Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Schemat dzialania wycieraczek


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, otoz posiadam autko Renault Megane II 2003 r Hatchback 1.5 dci, i nie działają mi przednie wycieraczki (tylna tylko po wrzuceniu wstecznego), spryskiwacze tez nie, sprawdzalem silniczek na krotko i dziala, bezpieczniki ok, co moze byc przyczyna? Co moge jeszcze sprawdzic ? Dodam ze w ogole nie dzialaja w zadnej pozycji. Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączyłem z pierwszym tematem, niech cały problem będzie opisywany w jednym miejscu - damiar

Witam otóż mam problem z wycieraczkami przednimi w renault megane II 1.5 dci 2003 - w ogole nie dzialaja, tylko spryskiwacz i tylna wycieraczka ale tylko po wlaczeniu wstecznego, z przelacznika nie. Sprawdzilem silniczek na krotko - dziala, sprawdzalem inna manetke - to nie to. Na bezpiecznikach jest prad, i nie wiem gdzie tu dalej szukac ? Czy moglby mi ktos podac jakis schemat czy to opisac krok po kroku jaka droge pokonuja kable od silniczka do manetka zebym mogl doglebniej to sprawdzic czy wszystko laczy. Z gory dziekuje i pozdrawiam.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro manetkę i bezpiecznik sprawdziłeś i są sprawne to jeszcze można by sprawdzić stan połączeń w kostce PEH (pin 6) oraz PPH2 (piny 1, 2) w skrzynce połączeń w komorze silnika . Może tam coś jest nie tak - zaśniedziało i nie ma styku. Ze schematów wynika, że silnik wycieraczek jest podłączony bezpośrednio pod te złącza. Może tam jest problem skoro nie ma zasilania na silniku.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzialem i pradu na wyjsciu tych pinow ktore podales nie ma, na bezpieczniku jest wiec nie wiem co jest grane, patrzylem urzadzeniem to przejscia miedzy stykami bezpiecznika a tymi pinami nie ma.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób sprawdzałeś czy jest napięcie na tych pinach?

W kotce PPH2 na pinie 2 pojawia się napięcie gdy włączysz I bieg wycieraczek na manetce, ale nie stale tylko odpowiednio w odstępach tak jak pracuje wycieraczka. Na pinie 1 gdy włączysz II bieg na manetce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjalem wtyczki poczyscilem styki kontaktem (wszystko siedzi ciasno na pinach) sprawdzilem czy jest przejscie na tych kablach miedzy ta wtyczka a ta ktora wchodzi bezposrednio na do silniczka i przyrzadem patrzylem na koncu czy jest prad i nic.

 

Dodano: 14 sie 2013 - 20:39

zaczynam myslec ze problem jest w tej skrzynce z bezpiecznikam ale tam wszystko wyglada ok i nie wiem co dalej robic, chyba ze ten model nie zostal wyposazony w wycieraczki..

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zamieszczę tu jeszcze schematy, bo nie wiem czy się dobrze rozumiemy :mrgreen:

 

Dodano: 14 sie 2013 - 21:20

Więc na schematach wgląda to tak:

Na 1 fotce jest schemat dotyczący silnika wycieraczki i jego połączenia do skrzynki bezpieczników. Na drugiej fotce masz kostkę przy silniczku wycieraczek wraz z numeracją pinów i sygnałami na poszczególnych pinach.

 

thumb_hosting_zdjec_1376507536__schemat_wycieraczka_przednia.jpg thumb_hosting_zdjec_1376507290__kostka_silnika_wycieraczek_przednich.jpg

 

I teraz przede wszystkim należałoby sprawdzić czy w kostce przy silniku na pinach 4, 5 pojawia się napięcie odpowiednio przy włączonym I i II biegu wycieraczek na manetce. Jeśli nie to to samo sprawdzić we wtyczce PPH2 odpowiednio na pinach 2, 1. Jeśli nie, to dokładnie przeczyścić wtyczkę i jeszcze raz sprawdzić.

