Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Mama od niedawna Renault Megane 1.9 dTi z 2000r w kombi.

Od zakupu paliły się kontrolki ABS i serwis jednocześnie(ABS nie działał), a sprzedający sugerował wykasowanie błędu komp. bo niby samodzielnie wymieniał czujnik w tylnym lewym kole.

Na serwisie podpięli komp. i pokazało niby na czujnik prawego przedniego koła-wymienili, wykasowali błąd. Przy odbiorze samochodu z serwisu stwierdziłem usterkę i świecenie kontrolek nadal. Kilka prób z kostkami czy łączą poprawnie i kasowania błędów. Usterka nie znikła. Sugestia padła na pompę ABS( do wymiany).

Po wyjechaniu z serwisu i zgaszeniu auta po jakimś czasie i ponownym rozruchu ABS zaczął działać- kontrolki zgasły i tak do końca dnia(mimo gaszenia i uruchomiania auta kilkukrotnie). Następnego dnie usterka wróciła na stałe od pierwszego rozruchu.

Po 2 tygodniach jazdy( z usterką) wybrałem się w trasę ( prędkości do 180km/h, średnio 120km/h) kontrolki zgasły i ABS zaczął działać i tak do końca dnia, a następnego już znowu świeciły.

Kupiłem Pompę ABS-u i pojechałem na sprawdzenie do mechanika. Po podpięciu kości pod nowo kupioną komp. pokazał tym razem na błąd wiązki czujnika lewego koła (tego którego niby wymieniał sprzedający mi auto). To samo pokazał na mojej pompie. Kość czujnika sprawdzona i zapobiegawczo przeczyszczona. Błąd nie znikną. Po wyjechaniu z warsztatu i przejechaniu kilku kilometrów, samochód mi się zadławił i zgasł(moja wina), po odpaleniu kontroli znowu zgasły ale akurat parkowałem i zgasiłem go. Po ponownym odpaleniu znowu świecą.

Gdzie mam szukać przyczyny? Na wiązce od tego czujnika (pęknięta)? Czy gdzieś indziej? Jakie macie sugestie?

Regulamin pkt. 5.5 – usuwanie wpisu moderatora

Kolego, swój post należało poprawić, ale kasowanie udzielonych upomnień leży w gestii administracji. Zgodnie z regulaminem przydzielam paseczek. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Dyma przód jak najbardziej ma pierścienie/koronki, trzeba je sprawdzić.

Przy okazji w połowie auta jest kostka łącząca tylne czujniki z przodem instalacji warto zawczasu przesmarować wazeliną tech. aby nie gniło.

masę pompy ABS jak i zasilanie też wypadało by sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się bez kolejnego wydatku w serwisie <szukaj> . ABS działa już 3 dzień. Byłem na kanale w czwartek popołudniu. Pomierzyłem oporność wiązek i cewek czujników w stanie spoczynku i w trakcie obrotu koła.

Podaje wartości dla zainteresowanych (pomiar na kości głównej- tej wyjętej z pompy ABS-u - wyciągnąć zabezpieczenie kości najlepiej podważając śrubokrętem w stronę prawą pojazdu czyli w kierunku błotnika , 8 górnych styków od prawej, czarny i biały przewód po 2 dla każdego czujnika). Oporność wiązki wraz z cewką czujnika wynosi ~1,06 oma dla przednich i ~1,09 oma dla tylnich.

Przy powolnym kręceniu kołem oporność powinna zmieniać się w granicach od ~0,8 oma do ~1,3 oma dla każdego czujnika. Test ten pozwoli wykluczyć uszkodzenie pierścienia ABS-u zwłaszcza przy tylnym zawieszeniu gdzie pierścienie są schowane w bębnach.

Ze względu na bardzo cieniutkie styki kości sugeruje zastosować pomocniczo dwie igły.

Wskazania oporności powyżej wskazanych w okolicach 20 do 300 omów wskazują na słabe przejście na wiązce, oporność równa nieskończoność- uszkodzona cewka czujnika lub przerwa w obwodzie wiązki. Po oporności można zlokalizować dokładne miejsce usterki.

W moim przypadku przyczyną były styki na kości łączącej tylne czujniki z przednimi ( ta kość pośrodku pojazdu z lewej strony od układu wydechowego) zaśniedziałe, brawo :notacrook: za dobre podejrzenia dla kolegi djmonkey .

Spryskałem preparatem do styków elektrycznych poczekałem aż zajdzie reakcja z dobre 20 min. dopiero spiąłem kości.

Słusznym spostrzeżeniem jest fakt, że wystarczy przekroczyć prędkość około 20km /h by zgasły kontrolki serwisu i ABS-u i wykasował się błąd nie potrzeba podpinać pod komp.

Edytowane przez Frust
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!