Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jakie spalanie


r.gucio

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich

do tej pory jeździłem SCII ph1 1.5dci 100KM z 2004 roku i byłem bardzo zadowolony ze spalania - przy mojej jeździe, mogę śmiało powiedzieć, że spalał średnio 5,5l/100km.

kilka dni temu zakupiłem SCIII 1.9dci 130KM z 2009 roku i przyznaję, że jakby z góry uznałem, że scenic nie będzie dużo palił, chociaż większy silnik spali "trochę" więcej. Tym bardziej, że miałem megankę kombi z 2001 roku 1.9dci i paliła także niewiele.

A tu - zaskoczenie - po mieście - 10,5l/100km !!!Wczesniej nigdy TAKICH cyfr nie ogladałem na wyswietlaczu moich francuzów.

Podzielcie się proszę Waszymi opiniami i doświadczeniem w temaie spalania Scenica III 1.9dci.

pozdrawiam

r.gucio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko po mieście, to całkiem realne, dochodzi filtr FAP, być może robisz tylko krótkie odcinki. Silnik nie dogrzany. Wielkość opon też ma znaczenie, no i oczywiście styl jazdy to już wiadomo...

Scenic III 1,5 dci 110KM z filtrem FAP pali średnio 6,2-6,5l średnio. Sama trasa ciut mniej ale już nie wiele.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rodzinie też jest scenic III 1,9 130KM i też ma miano smoka, niestety dużo pali jak na diesla, ale to na krótkich odcinkach, po trasie spokojnie można zejść do akceptowalnych wyników. Osoba, która nim jeździ ma bardzo spokojny tryb jazdy.

Edytowane przez meganecoupe02
poprawiłem literówkę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za te odpowiedzi.

jesli można prosić o więcej doświadczeń z silnikiem 1,9dci 130KM.

A kolejne pytanie - słyszałem, że można coś tam robić z silnikiem, na pewno ludzie dodają sobie kucyków.

Ale czy jest możliwość zmniejszenia mocy a co za tym idzie zmniejszenia spalania???

ja jeżdżę spokojnie ale raczej dużo i już mi przeszło "szaleństwo".

pozdro

r.gucio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli można prosić o wiecej doswiadczeń z silnikiem 1,9dci 130KM.

jak dla mnie to dobry silnik, tylko dużo pali :mrgreen:

Poczytaj o chiptuningu, chociaż ja bym mocy nie zmniejszał. Na spalanie może pomóc wywalenie filtra cząstek stałych FAP - też poczytaj opinie o tym zabiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwość zmniejszenia mocy a co za tym idzie zmniejszenia spalania

Tutaj to raczej będzie odwrotnie :D

Mniejsza ilość koni wcale nie musi spowodować mniejszego spalania.

Sprawdź sposób podany wyżej, przegoń go gdzieś po trasie by pająki powyganiać i tyle. Jeśłi jeździsz tylko po mieście to spalanie na poziomie 8-9 litrów nie powinno dziwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaką masz średnią prędkość? W Warszawie w korkach nie udaje mi się wyjść na trasach jakimi jeżdżę ponad 21km/h. Więc jak spalanie może być niskie? Taka średnia oznacza stanie w korkach zamiast jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu w letnich temp. 3000 km mogę na razie stwierdzić,że spalanie wynosi u mnie około:

Trasa

- autostrada prędkość (120\140)km/h spalanie ok 6,5-7,0 litra

- drogi krajowe (80\110) spalanie 5,8-6,1 litra

Miasto

- korki we Wrocławiu + włączona klima + krótkie odcinki + kilkukrotny rozruch zimnego silnika przy średniej prędkości (20-28)km\h - 8,0 -8,2 litra

- zaczęły się wakacje, mniej korków średnia prędkość ok 34-38km/h + klima spalanie spadło do 7,0 - 7,3 l.

 

Spalanie na trasie uważam za jak najbardziej ok. natomiast w mieście nie ma cudów. Spalanie katalogowe przedstawione przez Renault jest z sufitu. Komisja EU pracuje nad ustawą urealniającą kwestię przedstawiania spalania przez producentów w materiałach prasowo/handlowych, ale to polityka więc łatwo nie bedzie.

Edytowane przez mtom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka sama sytuacja u mnie. Trasa 4 tyś km z tego lata (Chorwacja) - średnio 6 litrów - autostrada 130km/h wg. gps na tempomacie cały czas.

Miasto zimą nawet 11 a latem ok 8-9. Do oszczędnej jazdy tylko 1.5 ale to nie jedzie i stąd oszczędności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do oszczędnej jazdy tylko 1.5 ale to nie jedzie i stąd oszczędności.

 

no słuchaj na prawdę te twoje 20 koni więcej jak w 1.5 musi robić niezły wiatrak i dupe urywać... jeździłeś kiedykolwiek tym 1.5 110 konnym, czy tylko chcesz się dowartościować i usprawiedliwiasz wysokie spalanie niby wynikające z potężnej mocy którą masz pod machą ?

 

Niskie spalanie w 1.5 nie wynika z rzekomo niskiej mocy. 1.9 dci w Scenicu II moc 100 koni i 200 Nm, ma wyższe spalanie z gorszymi osiągami od mocniejszego 1.5 110ps.

 

Więc nie opowiadaj bajek jaki to 1.5 jest ślamazarny i tylko do eco jazdy, bo nie masz racji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!