Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mikropęknięcie paska wielorowkowego


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu dzisiejszym przy okazji innych czynności pod maska, rzuciło mi się w oczy, że na pasku alternatora na długości 1,5-2cm jest z wierzchu takie mikropęknięcie w jednym miejscu, mniej więcej na środku szerokości paska.

Dziwne jest to mikropęknięcie tym bardziej, że nie jest to stary pasek, był wymieniany w Maju tego roku. Niestety dopiero dziś sprawdziłem i jest to pasek

Bosch 6 PK1100 250 czyli pasek który wcale nie jest dedykowany do Meganki a do Vel Satisa i Espace (tak mechanicy dobieraja paski). Czym może być spowodowane to peknięcie? Zbyt duzym naciągiem, czy może po prostu wadą fabryczną? Co prawda pasek jest gruby a peknięcie powierzchowne, ale zastanawiam się czy kwalifikuje się to odrazu do wymiany czy można jeszcze chwilę pojeździć oczywiście nie żyłując na wysokich obrotach?

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pasek ugina się 0.5-1cm na środku między rolkami to jest ok. Też mam pasek Boscha i póki co od 7 lat nie ma z nim problemu, nie wiem tylko czy zdołam odczytać symbol. Pasek taki nie musi byc dedykowany tylko do jednego modelu. Z małymi mikropęknięciami można jechać ale trzeba sprawdzać stan i nie odwlekać wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Patrzyłem jeszcze dziś dokładnie na ten pasek i koło pasowe alternatora, z którym słyszałem, że często w stanie rozkładu bije i wprawia w drgania pasek. Koło alternatora wydaje się w porządku, nie drga na boki, nie wprawia paska w drgania. Za to zauważyłem niepokojący objaw. A mianowicie to szerokie koło z rowkami po którym przechodzi pasek- na samym dole- to koło połączone z silnikiem (nie wiem jak się ono fachowo nazywa)- tam wydaje mi się, że wpada ono w drgania a przez to i pasek w tamtym miejscu. Niby ręką sprawdzałem i nie czuć tam żadnych luzów na tym kole przy zgaszonym silniku. Albo jest to złudzenie i po prostu koło drga razem z drgającym silnikiem. Czy to koło się wymienia?

 

Dodano: 09 gru 2013 - 23:37

W dniu dzisiejszym pasek wymieniony już na właściwy Gates 5PK1113, mam nadzieję, że lepiej się spisze niż poprzedni Boscha. Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!