Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pokrowiec na samochód.


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, Witam.

Jako, że autko stoi "pod chmurką" postanowiłem zaopatrzyć się w jakiś pokrowiec aby troszkę je zabezpieczyć. Na razie natknąłem się na taki oto wynalezek, "dedykowany" do Meg II:

http://allegro.pl/pokrowiec-na-samochod-l-h-renault-megane-i3454547909.html

Czy ktoś używa takiego dobrodziejstwa i może coś więcej powiedzieć lub polecić inny?

Dzięki.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja coś takiego stosowałem na sceniolu starszym jak zakupiłem drugiego i starszy trafił pod zimowe chmurki.

Pokrowiec jaki zakupiłem był jednak z miękkiego poliestru, coś takiego jak z zewnątrz na kurtkach.

Nie przemaka, a jest mięciutki i nawet na mrozie nie twardnieje.

Pokrowiec miał zastosowanie i sprawdzał się szczególnie w zimie, jak nocą śniegu napadało a rano syn do pracy jechał.

Wystarczyło tylko z przodu odpiąć i przewinąć go ze śniegiem na lewą stronę, zostawiając cały zwał śniegu za autem. Szyby i dach czysty i nie zamarznięty.

Potem tylko wytrzepanie pokrowca i zostawienie w piwnicy, by wieczorem albo po powrocie znowu go na auto założyć.

Dla lakieru nie miało to znaczenia, szczególnie jak masz go twardym woskiem zakonserwowany.

Jeśli chcesz tym zabezpieczyć auto przed ptakami to pomysł też dobry ale jeśli przed gradem, to mija się z celem nic to nie pomoże.

Tu post z fotkami pokrowca jaki posiadam.

http://megane.com.pl/topic/42745-pokrowiecplandeka-na-auto/page__view__findpost__p__321612

Teraz pomysł dla tych, którzy maja miejsce i chcą sobie auto przed gradem zabezpieczyć nie posiadając garażu, lub mając problemy z pozwoleniem na jego budowę.

Przed ptakami, słońcem i gradem, ponoć ma być pomocny taki patent, podglądnięty na jednym z placów z autami do sprzedaży w Rybniku:

thumb_hosting_zdjec_1376172216__20130809_174955_800x600.jpg thumb_hosting_zdjec_1376172245__20130809_175010_800x600.jpg thumb_hosting_zdjec_1376172278__20130809_175017_800x600.jpg

thumb_hosting_zdjec_1376172306__20130809_175049_800x600.jpg thumb_hosting_zdjec_1376172333__20130809_175039_800x600.jpg thumb_hosting_zdjec_1376172364__20130809_175108_800x600.jpg

Pomysł ponoć zaczerpnięty z zachodnich campingów, gdzie pod takimi ub podobnymi siatkami zacieniającymi parkują campery, szczególnie te droższe.

Podobna siatka do nabycia w marketach budowlanych, profile wiadomo,

w składach wyrobów hutniczych.

Ponoć jedno takie stanowisko to koszt około 400-500zł.

Trudno to pod garaż czy inny budynek podciągnąć, bo ani to fundamentów nie posiada ani dachu, więc i problemy z prawem budowlanym czy też zgłoszeniem takich prac być nie powinno.

Właściciel twierdzi, że siatka tak napięta wytrzymuje i amortyzuje spadającą z maksymalnej wysokości na jaka potrafili rzucić, połówkę cegły.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że opinie nie są zbyt dobre... przyznam, że nie pomyślałem o drobinkach piasku pod spodem, który będzie działał jak tarka. Na razie nie dysponuję garażem a samochód więcej stoi niż jeździ, czasami zdarza się, że nawet po 3 miesiące (no od czasu do czasu ktoś go "przepala"). Także raczej porzucę ten pomysł i cierpliwie poczekam do marca/kwietnia bo wtedy będę mógł nabyć garaż w miejscu gdzie codziennie ktoś będzie miał na niego baczenie :D

@gojgien: ten co Ty używasz jakoś mi nie leży, już nie raz widziałem jak robiły się z nich spadochrony :) a takiej zabudowy nikt nie pozwoli mi zrobić na osiedlowym parkingu, zresztą tam gdzie mieszkam codziennie jest polowanie na miejsce a i samego miejsca nie można wykupić. Jak bym nawet mógł coś takiego postawić to nie miał bym prawa do tego a co za tym idzie nie miał bym też prawa wygonić innego użytkownika parkingu, który by skorzystał z tego.

Dzięki za odpowiedzi.

Jeżeli jeszcze ktoś ma jakieś sugestie na ten temat to zapraszam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien powiem więcj ta siatka potrafi wytrzymać opady i leżenie śniegu do 0,5m (mokrego) zanim się uszkodzi. Takie coś swojego czasu w poprzedniej pracy zakładałem na zewnętrznym dziale ogrodu. I do tej pory widzę, że się trzyma 8 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twardy wosk nie zabezpiecza przed zsrysowaniami. Jedynie brud się znacznie mniej trzyma a dobrze przygotowana pod wosk powierzchnia zabezpieczona cienka warstwą wosku będzie dobrze odpychać wodę. No i w zależności od rodzaju wosku będzie efekt wizualny.

A poza tym wosk to albo syntetyczny albo naturalny i on moze miec postać miękką lub twardą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co w związku z tym??

Czyżby powierzchnia lakieru pokryta woskiem została porysowana przez pokrowiec, a wosk nadal był nienaruszony, bo on tylko od wody chroni i słabiej brud łapie, czy najpierw wosk musi się poddać, a dopiero potem lakier??

Fakt, wyśpiewałeś formułki widoczne na etykietkach ale jeśli coś nakładamy na lakier, to jest to warstwa zewnętrzna, która ma kontakt z pokrowcem. Inna sprawa to lokalizacja gdzie auto stoi, jeśli wokoło mamy same piachy i kurzawki i w czasie wiatru jest jak na pustyni, to owszem coś pod pokrowiec może się dostać, ale i tak nie na całość gdzie pokrowiec do czystego lakier przylega, a gdzie nie przylega to też i nie trze. Jeśli zaś okolica jest normalna, to skąd te drobinki piasku pod pokrowiec wejdą i to jeszcze w takiej ilości by robiły za papier ścierny??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!