Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o opinię 2.0 benzyna


adi001

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Jakiś czas temu posiadałem Scenica II 1.5 dci, pomijając długą historię, czas na kolejne auto. Zastanawiam się nad Megane II (najchętniej kombi) lub Scenic II. Tym razem silniki benzynowe. Jeżdżę już mniej.

 

Co sądzicie o tym konkretnym egzemplarzu:

http://allegro.pl/ladna-meganka-2-0-ben-klima-wolne-rece-oplacona-i3428293074.html

Z przodu był robiony zderzak, więc pewnie coś jeszcze. Na co konkretnie zwracać uwagę w kombi? Co nie co obiło mi się o uszy o listwach na drzwiach, żeby były takie same, kierownica (wzór przy klaksonie), itp.

 

Co sądzicie o silniku benzynowym 2.0?

Prosiłbym też o opinie o 1.6 w tych rocznikach.

 

Przy okazji zapytam o miejsce wewnątrz po złożeniu siedzeń w Megane II kombi. Jak to się ma na długość do tego samego w Scenicu II?

 

Z góry dziękuję za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie co nieco poczytałem o 1.6 i stanowczo jestem na NIE. Ciekawi mnie ten konkretny egzemplarz z 2.0. Jestes bardziej doswiadczony jesli chodzi o Renault, są jakieś grubsze problemy z 2.0? No i współczuję walki z 1.6 Tobie i innym.

Edytowane przez adi001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem bardzo zadowolony z 1,6. Jest elastyczny i oszczędny, przy spokojnej jeździe 4 wkładam przy 50km/h a 5 przy 70km/h i silnik się nie męczy jak np 1,4.

Z wyprzedzaniem też nie ma problemów. Co do kzfr to może w twoim przypadku jest to porażka, Ja sobie chwale. Wymieniałem tylko raz, w przyszłym roku będę zmuszony robić bo lata, a tak to wszystko hula aż miło. Decyzja należy do Ciebie, Ja sobie dbam i chwale. 2,0 na pewno będzie bardziej dynamiczny i elastyczny, ale nie licz że będziesz pierwszy spod każdych świateł, bo napocisz się ze zwykłym TDi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 jest praktycznie bezproblemowy. Kzfr nie pada tak jak w 1.6. a spalanie niewiele większe. Co do tego egzemparza: jest od handlarza więc wzmożona czujność, bo cena podejrzanie niska, odliczając opłaty, koszt sprowadzenia i zarobek handlarza musiał kosztować na zachodzie 2 tyś euro.

Poza ASO: rozrząd 400-450, koło - 400, robocizna - 300 + płyn 100 + olej z filtrem 150 = 1300 zł.

W ASO - 2000 - 2500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak często może pojawiać się problem z kzfr? Pewnie loteria. Jak kupię samochód to na pewno wymienię profilaktycznie rozrząd, i w sumie nie jest problem żeby wymienić też kzfr bo nie jest to duży koszt. Ale nie chciałbym tego robić co 30 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś nie sprawdza olej raz do pol roku to potem dziwnienie z kzfr. Ja nie czuje różnicy z 1.6 a 2.0 przyspeiszenie czy elastycznością, ale czuc ze trzeba wydac wiecej na stacji benzynowej za nic w megance II. Kolega w pracy w scenicu II mowi ze w trasie spala 2.0 min. 8 litrów przy 90-100 km/h, a w megance jakiś około 7 litrów.

 

A nei lepiej szukac skodę? Bo ma tanie części, ubezpieczenie i mniej spala niz renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam ile płaciłem, bo robiłem to dosyć dawno ale na pewno nie są to jakieś wysokie koszty. Odnosze wrażenie, że niektórzy chcieliby jeździć za darmo i nic nie dokładać. Ja auta do żadnych warsztatów auta nie oddaje, mam własnego mechanika, który specjalizuje się w renault i wiem, że jak mi coś zrobi to jestem za to pewny. Rozmawiałem niedawno z znajomym który robił to w jakimś serwisie i płacił bodajże 1300zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za informacje. Ja staram sie dbac o kazdy samochód. Olej sprawdzam raz w tygodniu, lub przed każdą dalszą podróżą >100 km. Także jak jadę nieswoim samochodem. Również wymieniam olej wg zaleceń a jeśli zalecenia są "dłuższe" to i tak co 15 tys. km.

 

Co do Skody to w tych cenach szczerze mówiąc wolę Renault. Z nowszych chętnie przygarnąłbym Octavie a zwłaszcza Superba.

 

Zalozmy, ze po zakupie auta, wymienię rozrząd (co i tak zawsze czynię przy takich przebiegach) razem z kzfr profilaktycznie. Będzie to dobre rozwiązanie? Z czego biorą się problemy z kzfr? Z niewłaściwej eksploatacji czy wadliwe części?

Edytowane przez adi001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś nie sprawdza olej raz do pol roku to potem dziwnienie z kzfr.

Z czego biorą się problemy z kzfr? Z niewłaściwej eksploatacji czy wadliwe części?

Nie ma na to reguły.

Akurat u mnie olej był zawsze pod górną kreskę oraz zmieniany co 13-14 tyś. Olej z normami i zaleceniami renault Elf Evolution 5W30.

Do tej pory serwisowany w ASO. Pierwszym kolo (te niby wadliwe) wytrzymało do pierwszej wymiany rozrządu i nie dawało oznak zużycia, ale profilaktycznie zostało wymienione na te niby poprawione, które wytrzymało 45 tyś. i też nie dawało oznak zużycia (nie chrobotało przy starcie) ale również nie przestawiało w sposób prawidłowy rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może parę słów o megance z ogłoszenia.Wygląda mi na to,że był robiony cały przód,łącznie z drzwiami pasażera.Cały tył do dokładnego sprawdzenia-naklejki co prawda są,ale klapka różni się od reszty.Wgnieciony od dołu prawy próg.Jak na ten deklarowany przebieg - wnętrze mocno zużyte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie informacje. Co do meganki z ogłoszenia, to też właśnie zauważyłem ten próg dopiero dzisiaj. Dobrze, że nie pojechałem jej oglądać. A to z tego powodu, że nie jest zarejestrowana, nie widać blach z kraju sprowadzenia, więc nawet na serwis by nie można było podjechać.

 

Tak więc szukam dalej ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!