Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomoc przy montowaniu świateł jd


Arzago

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Mam gorącą prośbę o pomoc w podłączeniu świateł do jazdy dziennej. Otóż podłączenie ich aby świeciły nie sprawiło mi problemu, ale ja bym chciał więcej :blink:

Chciałbym ustawić sobie ręczny włącznik światełek, ale to może pokolei.

Oto światełka jakie kupiłem:

załącznik nr 1

cięcie - link usunięty

Oto schemat podłączenia

załącznik nr 2

cięcie - link usunięty

Oczywiście czerwony kabel podłączamy do + akumulator, a czarny – akumulator, niebieski zaś należy podłączyć pod postojówki, by światła djd automatycznie gasły przy włączeniu świateł postojowych.

I w tym miejscu zaczyna się dla mnie, jako kompletnego amatora elektryki, problem.

Ten niebieski przewód chciałbym wykorzystać do podłączenia włącznika.

Załącznik nr 3

cięcie - link usunięty

 

Zależy mi na zainstalowaniu ręcznego włącznika świateł by samemu decydować, kiedy mają być włączone, a kiedy wyłączone.

 

Z góry bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam

Zapoznaj się z zasadami dodawania zdjęć jakie obowiązują na forum.

Zawsze uważałem, że schemat to układ połączeń, a nie fotka czarnej puszki z 3 kabelkami

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebieski przewód informuje elektronikę o włączeniu świateł postojowych i daje info o wyłączeniu świateł do jazdy dziennej. I zainstalowanie na niebieskim przewodzie dodatkowego wyłącznika w twoim przypadku nic nie da. Aby wyłączyć kiedy się chce światła do jazdy dziennej to należy zainstalować wyłącznik na przewodzie czerwonym podłączonym pod akumulator. Tylko nie wiem na jakiej zasadzie działa ten elektronika od tych świateł, bo także można założyć wyłącznik na czarnym i też będzie można wyłączać światłą dzienne. Tylko takie wykonanie instalacji jest niezgodne z przepisami, bo światła dzienne mają się automatycznie włączyć po przekręceniu zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego DCST, automat nie musi działać, ponieważ jak się domyślam, potrzebne będą głebsze manipulacje przy układzie elektrycznym.

 

Chciałbym po prostu zainstalować ręczny włącznik świateł dziennych w kabinie :blink:

 

Aston 76 - czyli podłączam czarny i czerwony przewód od świateł do akumulatora i dodatkowy od akumulatora do włącznika tak? A czym połączyć światła dzienne z włącznikiem?

Jeśli chodzi o kwestie przepisów, nie chce, żeby to źle zabrzmiało, ale mnie nikt dokładnie nie będzie sprawdzał, ponieważ pracuję w policji :blink: Natomiast zapalone światła dzienne z mijania nie jest zabronione, a mimo wszystko poprawia to widoczność na najbliższe metry :)

 

pozdrawiam

Edytowane przez Arzago
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jak ma działać to ręczne sterowanie...

Jeśli chcesz by ręcznie włączać te dzienne kiedy są zapalone mijania to wstawiasz wyłącznik na przewodzie niebieskim

Wówczas po zapaleniu mijania dzienne nie otrzymują o tym informacji i świecą tak samo jakby mijania były zgaszone.

Wyłącznik ten pełni wówczas rolę przełącznika, albo automatyczne zapalanie jak jest zwarty, albo zapalanie ręczne kiedy chcesz, jak jest rozwarty.

Inaczej sprawa wygląda jak chcesz ręcznie wyłączać dzienne.

Wówczas wstawiasz wyłącznik na przewodach zasilających z akumulatora, albo czerwonym albo czarnym.

wyłącznik zwarty to będzie tak jak masz teraz jeśli będzie rozwarty, to dzienne albo zgasną w czasie pracy silnika albo się nie zapala wraz z jego rozruchem.

Można tą druga opcję jeszcze inaczej rozwiązać, przez dodatkowy plus odcinany wyłącznikiem podłączony do niebieskiego przewodu, trzeba jednak wówczas na podłączeniu niebieskiego do żarówki postojowej zastosować zaporowo diodę, by ten plus do instalacji świateł nie był przepuszczany.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie wiem jak mają działać te światła. Na przewodzie czarnym lub czerwonym z związki od przekaźnika świateł do jazdy dziennej bym zamontował dodatkowy włącznik. Wtedy będą działać jak pisałem. A jeżeli chcesz aby świeciły razem z mijania to trzeba założyć na niebieskim wyłącznik.

 

Ps.

Jeśli chodzi o kwestie przepisów, nie chce, żeby to źle zabrzmiało, ale mnie nikt dokładnie nie będzie sprawdzał, ponieważ pracuję w policji. Natomiast zapalone światła dzienne z mijania nie jest zabronione, a mimo wszystko poprawia to widoczność na najbliższe metry :blink:

Ale takie podejście świadczy o olewatorskim podejściu do prawa samych policjantów :blink: . Na stacji diagnostycznej takie auto nie powinno mieć podbitego dowodu rejestracyjnego za niezgodność w podłączeniu świateł do jazdy dziennej. Proponuję koledze zapoznać się z tym a dokładniej tabela punkt 18 odnośnie działania świateł. , bo to co piszesz mija się z prawdą.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu kolego Arzago nie bawiłbym się w jakieś przełączniki w kabinie. Normalne podłączenie "+" po zapłonie, "+" postojówki i masy byłoby najlepszym rozwiązaniem(a szczególnie w Megane z czujnikiem zmierzchu :blink: ). A jeśli koniecznie chcesz mieć wyłącznik ręczny to proponuję zwykłe podłączenie masy pod "-" aku i "+" z wyłącznikiem na przewodzie. Nie widzę potrzeby większych konfiguracji. :blink:

Natomiast zapalone światła dzienne z mijania nie jest zabronione, a mimo wszystko poprawia to widoczność na najbliższe metry

Takie ważne info: światła dzienne ślepią w nocy!

