Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jakie spalanie


r.gucio

Rekomendowane odpowiedzi

Więc nie opowiadaj bajek jaki to 1.5 jest ślamazarny i tylko do eco jazdy, bo nie masz racji.

 

Nie wiem czy chcesz się usprawiedliwiać, że masz 1.5 czy tak tylko poczułeś się dotknięty moim postem? Ja tu nigdzie nie pisałem, że mój to demon prędkości. Krótko mówiąc 1.9 jest mniej ch....y jak 1.5. Poczytasz sobie inne moje posty to zobaczysz co pisałem o 1.9.

Jeździłem 1.5 przed zakupem i takie są moje odczucia, moje zdanie i tego będę się trzymał. Wcześniej miałem starego F9Q734 i pomijając jego przebieg, jeździł lepiej jak nowszy i mocniejszy 1.5 a palił tyle samo.

 

Podsumowując - jeśli myślałeś, że chcę pochwalić się swoim potworem to pod zły adres zapukałeś - ja nie z tych ludzi. I na koniec, temat jest o doświadczeniach w spalaniu 1.9 - masz tu coś do powiedzenia w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć,

Jeżdżę Scenic Grand III 1.9dCi 130kM. Przy jeździe mieszanej z przewagą miejskiej spalanie wynosi 7,5l/100km. W samym mieście spalanie wychodzi mi na poziomie 8,5-9l/100km. W trasie przy prędkości na poziomie ok 100km/h spalanie wynosi nieco ponad 6l/100km.

Przejechałem do tej pory 20kkm głównie w mieście.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to bardzo podobnie jak u mnie. Ja się tylko zastanawiam jak trzeba jechać by spalić katalogowe 4.9l/100km - to nawet w trybie emeryta raczej nie jest wykonalne. Jednak te 6 litrów z małym kawałeczkiem w trasie i to bez oszczędzania się jest całkiem do przyjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no słuchaj na prawdę te twoje 20 koni więcej jak w 1.5 musi robić niezły wiatrak i dupe urywać..

widać, że nie wiesz co piszesz, jest różnica na każdym biegu, nie ma nawet porównania. Uwierz, że mojej byłej meganie, nie dotrzymałbyś kroku nawet jakbym nie wiem jak był załadowany, chyba że ciągnąłbym kemping, a wracając do tematu to megane hb 1.9 130KM trasa 5,8l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest różnica na każdym biegu

oj tak, szczególnie na 1 i 2 ; )

Uwierz, że mojej byłej meganie, nie dotrzymałbyś kroku

ale co w związku z tym ? mam Ci pogratulować swoich przypuszczeń, czy byłego już auta? ; p

chyba że ciągnałbym kemping

myślę, że miałbym jakieś szanse gdybyś jechał na wstecznym... no i z kempingiem oczywiście.

Przeczytaj jeszcze raz o co mi chodzi, bo raczej ty

nie wiesz co piszesz

Padło stwierdzenie, że 1.5dci 110 nie jedzie, a 1.9 to już demon przyśpieszenia. To jest oczywiste że 1.9 będzie szybsze, ale na pewno nie o tyle, żeby stwierdzić że to nie jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj tak, szczególnie na 1 i 2 ; )

i tutaj już w zasadzie nie ma o czym mówić, skoro tak piszesz.

ale co w związku z tym ? mam Ci pogratulować swoich przypuszczeń, czy byłego już auta? ; p

spoko, gratulować mi nie musisz.

Padło stwierdzenie, że 1.5dci 110 nie jedzie, a 1.9 to już demon przyśpieszenia. To jest oczywiste że 1.9 będzie szybsze, ale na pewno nie o tyle, żeby stwierdzić że to nie jedzie.

Bo dla mnie nie jedzie. Dla Ciebie 1.5 jest optymalny, dla Mnie słaby. Ja nie jeżdże po mieście, Mi auto ma jechać dobrze powyżej 110km/h gdzie 1.5 już się tylko toczy, a w przypadku 1.9 rozpędzenie się do 170 to była chwila, Ty z kolei temu zaprzeczysz, bo dla Ciebie 1.5 będzie szło jak burza :). Każdy od auta oczekuje czego innego. Dla mnie różnica jest ogromna, nie ma nawet o czym pisać. Myślisz, że jakbym trafił taką samą vectrę z tym samym pewnym przebiegiem co mam teraz tylk w wersji 3.0 CDTi to kupiłbym 1.9? Przecież to tylko 20KM i 60nm:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tutaj już w zasadzie nie ma o czym mówić, skoro tak piszesz.

Dokładnie, jeżeli twierdzisz że na najkrótszych biegach jak 1 i 2 jest ogromna różnica, to rzeczywiście nie ma o czym mówić.

Mi auto ma jechać dobrze powyżej 110km/h

Mówisz teraz o swoim karawanie 1,9 ? śmiechu warte. Zrobiłem porównanie danych na zagranicznej stronie 1.5 105ps i 1.9 cdti 150ps caravan, sprint do setki, 1 mila oraz dystans 1 km ze startu, czasowo wychodzi wręcz identycznie, co Ty na to ? Pewnie okaże się, że to nie dotyczy Twojego samochodu.

tylk w wersji 3.0 CDTi to kupiłbym 1.9? Przecież to tylko 20KM i 60nm:D

Może to będzie dla Ciebie nowość i zaskoczenie, ale wielkość silnika i moc, to nie jedyny wyznacznik osiągów. Jest takie coś jak masa auta, 3.0 cdti ma na pace prawie 220 kg więcej od 1.9 i za niską moc. Żeby był sens kupna takiego kloca to musi mieć te ~ 200ps.

bo dla Ciebie 1.5 będzie szło jak burza

Nigdzie tak nie napisałem.

