Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samochód nie reaguje na kartę


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wczoraj poszedłem do auta w celu "odgrzybieniu" wentylacji(taka pianka którą się wpsikuje do nawiewu). Więc tak, podchodziłem do auta i otworzyłem je z pilota normalnie bez HF, wszystko pięknie, idę do bagażnika w celu wyciągnięcia butelki z pianką do czyszczenia wentylacji, ale zauważam, że nie otworze bagażnika bo stoję za blisko krzaków, więc wsiadam i odpalam autko z HF(kartę miałem na szyi), przejechałem kawałek i zgasiłem auto. Napsikałem do nawiewu tak jak kazali na puszce, a nawet troche mniej(kazali do oporu pianki) i po 6 minutach przedmuchać na najniższej mocy nawiewu. Tak też zrobiłem. (w międzyczasie zauważyłem kapanie przy drzwiach pasażera i kierowcy na gumy). Wysiadając zamknąłem drzwi, klikam przycisk zamykania na pilocie(na klamkach nie działają, kwestia wałkowana na forum) a tu nic, brak reakcji.

Wsiadam do auta klikam start, a tu "Card not detected", muszę wsadzić kartę do czytnika, zamykanie nie działa, otwierać muszę kluczykiem, na noc odłączam akumulator bo bagażnik elektrycznie otwierany.

Baterie w pilocie nowe

Odłączenie aku na dłużej nie pomaga. Nie wiem już co mam robić. Może ktoś z was wie co mogło się uszkodzić. Moim zdaniem coś się zalało, ale nie rozumiem jak nawiew ma styczność z HF, i dlaczego ktoś wypuścił taką piankę która psuje elektronike.

 

Pozdrawiam i proszę o chwilkę waszego czasu na przeczytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszedłem do auta w celu "odgrzybieniu" wentylacji(taka pianka którą się wpsikuje do nawiewu).

Napsikałem do nawiewu tak jak kazali na puszce, a nawet troche mniej

I to jest największy błąd w meganie jaki można popełnić. Już kilkanaście osób tak zrobiło i miało problemy z autem. Pianka zalała Tobie moduł komfortu znajdujący się za bezpiecznikami w kabinie. Trzeba go wyjąć i próbować osuszyć w domu. Jak osuszanie nie pomoże to trzeba będzie szukać elektronika który to naprawi, w ostateczności będzie trzeba wymienić na nowy moduł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposób mogę wyjąć ten moduł, od strony kierowcy czy z pod maski?

 

Pianka zalała Tobie moduł komfortu znajdujący się za bezpiecznikami w kabinie.

Moduł znajduje się w kabinie i pianka z nawiewu ciekła sobie na łączeniu kanałów na moduł. I trzeba dostać się do niego po rozebraniu plastików w kabinie przy drzwiach kierowcy .

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie rozbierałbym modułu ani nic nie wyciągał, tylko suszył. Jak jest pogoda to słońce powinno nagrzać wnętrze auta tak, że samo wyschnie. Ja w megance załatwiłem się dokładnie tak samo, tyle, że w styczniu. 3 dni w ogrzewanym garażu przy uchylonych oknach pomogły i wszystko zaczęło działać jak przed awarią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jeszcze nic nie robiłem, ale podczas jazdy(z włożoną kartą oczywiście) nagle znikły wszystkie koła z wyświetlacza i pojawił się błąd "tyre pressure sensor fault"

Ma to coś wspólnego z tym modułem? Przedtem wszystko było ok.

 

@EDIT

Otworzyłem tą klapkę, wyjąłem i przeczyściłem przekaźnik (chyba, to takie żółte, lecz nie pomogło)

W razie czego, to chciałbym zapytać, czy po odkręceniu tych 3 śrubek widocznych na zdjęciu, będę miał dostęp do tego modułu? I tak właściwie to jak on wygląda?

 

thumb_hosting_zdjec_1373822867__dsc00023.jpg <<<<<

 

Pozdrawiam serdecznie i przepraszam za zawracanie gitary.

Edytowane przez gabewu5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie został zalany ten moduł, to z elektryką w aucie mogą się teraz cuda dziać. Przede wszystkim sprawdź czy jest zalany, jak tak to należy go wysuszyć. Jeśli to nie pomoże to wtedy należy szukać przyczyny gdzie indziej. Ten moduł jest również odpowiedzialny za ten system kontroli ciśnienia w oponach i również ten błąd może mieć z tym związek.

A tak to wygląda ogólnie. Na zdjęciu oznaczony jako A to moduł UCH:

thumb_hosting_zdjec_1373822628__uch_megane_ii.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście radziłbym, jednak po wyjęciu, przemyć tą zalaną elektronikę specjalnymi płynami do tego, np KONTAKT a potem ponownie je zabezpieczył też odpowiednim.

