Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś był bardzo ciepły dzień jak na koniec października, tak ciepły że postanowiłem włączyć klimatyzację, a nie włączałem jej już jakiś czas, po jakichś pięciu minutach ku mojemu zdziwieniu zaczęła wydobywać się z jednego z przednich środkowych nawiewów biała mgiełka jakby para, zupełnie bezzapachowa, sprawdziłem ręką i z każdego z nawiewów wydobywało się chłodne powietrze. Wyłączyłem klimę, włączyłem i po paru minutach znów to samo.

Czy spotkał się ktoś już z czymś takim? Czego objawem to może może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem,że w takiej sytuacji bardzo szybko "pozbędę" się czynnika chłodzącego tak?. Idzie zima, czy mogę tę naprawę pozostawić na letni sezon, czy wymagana jest natychmiastowa interwencja?

 

I jeszcze jedno, dlaczego w takim razie wali ten dymek tylko z jednego nawiewu...

Edytowane przez Michal.A.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idzie zima, czy mogę tę naprawę pozostawić na letni sezon, czy wymagana jest natychmiastowa interwencja?

Jeżeli kolega chce mieć więcej rzeczy do wymiany to można zostawić naprawę na później. Układ klimatyzacji zawsze musi być szczelny aby nie doszło do uszkodzenia sprężarki (korozja powodowana wilgocią).

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja bym tam zaraz nie ostawiał na nieszczelny parownik. Sam się spotkałem u siebie z taką sytuacją , że po włączeniu klimy para nagle zaczęła lecieć z nawiewów. Dodam tylko , że auto wtedy było nowiusieńkie z salonu. Tak się wystraszyłem , że to elektryka się może fajczy , że aż z auta wysiadłem ale to było właśnie jak załączyłem klimę. Nie bardzo wiem co jest tego przyczyną ale już nie raz pisałem na temat klimy w tym modelu , że żyje nieraz własnym życiem. Idzie zima i znowu będą problemy z nagrzaniem wnętrza i włączaniem klimy na mrozie, ale taki urok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest Panowie z używaniem klimy w zime? Jak chcę osuszyć powietrze wewnątrz a na zewnątrz jest ujemna temperatura. Wiem,że sprężarka się wtedy nie załączy a czy czynnik bierze jakiś udział w pracy wtedy? No bo przecież to nie jest tylko podgrzane powietrze tak jak w samochodzie bez klimy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum volvo czytałem, że ten dymek z nawiewów powodowany jest zamarzaniem parownika. W S80 przy parowniku jest umieszczony czujnik temp. i jak szwankuje to są takie właśnie objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniewa dzięki za info, poszperałem trochę na innych forach i często piszą ludzie o możliwości zamarzania parownika w wyniku awarii czujnika temp. Jadąc dziś do pracy włączyłem klimę na minimum i pary/dymku już nie miałem ale sprawdzając temperaturę ręką wyraźnie było czuć lodowate powietrze z nawiewu z którego wcześniej leciał biały dymek. Zastanawiam się czy konstrukcyjnie jest możliwość żeby tylko część parownika zamarzała (ta odpowiedzialna za ten nawiew) i czy jest więcej czujników temperatury niż jeden?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Cześć,

 

Odgrzewam temat bo mam podobny problem w mojej Meg. Po odczytaniu błędów na komputerze wyszedł błąd:

"DTX 9101 Czujnik temperatury w kabinie. Sygnał nieciągły"

Czy ktoś z Was się z takim błędem spotkał? Czy to może być przyczyną "mgiełki" z klimy?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Cześć, wczoraj (początek września, ciepło!) miałem podobną sytuację, tj. z centralnego nawiewu wydobywał się delikatny dymek, zupełnie bezzapachowy.

Włączyłem klimę i po kilku km znów się na sekundę pojawił, przez co wyłączyłem ją zupełnie na kilka minut.

Z powrotem po wyłączeniu klimy wszystko wróciło do normy i przez kilkanaście/dziesiąta kilometrów nie było więcej przygód. Klimatyzacja jest sprawna, chłodzi bardzo dobrze.

Nie mniej jednak zamierzam skontrolować układ klimy w jakimś warsztacie, gdyby okazała się nieszczelność, jakiego rzędu mogą być koszta naprawy - MIII ph1.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie okazało się, że odpływ wody z parownika się zatkał (jest połączony z odpływami wody z podszybia). Oprócz tego na clipie wyskoczył błąd "skontoroluj wagowo ilość czynnika". Mnie naprawili to na gwarancji ale podejrzewam, ze koszt będzie podobny to pełnego nabicia klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Ja miałem tak w Migane II i odpływ wody się regularnie zapychał. Dodatkowo należy pamiętać że jak się wyłączy klimę a powietrze jest wilgotne bo np. woda nie odpłynęła to po ponownym włączeniu woda w powietrzu w środku klimy szybko się skrapla i powstaje para - jest to normalne zjawisko fizyczne. Przykład: jak wyjdziemy w zimę i chuchniemy to widać parę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdury kolega pisze,

Żeby widoczna była para, ciecz, w tym przypadku woda, musi mieć odpowiednią temperaturę i to dość wysoką. Taka sytuacja jest możliwa jedynie na samym początku, zaraz po uruchomieniu dmuchawy, ale wtedy wnętrze samochodu musi być bardzo nagrzane.

woda w powietrzu w środku klimy szybko się skrapla i powstaje para

Jak się skrapla to jak może powstać para? A skraplać się będzie na zimny elemencie, którym jest parownik. ;)

Przykład: jak wyjdziemy w zimę i chuchniemy to widać parę.

Chyba zimą?.

Polecam Wikipedię i sprawdzenie terminów; "wilgotność względna' oraz "punkt rosy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!