Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. U mnie w 3 letnim fluence 1.6 też dymek z nawiewów poleciał tylko przy włączaniu klimy jak wyłącze to przestaje. Po diagnozie prostym kompem czujniki ok, także obawiam się najgorszego tzn. darcie deski i wymiana parownika :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, parownik jest szczelny. Informacje o uciekaniu czynnika z parownika  w postaci mgły to wbrew fizyce. Para z nawiewów to nie awaria to zjawisko powstające w dosyć specyficznych warunkach. Kiedyś miałem auto, które potrafiło rzucać drobinkami lodu z nawiewów. :-)

Ubywanie czynnika nie powoduje powstawania mgły lecącej z nawiewów, lecz obniżanie wydajności układu aż do zaniku chłodzenia.

Napisz coś więcej,czy układu używasz cały czas, czy para leci zaraz po załączeniu.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sytuacja dokladnie wyglada tak wlaczam obojetnie czy auto czy recznie po ok 2km zaczyna leciec dymek. Jak wyłącze na off to przestaje. Dodam że wymieniłem kabinowke i pianą czyściłem parownik.

p.s przepraszam za późne odpisanie, ale po drodze 2x16 w robocie pozdrawiam

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.6 Literki PL-mireczek01

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.05.2018 o 17:07, Lelupi napisał:

Spokojnie, parownik jest szczelny. Informacje o uciekaniu czynnika z parownika  w postaci mgły to wbrew fizyce. Para z nawiewów to nie awaria to zjawisko powstające w dosyć specyficznych warunkach. Kiedyś miałem auto, które potrafiło rzucać drobinkami lodu z nawiewów. :-)

Ubywanie czynnika nie powoduje powstawania mgły lecącej z nawiewów, lecz obniżanie wydajności układu aż do zaniku chłodzenia.

Napisz coś więcej,czy układu używasz cały czas, czy para leci zaraz po załączeniu.

U mnie mała ilość czynnika dawała dokładnie takie objawy, myślę że gaz poprostu rozprerzal sie nie tam gdzie powinien. Wyglądało to na uszkodzenie zaworu rozpreznego, zamrzalo wszystko, przewody, parownik, leciała para a nawet kawałki lodu aż do braku przepływu powietrza 

1 godzinę temu, NoAh napisał:

Panowie sytuacja dokladnie wyglada tak wlaczam obojetnie czy auto czy recznie po ok 2km zaczyna leciec dymek. Jak wyłącze na off to przestaje. Dodam że wymieniłem kabinowke i pianą czyściłem parownik.

p.s przepraszam za późne odpisanie, ale po drodze 2x16 w robocie pozdrawiam

 

Jak podepniesz po kombajn to napisz ile miałeś czynnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie od tego powinno się zacząć diagnostykę układu klimatyzacji, czyli sprawdzenia ilości czynnika oraz sprawdzić drożność odpływu wody z komory parownika.

Megan 3 i Fluence mają różne układy klimatyzacji. Megan 3 ma układ o płynnie regulowanej mocy, a Fluence  on-off.

W Megane 3, teoretycznie, elektronika nadzorująca pracę układu nie powinna dopuścić do zalodzenia parownika. Nie wiadomo, co odczytuje czujnik.

Jedno jest pewne na 100%, para z nawiewów to nie jest uciekający gaz R134A z układu. 

Firma serwisująca, naprawiająca układy klimatyzacji, poradzi sobie tym problemem. 

Uważaj na firmy, które potrafią tylko nabijać klimatyzację, bo niestety, obecnie klimatyzacje "serwisują"( pisownia w cudzysłowie celowa) wszyscy, wulkanizacje, komisy, tapicerzy.... :-) 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie robiłem u szwagra ma urządzenie do klimy i było 450g dobił wg katalogu do 650g ściągną wode, posiada również urządzenie diag. i wszystko ok zero błędów i czujniki działają. On stwierdził, że to parownik ale nie jest serwisantem. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, NoAh napisał:

Sprawdzenie robiłem u szwagra ma urządzenie do klimy i było 450g dobił wg katalogu do 650g

W serwisówce Renault z 2010 r dla Fluence pojemność katologowa układu to 433 g, oleju 150g dla sprężarki typu CR12Sc Calsonic. Jeżeli faktycznie powinno być 433 g to masz układ przepełniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, aniewa napisał:

W serwisówce Renault z 2010 r dla Fluence pojemność katologowa układu to 433 g, oleju 150g dla sprężarki typu CR12Sc Calsonic. Jeżeli faktycznie powinno być 433 g to masz układ przepełniony.

W megane iii w katalogach sprawdzałem w 3 miejscach było 480 natomiast fluence 650, ale przed dobiciem było 440 i to samo się działo po dobiciu lepiej chłodzi, dymek dalej występuje temperatura przy parowniku około 7,1 :( auto mam po liftingu kupione w 2015 maj 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do megane III ta sama serwisówka podaje 480 g więc się zgadza.

Poniżej serwisówka ogrzewania i klimatyzacji dla Fluence. Dobrze by było sprawdzić np. w serwisie Renault.

 

 

 

MR448FLUENCE6.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Odkopię ten temat. Czy są tutaj jacyś użytkownicy Fluence, którzy mogą potwierdzić, ile faktycznie tego czynnika wchodzi do układu w tym aucie? Z serwisówki, do której link jest powyżej, faktycznie wynika, że powinny to być 433 gramy z dopuszczalną tolerancją wynoszącą 35 gram. Jednak na przykład na tej stronie (LINK) podają, że powinno to być aż 615-685 gram... Jeśli ktoś wie, to niech się podzieli swoją wiedzą. Będę wdzięczny, bo wkrótce chce wybrać się na pierwszy serwis klimy w tym aucie od jego zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!