Te środki do klimy są dość agresywne dla elektroniki. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, otworzyłem to wszystko, oczywiście namęczyłem się z tym jak nigdy :D , oczom ukazała się skrzyneczka BSI czy tam UCH, otworzyłem ją i na płytce w środku był przeźroczysty nalot na całej powierzchni płyty, kondensatory były oblane i oschnięte tym plynem, poczyściłem wszystko to co widziałem, wysuszyłem suszarką, i z powrotem podłączyłem.

Efekt jest taki, że autko dalej nie reaguje na pilota, ale za to znowu pokazały się koła na wyświetlaczu. Mój moduł ma 3 wtyczki (1 chyba na HF) niektóre na allegro mają tylko 2. Znalazłem taki moduł : MODUŁ ALLEGRO - LINK. Mam go zamówić? :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój moduł ma 3 wtyczki (1 chyba na HF)

Nie wiem na podstawie czego tak uważasz ale raczej tak nie jest, chyba, że ja źle zrozumiałem.

Jednak okazało się tak jak kol. aston76 podejrzewał -prawdopodobnie problem jest z modułem UCH, tym bardziej jeśli piszesz o tym błędzie czujników ciśnienia. Teraz są dwie możliwości - albo nie dokładnie to wyczyściłeś (gdzieś jeszcze brak połączenie, zwarcie itp.) albo został uszkodzony i trzeba będzie naprawiać.

Może znasz kogoś kumatego co by sprawdził to dokładnie i naprawił, a jak nie to takimi rzeczami zawodowo zajmują się tu: http://el-cars.pl/index.html. W sumie nie wiem co będzie bardziej.

Znalazłem taki moduł : MODUŁ ALLEGRO - LINK. Mam go zamówić?

To zależy jakie masz numery tego modułu. Nie wiem dokładnie jak z tym głównym numerem co się zaczyna od 8200... czy to musi się zgadzać, ale jest też inny numer - oznaczenie wersji wyposażenia auta: N1, N2 lub N3 - i to musi się zgadzać, bo później może się okazać, że jakaś funkcja nie będzie działać w aucie. Dodatkowo w UCH zapisany jest immo i jeśli kupisz używany to będzie trzeba go wyczyścić. Tu znowu trzeba się udac do kumatego elektronika z odpowiednim sprzętem do renault.

W sumie pewnie bardziej opłacalne będzie naprawić tego co masz. A najlepiej skontaktuj się z firmą likowaną wyżej. Profesjonalna obsługa i udzielają gwarancji na naprawę.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie UCH do wymiany. Prawdopodobnie spalony jest, bo jakis zwarcie zrobil. Ten gosciiu mowi ze niektore elektryki wnetrzaa niie maja zabezp lub producent celowo daje bezp np 5A zamiast 3A. I poza tyn instalacjs w renault jest kiepka bo maja tak cienkie kable ze zastanawiam czy kiedys zapali auto.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, potrzebuje sprawne w 100% autko do końca tygodnia, więc nabyłem taki moduł(dla ciekawych 39 zł + 15 przesyłka kurierkiem)

Dopiero teraz przeczytałem to co napisał kolega kilka postów wyżej, a mianowicie

To zależy jakie masz numery tego modułu. Nie wiem dokładnie jak z tym głównym numerem co się zaczyna od 8200... czy to musi się zgadzać, ale jest też inny numer - oznaczenie wersji wyposażenia auta: N1, N2 lub N3 - i to musi się zgadzać, bo później może się okazać, że jakaś funkcja nie będzie działać w aucie. Dodatkowo w UCH zapisany jest immo i jeśli kupisz używany to będzie trzeba go wyczyścić.

 

Obyś się mylił, bo jeżeli masz racje to wyrzuciłem trochę kasy w błoto. Zdam relacje jak założę ten nowy moduł.

 

@EDIT

 

Ok, włożyłem tamten moduł. Czytnik całkowicie przestał reagować na kartę, czyli kolega Damiar miał racje.

Wyczyściłem dokładnie moduł(ten mój) i wsadziłem go do auta. Auto dalej nie reaguje na kartę, ale chociaż odpala z czytnika. Zadzwoniłem do mechanika i opowiedziałem o całej sytuacji, potwierdził wasze przypuszczenia(Dzięki wam forumowicze :P ) Umówiłem się z nim na sobotę, powiedział też, że ma cały zestaw z dwoma kartami i takie coś to w ostateczności(ceny mi nie podał chuligan jeden). No nic, poczekamy i zobaczymy.

Trzymajcie się ciepło drodzy forumowicze.

 

 

@EDIT 2

 

Witam, dostałem autko z warsztatu, moduł który kupiłem nie pasował względem wyposażenia(za uboga wersja modułu), na szczęście elektronik miał w swoim arsenale pasujący moduł i tylko odczytał z mojego immo kod i te wszystkie bajery, podłączył wszystko jak trzeba. Moduł który kupiłem, oddałem w zamian za tamten jego który pasował.

Podsumując - 450 zł poszło w niepamięć, a ja mam sprawną megankę. :) (300zł dokodowanie, 150 zł robota)

 

Dziękuje za wszystkie rady, na prawdę mi się przydały. :)

Edytowane przez gabewu5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!