Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana tulei tylnej belki


subratri

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy jest jakiś przyrząd który pozwoli mi wyjąć i włożyć tuleje belki tylnej bez wyjmowania jej i kładzenia na prasie?

Prasę mam, jednak perspektywa rozpinania przewodów hamulcowych po to, żeby belkę położyć na prasie trochę mnie przeraża. Bo guma za 50 zł a pracy na 5 dni... Z tego co widziałem powinno się dać opuścić przód belki na tyle, żeby tam zapiąć jakiś ściągacz. Tylko jaki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem bez wyjmowania belki.Po wyjęciu śrub ,co przechodzą przez tuleje po obu stronach ,opuściłem przód belki w dół przecinakiem wybiłem stare ,bo były zniszczone wyszły bez problemu bo są plastikowe.Nowe wciskałem przy pomocy długiej śruby i kawałka rury odpowiedniej średnicy oraz pobijając młotkiem.Należy zwrócić uwagę jak są zamontowane stare i sobie zaznaczyć, bo montuje się tylko w odpowiedniej pozycji.Operacja trwała 1,5 godz.na kanale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plastikowe powiadasz... No to faktycznie powinno dać się to zrobić "po staremu". Czyli wybijam byleczym, później prowizoryczny ściągacz ze śruby i podkładki i powinno się udać tak?

Trochę mnie uspokoiłeś :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba wyjmować belki. Zabieg jest dość prosty w zasadzie. Jak Nel pisał, tuleje są plastikowe. Ja dobrałem odpowiedni klucz nasadowy ciężki młot i poszło. Wkładałem za pomocą "ściągacza" do tulei belek tylnych. Chyba był od vectry. Zabieg jednak wykonywałem u bardzo porządnego i wyjątkowo ludzkiego mechanika. Sam nie miał czasu ale wpuścił mnie na podnośnik i służył doświadczeniem oraz pomocną dłonią :D Mi pewnie by zajęło dużo więcej czasu rozgryzienie jak to ugryźć. No ale nie rodzimy się z tym. Trzeba najpierw coś zrobić, żeby wiedzieć jak to zrobić :D Problematyczna była prawa strona bo tam kocioł przy śrubie ale poza tym to młot i śruba. Aż strach na głos powiedzieć ale jest wreszcie jeden mechanik którego mógłbym z czystym sumieniem polecać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

odświeżę troszkę temat,

 

również mam do wymiany tuleje, i w związku z tym mam kilka pytań

czy samochód trzeba podnieść oba koła do góry, czy może stać na kołach??

czy wykręcasz od razu dwie śruby (lewa i prawa) żeby przód belki się opuścił?? czy da radę po kolei najpierw jedna strona potem druga??

 

może jest jakiś z manual wymiany

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpięciu amortyzatorów można robić strona po stronie. Prawa strona jest trudniejsza i trzeba walczyć z linkami od ręcznego i przewodami hamulcowymi. Ja wypiąłem linkę od ręcznego i odczepiłem przewody hamulcowe od belki. Prawa strona jest łatwa i nie ma tam zagadek. Auto jednak musi wisieć i koła muszą być zdjęte. Jeden z zabiegów który najłatwiej wykonać na podnośniku. Na plecach to koszmar i nie wiem czy udało by się wybić tuleje, z kanału też ból.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawa strona jest trudniejsza

Prawa strona jest łatwa i nie ma tam zagadek.

Teraz tylko wyjaśnij czy to faktycznie prawa, czy ta "druga prawa"....

"druga prawa" zazwyczaj nazywana jest LEWĄ

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien pamiętaj, żę punk widzenia zależy zawsze od punktu patrzenia więc prawa podana przez kolegę jest prawaą stroną stojąc tyłem do samochodu. Nom ale jak to nasz Boguś lina powiedział "młody jak nie można przodem to trzeba tyłem do przodu" :D:)

 

P.S. Przepraszam za OT ale jakoś nie mogłem się powstrzymać

 

A wracając do tematu przewody hamulcowe są po lewej stronie a nie po prawej i żeby nie było wątpliwości po tej właściwej lewej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to powodzenia ja jod jutra startuje z regeneracjo przedniego zawieszenia tzn:

-wymiana sworznia wahacza oraz obu tulei wahacza strona prawa i lewa

-wymiana łożyska piasty przód obie strony

-regeneracja przednich sanek silnika

*wymiana obu tulei

*wymiana gum stabilizatora

*wymiana przednich wsporników sanek silnika

 

Czas na wykonanie zadania do poniedziałku do zachodu słońca nie wiem czy podołam.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!