Innej możliwości nie widzę w tym przypadku. Zobacz to, a jak nie to będziemy jeszcze coś myśleć chociaż ciężko będzie. Może ktoś się jeszcze wypowie.

dodano

Pomiędzy manetką, a skrzynką bezpieczników jest jeszcze moduł UCH i to tam tez może być problem - ale to już może być bardziej skomplikowane. Zamieszczam jeszcze jeden schemat, w którym uwzględniono ten moduł:

thumb_hosting_zdjec_1376508848__schemat_wycieraczka_przednia2.jpg

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczyscilem wszystykie styki tak jak radziles, wg mnie wyglada na to ze problem lezy w skrzynce bezpiecznikow bo na bezpieczniku prad jest a przy wyjsciu tam gdzie jest wtyczka PPH2 juz pradu nie ma bez wzgledu na to w jakiej pozycji jest manetka wiec nie wiem co o tym myslec, tak w ogole to bardzo dziekuje Ci za fatyge i zainteresowanie tematem.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie ;) Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :mrgreen:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą ;)

Nikt was nie goni :) Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :) ;) -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego bezpiecznika ni uwzględniono w schematach, tak więc nie wiem jak to jest podłączone. Na tym bezpieczniku powinno być cały czas napięcie +12 V.

Poczekajmy może, niech się inne osoby wypowiedzą co bardziej ogarniają temat - mam tu na myśli np. kol. Nel :mrgreen:

 

Dodano: 15 sie 2013 - 09:19

w ogole nie dzialaja, tylko spryskiwacz i tylna wycieraczka ale tylko po wlaczeniu wstecznego, z przelacznika nie

Według mojej wiedzy, takie samoczynne uruchomienie wycieraczki tylnej po włączeniu wstecznego, występuje tylko gdy manetka jest w pozycji 1 (automat).

Możesz dokładniej określić jak to jest u Ciebie? Wycieraczka uruchamia się niezależnie od pozycji manetki, czy jak?

Bo może być też tak, że to zwijacz w kierownicy jest powodem problemów.

Znalazłem na forum identyczny problem jak Twój, jednak brak rozwiązania. Przeglądnij go, tam też są pewne wskazówki co robić. http://megane.com.pl/topic/42218-schemat/

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie działa poprawnie, tak mi się wydaje. Na forum czytałem kiedyś chyba błędne informacje albo u mnie nie działa jak powinno. Byłem teraz sprawdzić i faktycznie tylna wycieraczka pracuje w chwili włączenia wstecznego nie tylko w pozycji 1 ale i w pozostałych - 2 i 3.

Teraz wracając do głównego problemu.

Przeglądałem jeszcze raz schematy i nie umiem się doszukać jaką rolę w sterowaniu wycieraczkami pełni moduł UCH w kabinie i czy w ogóle jakąś pełni. Przynajmniej nie jest to tak jasne i oczywiste na schematach - przynajmniej dla mnie.

Również w rozpisce kostek elementów sterujących przy kierownicy (na schemacie element 1519) nie ma nic o wycieraczkach przednich, jedynie są wyprowadzenia do pompki spryskiwaczy.

Na schematach UCH jest zaznaczony, tylko brak wyraźnego połączenia i nazwy. Tu prośba do osoby, która ogarnia ten temat - jak to jest z tym UCH? Co oznacza ta strzałka pomiędzy UCH i BSI (1 fotka, post #6)? Już sam nie wiem jak to jest, ze schematów nie umiem tego odczytać. W rozpisce poszczególnych złączy tez nic.

speedyes, mi już się pomysł wyczerpały. Skora w BSI brak sygnałów to trzeba szukać wcześniej albo faktycznie BSI do wymiany - sam nie wiem. Myślę, że można by też udać się na CLIPa i pewnie pokaże, w którym miejscu jest problem.

Jak dla mnie dziwna sprawa, sam jestem ciekawy co to może być. Trzeba czekać aż wypowie się ktoś z nowym pomysłem.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzałki - oznaczają że komunikacja pomiędzy dwoma modułami odbywa się po "szynie can" (sygnał cyfrowy)a nie przewodami.Elementem wykonawczym uruchamiającym wycieraczki jest BSI (czarna skrzynka pod maską),Tam idą wszystkie informacje, na podstawie których moduł przy pomocy wewnętrznych przekaźników , podaje napięcie na odpowiedni przewód do wycieraczek.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!