Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spinki/śruby mocowania osłony silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam szukam sposobu na poprawienie mocowań na osłonę silnika pod autem. Chodzi o te tulejki w kołysce i przednim pasie, po kilku zmianach oleju i elementów zawieszenia trzymają już tylko 3 śruby reszta się obraca w tych tulejkach. Czy ktoś widział takie kołki które można wbić w stare otwory i wkręcić śruby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem tak jak mrarek pisze - nawiercony z boku mały otwór + blachowkręt i trzyma porządnie.

Potem już po fakcie przyszło mi do głowy, że można by tam zastosować

i też było by dobrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast usunąłem te tulejki które zaczęły się obracać i w ich miejsce założyłem śruby M6 o długości 25 mm, dałem szerokie podkładki i od spodu zablokowałem cienką nakrętką. Teraz mam dwie szpilki skierowane do dołu a osłonę mocuję nakrętką z podkładką. Przyznam, że te wystające szpilki ułatwiają zakładanie osłony.

Jest trochę problemu z włożeniem od góry śrubek w otwory po tulejkach ale z pomocą cienkiego drucika przewleczonego przez te otwory można sobie to zadanie znacznie ułatwić.

Tak nawiasem mówiąc tulejki zaczynają się obracać przez zbyt silne dokręcanie śrub osłony. Wystarczy je dokręcać samym śrubokrętem z założoną nasadką 10 i bez żadnych wspomagaczy momentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też poszły 3 tulejki z przodu ,tymczasowo dałem blachowkręty ,później wspawam nakrętki miejsce tulejek i na jakiś czas wystarczy :applause: ewentualnie te nitonakrętki o ile da się to zamontować jak na tym filmie :

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

No właśnie jak sobie poradziliście z wyjęciem tej tulei. Ja wczoraj chciałem zmienić olej i zatrzymała mnie jedna obracająca się śruba od strony pasażera i przez to nie mogłem ściągnąć osłony silnika. A od góry od strony silnika tej tulei nie widzę. Jak ją złapać i przytrzymać aby odkręcić tą śrubkę od osłony. Chodzi mi śrubę pierwszą od lewego nadkola, łącząca osłonę z elementem zderzaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swoje tuleje po prostu wyrwałem ,dziś zabrałem się za wymianę ,i powiem szczerze ,że bez nitownicy to spore wyzwanie ,udało mi się wymienić 5 nitonakrętek ,sposób z powyższego linka wymaga mocnej śruby i sporej siły by dobrze tą nitonakrętkę przymocować .W pozostałe dwa otwory (akurat z przodu -skrajne mocowania )wsadziłem zwykłą śrubę i skontrowałem nakrętką ,i tak zamocowałem płytę ,może w przyszłości to poprawię ,i wstawię większą nitonakrętkę albo wspawam kawałek blachy z tą tulejką .

thumb_hosting_zdjec_1382284768__dsc_0864.jpg thumb_hosting_zdjec_1382284804__dsc_0865.jpg thumb_hosting_zdjec_1382284839__dsc_0866.jpg thumb_hosting_zdjec_1382284890__dsc_0867.jpg

wyrywając stare tuleje gnie się blacha więc lepiej je rozwiercić ,albo zeszlifować i usunąć .Z przodu te które miałem wyrwane pozostawiły po sobie niekształtny otwór i musiałem prostować blachę co łatwe nie jest .

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Odgrzeję kotleta.

 

Panowie pamiętacie może jaki otwór pozostaje po rozwierceniu starej tulejki ?

Puściła mi jedna z tyłu i przy okazji zmiany oleju chcę to naprawić.

Podejdzie konkretnie ta nitonakrętka?

Edytowane przez Graffy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Ja także spotkałem się z problemem obracającej się tulejki z gwintem - środkowa śruba z przodu (sam zawiniłem, bo rozproszyłem się rozmową i jedną śrubę dociągnąłem za mocno, co spowodowało poluzowanie tulejki). Feralną tulejkę wyrwałem razem ze śrubą (najpierw próbowałem rozwiercać ale śruba obracała się w czasie rozwiercania i nie mogłem sobie z tym poradzić). W otwór, który pozostał po wyrwanej tulejce (po wyprostowaniu z grubsza krawędzi otworu zniekształconych po wyrwaniu) weszła z lekkim oporem nitonakrętka M8 (M6 była za mała - miała za duży luz). Nitonakrętkę zacisnąłem za pomocą śruby M8, podkładki i nakrętki, metodą jak na zamieszczonym w wątku filmie (kupiłem mocną śrubę i nakrętkę klasy 10.9). Przykręciłem osłonę i wszystko trzyma się jak należy.

Dla zainteresowanych tak wygląda oryginalna tulejka:

thumb_hosting_zdjec_1471124392__tuleja_oslony.jpg

Jak widać, żeby się jej pozbyć należy ją albo wyrwać (mniej eleganckie rozwiązanie), albo zeszlifować / rozwiercić tą grubszą część wystającą z profilu (bardziej pracochłonne ale jest szansa że pozostanie nienaruszony otwór w profilu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!