Dla Ciebie 1.5 jest optymalny

Po autostradach nie jeżdżę, więc zawrotne 170/h odpada. Na międzymiastowych max 120-130 ? , do takich prędkości nie potrzeba mi 1.9 W wyścigach nie biore udziału, kilometrów troche robię + groszowe spalanie, także mieć byle mieć jakieś 1.9 czy 3.0 i czuć się ważniejszym na drodze nie odczuwam potrzeby ; ) więc stwierdzam, że tak jest optymalny.

Bo dla mnie nie jedzie

Podałem przykład Twojego cdti. Rozumiem że może to nie jechać, w porównaniu do jakiegoś zachipowanego na 190ps diesla w niewielkiej budzie, ale porównywać do 130 mII czy 150 konnego karawanu o identycznych osiągach i stwierdzać że nie jedzie, jest dość komiczne.

 

to by było na tyle. EOT

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, jeżeli twierdzisz że na najkrótszych biegach jak 1 i 2 jest ogromna różnica, to rzeczywiście nie ma o czym mówić.

Taki z Ciebie kierowca

 

Mówisz teraz o swoim karawanie 1,9 ? śmiechu warte. Zrobiłem porównanie danych na zagranicznej stronie 1.5 105ps i 1.9 cdti 150ps caravan, sprint do setki, 1 mila oraz dystans 1 km ze startu, czasowo wychodzi wręcz identycznie, co Ty na to ? Pewnie okaże się, że to nie dotyczy Twojego samochodu.

nie ośmieszaj się. Wziąłem najcięższą VC i najlżejsze m II VC Meg im wyższa prędkość tym większy robie z Ciebie wiatrak. Oblece nawet to 1.9 tylko przy wyższej prędkości. Poza tym jak ktoś już mądrze powiedział, katalogi po drodze nie jeżdżą, droga weryfikuje wszystko, o czym sam niejednokrotnie się przekonałem. Vectrą spod świateł nie jedno auto zrobie, ale dopiero powyżej 110 to auto jedzie najlepiej. Dwa tygodnie temu wracałem z Wrocławia autostradą, nieważne czy ustawiam sobie 180 czy nawet 200 mam niewiele ponad 3tyś i dlatego silnika to jest spacerek, przy 180 1,5 ma już dość i pali więcej niż moje 1,9 a jak mam ochote pojechać 220 to też pojade. Nawet jak mnie coś zablokuje na lewym pasie to sobie tylko nacisne na tempomacie i 180 jest w chwile a nie czekam 1 min żeby się rozpędzić, nie było auta za którym nie mogłem się utrzymać, czy to nowy passat tsi, czy avensis, więc 1.5 na prawdę nie robi na mnie wrażenia. Przesiadłeś się z 1.0 i pierwszy lepszy turbodiesel robi na tobie wrażenie. Wyjeżdżamy spod bramek na autostradzie i ile mi będziesz siedział na zderzaku? :( tyle w tym temacie

 

Podałem przykład Twojego cdti. Rozumiem że może to nie jechać, w porównaniu do jakiegoś zachipowanego na 190ps diesla w niewielkiej budzie

Nie musi być po remapie, mogę stwierdzić że moje 1.9 130KM w megane jest słabe w porównaniu do 2.0 dCi w megane. Dla mnie jest różnica przy wyprzedzaniu i przy wszystkim, dla Ciebie może nie być bo nie zwracasz na to uwagi. Wiem jak jakie auto jeździ, nie musisz mi tu pisać swoich bajek. Ja temat wyczerpałem. Trzym się drajweR

 

Dodano: 07 sie 2013 - 15:41

to by było na tyle. EOT

pokemoniaste słownictwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ostrzegałem, teraz macie po kresce. Wycieczki osobiste róbcie przez prywatne wiadomości, po co komuś temat zaśmiecać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam. (1.5 dci 110 FAP)

Od niedawna zauważyłem, że przy ruszaniu na 1 , 2 biegu przy minimalnym naciśnięciu pedała gazu na wyświetlaczu spalania wskazówka pokazuje między 15-20 litrów. Prawie dochodzi do końca skali. Potem już wszystko ok, wraca do normy przy większych prędkościach. Komputer podłączony w ASO nic nie wykazał, żadnych błędów. Filtry wymienione całkiem niedawno. Na desce żadnych komunikatów. Wcześniej tak nie było. Ktoś miał podobnie?

Edytowane przez kowcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, kowcio napisał:

Ktoś miał podobnie?

Mam tak samo (w Megane III), wg mnie to normalne, a pasek jest bardzo zgrubnym wskaźnikiem, do którego ja się nie przywiązuję. W Megane II 1.5 dCi jest podobnie, tyle że komputer pokazuje precyzyjne wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś uzupełnił profil, to wiedzielibyśmy więcej o samochodzie/przebiegu :-) Nie mam aż tak dużego doświadczenia z obserwacją paska spalania, ale wg mnie samochód przy ruszaniu spala sporo paliwa. Pytanie też co to jest minimalne naciśnięcie pedału - ja np. nie wciskam nigdy gazu "w podłogę". Sam się dzisiaj przyjrzę u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!