, żeby wymieniać na IRFP064N prąd 110A w sklepie z elektroniką za około 7zł. U mnie działa bez problemu.

Jeżeli chodzi o tranzystor IRFP2907 to jest to prąd 209A i dmuchawa będzie miała wyższe obroty na poszczególnych biegach. Ten tranzystor też jest droższy 21zł.

 

Aby wlutować tranzystor trzba mieć dobrą lutownicę, płytka jest dwustrona więc musi złapać z obu stron. Jak źle się wlutuje (zimne luty) to po rozgrzaniu opornicy nawiew zacznie przerywać. Metalowej spinki dociskającej tranzystor nie można całkiem wyciągnąć od strony płytki są tam poziome bolce zabezpieczające. Przed dociśnięciem tranzystora do radiatora, radzę posmarować jego plecy pastą termoprzewodzącą.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem ze znajomym, ma tego Morocco i chyba Hufa. Jutro coś dostane. Prawdopodobnie będzie to H80NF55-08.

Podpieliśmy inny tranzystorek(słaabszy) aby sprawdzić czy to pójdzie. Wygląda, że tak. Dmuchawa ruszyła. Słabbiej lata bo słabszy tranzystorek. Jutro zobaczymy na oryginale.

Ciekawe czy zamiast tej spinki dociskajacej można skręcić śrubą? Niby to pewniejsze niż jakieś blaszki. Tak pytam jeśli komuś przyszło to do głowy. :) Tego do sprawdzenia podpieliśmy na oddzielnym radiatorze.

A to jest mój wentylator, tzn. ma takie oznaczenia. Stwierdziłem, że szczotki nie są już za bogate i poszukam czegoś. Ma oznaczenie GMV J64R 222 Siemens MBA 12 V 77370131.01

Co to oznacza to nie mam pojęcia. Jeśli pytać o wentylator to jakiś konkretny? Takie coś siedzi w innych autach niż scenic? Ze szczotkami problem bo w sklepie powiedzieli, że nie można kupić. Ewentualnie przekładka z drugiego.

 

Dodano: 02 sty 2014 - 11:34

a to zdjęcie

post-37973-0-65894700-1388658722_thumb.jpg

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla wersji z climatronikiem wentylator ma wejście z boku obudowy.

thumb_hosting_zdjec_1388662373__2014-01-02_122947.jpg

Wersja ze zwykła klimą wtyczka na zewnątrz.

thumb_hosting_zdjec_1388662438__2014-01-02_123017.jpg

Pytanie czy wentylatory po wyjęciu z obudowy mają takie same podłączenia?

Co do kupowania używek to raczej kiepski pomysł. Wszystkie te wentylatory są z samochodów w porównywalnych rocznikach 99-03.

Tak więc ich stan będzie niewiele odbiegał od Twojego o ile nie będzie gorszy.

Kiedyś rozebrałem taki wentylator, łożyska ślizgowe się wytarły i strasznie hałasował, założyłem używany i tam komutator też był wytarty, ale wentylator smiga już drugi rok. Jeżeli chodzi o szczotki to można coś dopasować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o szczotki

No właśnie. Ogólnie stan wentylatora jest niezły, ale te nieszczęsne szczotki. Nie są za bogate. Regulator walnął ze starości albo pomógł mu wiatrak. Jutro jadę na znajomy szrot obejrzeć używki.Zobacze jakie będą szczotki. Ponoć z Anglika można coś wykorzystać. Niestety sam wentylator nie pasuje 1:1(w inną stronę piórka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież szczotki to nic innego jak sprasowany grafit. Kupujesz szczotki w sklepie z częściami AGD lub z częściami do elektronarzędzi i dopasowujesz do swoich potrzeb. A w Łodzi trochę tych sklepów jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!