Edytowane przez dcst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie nikt dokładnie nie będzie sprawdzał, ponieważ pracuję w policji :blink:

Przepraszam za odbieganie od tematu ale kolegę policjanta to obejmują inne przepisy ruchu drogowego niż pozostałych ?Macie jakieś specjalne uprawnienia w życiu prywatnym ?Niech kolega nie myśli że się czepiam, nic z tych rzeczy ale interesuje mnie dlaczego kolega tak twierdzi. To że kolega jest pracownikiem policji nie zwalnia Go od odpowiedzialności prawnej, no chyba że czegoś nie wiemy i kolega jest poza prawem .Ja proponuje najprościej, zdjęcie małą podpowiedzią w rozwiązaniu problemu kolegi.

post-27396-0-13580600-1381668990_thumb.jpg

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponuryzniwiarzu nasza chora polska menatlność karze nam się doszukiwać złośliwości, wrogości i negatywnego nastawienia w stosunku do wypowiedzi i działań drugiej osoby. Pisząc "nikt mnie nie będzie sprawdzał, ponieważ pracuję w policji" nie noszę się z zmiarem robieniu komuś krzywdy, bądź działania na czyjąś szkodę, gdyż to jest niedopuszczalne dla każdego, bezwzględu na to kim się jest z zawodu, tylko wynika to z ogólnych zasad dla dobra wspólnej egzystencji. Montując sobie taki przełącznik nie planuje robić komukolwiek na złość i dowodzić wyższości. Chcę jedynie zwiększyć bezpieczeństwo podróżowania nocą, gdyż często do takich wyjazdów w ciągu roku z rodziną dochodzi i zapewnić sobie nieszkodliwe dla innych dodatkowe oświetlenie najbliższych metrów jezdni, co również wykorzystywane jest w nowych pojazdach.

Edytowane przez Arzago
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i zapewnić sobie nieszkodliwe dla innych dodatkowe oświetlenie najbliższych metrów jezdni

Z tą nieszkodliwością bym polemizował. Wystarczy podczas jazdy w nocy co jakiś czas zatrzymać się, przetrzeć reflektory i w dalszą drogę. I przed wszystkim odpowiednie wyregulowanie świateł na stacji diagnostycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast zapalone światła dzienne z mijania nie jest zabronione, a mimo wszystko poprawia to widoczność na najbliższe metry

Zdaje się, że kodeks drogowy wyraźnie mówi, że zapalenie świateł mijania musi spowodować automatyczne wyłączenie świateł do jazdy dziennej. I nie można samemu decydować kiedy mają być włączone. Równie dobrze można zainstalować szperacz na dachu by sobie poprawić widoczność. Na obydwu nie można jeździć. Pomyśl o innych użytkownikach których w nocy będziesz oślepiał. Do zwiększania widoczności w nocy służą światła drogowe a jak ich używać też mówi kodeks drogowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i zapewnić sobie nieszkodliwe dla innych dodatkowe oświetlenie najbliższych metrów jezdni,

Życzę Ci abyś w najbliższym czasie spotkał takiego klienta z włączonymi światłami dziennymi, jadąc w nocy i w deszczu.

A swoją drogą teraz już wiem dlaczego policja olewa takich buraków, zresztą jak wiele innych zachowań.

Jako policjant i kierowca powinieneś znać PoRD, a tu widać kupa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Arzago, jak słusznie zauważyłeś i ująłeś " nasza chora polska mentalność" każe nam się czuć, delikatnie rzecz ujmując lepszymi w niektórych przypadkach. Czy to z uwagi na majętność, pochodzenie lub w niektórych przypadkach z racji zajmowanego stanowiska. To że tłumaczysz zaistniałą sytuację troską o bezpieczeństwo nie zmienia faktu że jest to nielegalne. Twierdzisz że chcesz zwiększyć swoje bezpieczeństwo podczas jazdy nocą, jak najbardziej Cię rozumiem ale to są światła do jazdy dziennej i w nocy mogą oślepiać innych użytkowników drogi. Samo to że są dużo jaśniejsze i w żaden sposób niewypoziomowane skreśla je jako światła do jazdy nocą. Ty jako stróż prawa powinieneś pomyśleć o tym pierwszy. Nie traktuj mojej wypowiedzi jako złośliwej uwagi w Twoim kierunku ale zawsze krew mnie zalewa jak słyszę takie stwierdzenia jakiego Ty użyłeś. Wszyscy jesteśmy równi w świetle prawa, przynajmniej teoretycznie, chociaż w praktyce bywa z tym różnie.

 

ps. Jak to jest z równością to szczerze polecam film "Układ zamknięty"

 

Z wyrazami szacunku ponuryzniwiarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Arzago nowe auta mają taką opcję, że świtała do jazdy dziennej po włączeniu świateł mijania, przeciwmgielnych przednich zamieniają się automatycznie w światłą pozycyjne. Zmniejsza się wtedy moc ich świecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!