Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przewody zapłonowe SCENIC II ph1 2.0 16V


Rekomendowane odpowiedzi

P_r_z_e_m_o - Ty mały złośliwcze hihihi

Andrzej13 - byłeś już zajrzeć pod tą maskę? Znalazłeś tam jakieś przewody zapłonowe? Zrób im fotke :)

W SII oczywiście nie ma takich przewodów - na każdej świecy jest osobna cewka zapłonowa.

Więc nie mogłeś znaleźc czegoś czego nie ma. :P

 

EDIT

Teraz zajrzałem, że Andzrej13 jest już na naszym forum prawie 3 lata. Tak długo nie musiał zaglądać pod maskę - znów powszechny mit awaryjności francuzów obalony. Trzy lata auto jeździ - a nawet pod maskę patrzeć nie trzeba. :)

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optima kolega zarejestrował się prawie 2,5 roku temu, od tego czasu powinien co nieco wiedzieć co ma pod maską :)

PS

Kurcze no popatrz, teraz się coś dziele i trzeba przewody WN wymienić :)

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście podnosił, kable są czarne, producent chyba firma BERU - nie mam garażu, w sklepach internetowych odnajduję do Megane II - nie wiem jednak czy pasują do Scenica II

 

Dodano: 12 lis 2013 - 14:48

OK ale do cewek dochodzą przewody, silnik F4R jest bezawaryjny więc szły tylko filtry, olej, przy 150.000 zaczął nierówno pracować, wszystkie cewki są OK - coś jest nie tak z przewodami, świece wymienione 5 tys km temu, wody przy świecach nie ma... i cóż z tego, że trzy lata temu się tu zalogowałem, nie ma to znaczenia żadnego, nie spedzam na forum o renówkach całego swojego życia - Scenic ma jeździź i robić za wół roboczy, kregosłu ma nie boleć a wózek dla dzieciaka się zmieścić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mi pokaż gdzie masz przewody WN :)

thumb_hosting_zdjec_1384264071__siknnik_f4r.jpg

 

Dodano: 12 lis 2013 - 14:53

OK ale do cewek dochodzą przewody,

To jest zasilanie cewek, a nie przewody WN i ich się nie wymienia. To że silnik nierówno pracuje nie jest spowodowane (w 99% przypadków) tymi przewodami. Szukaj problemu w przepustnicy(przypuszczam, że nigdy nie była czyszczona, może już przyszedł na nią czas?) lub nieprawidłowej pracy innych czujników.

Najlepiej od razu auto pod CLIP-a

 

Dodano: 12 lis 2013 - 14:56

producent chyba firma BERU

Nie słyszałem żeby ta firma robiła wiązki dla Renault.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też wyrwał się gwint śruby mocującej jedną z cewek, która sobie latała góra dół i co jakiś zapłon wyskakiwał.

A w jakich okolicznościach silnik nierówno pracuje. Jak na wolnych to obstawiałbym tez czyszczenie przepustnicy. Do tej czynności kupiłbym nową uszczelkę: przepustnica-dolot. Koszt w ASO ok. 10-12zł.

Drugie pytanie: JAK stwierdziłeś, że cewki są OK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy spadła obudowa ozdobna padał bardzo silny deszcz i cewki oraz świece zostaly zalane a do kanału gdzie jest cewka wpadła zawleczka mocująca tę obudowe ozdobną, elektryk wysuszył wszystko i przy okazji sprawdził czy wszystkie cewki działają podłączając komputer, z tego co pamietam był błąd na pierwszym cylindrze od lewej, objawy ustały, po kolejnej ulewie mimo montażu obudowy problem nierównej pracy związanej z brakiem iskry na jednej ze świec powrócił, nie wiem czy proforma nie wymienić wszystkich cewek - obecne są od nowości, tych przewodów zasilających oraz zorganizuje czyszczenie przepustnicy, instalacja LPG po przeglądzie. Dziś pada więc do pracy zabieram auto żony, Fieste diesla ...

 

Dodano: 13 lis 2013 - 08:33

Polska to zlośliwy zaczepny naród - to do wszystkich co krzyczą, że do cewek nie dochodzą żadne przewody - u mnie dochodzą, jak dochodzą mogę być uszkodzone... choć to nie przewody zapłonowe, straszna pomyłka, która bedzie miała wpływ na moje dalsze życie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIKT nie pisał, iż nie dochodzą przewody. Wszyscy zgodnie twierdzimy, iż w naszych samochodach NIE MA przewodów ZAPŁONOWYCH/WYSOKIEGO NAPIĘCIA. To są konkretne przewody, których u siebie nie uświadczysz. Wszystko ma swoją fachową nazwę - więc używajmy ich prawidłowo. Nie twórz nowego słownika języka polskiego. Wpisz w google przewody zapłonowe, przełącz na wyszukiwanie grafiki i zobacz jak takowe wyglądają.

Co do cewek - UWAGA nie znam się do końca - ale wydaje mi się, że czytałem iż SAMYCH cewek (jako urządzeń/części) komp nie monitoruje. Ale czy tak jest to pewności nie mam. Czytałem teraz, na elektrodzie, iż cewki mają to do siebie, że albo są dobre albo złe. Nie ma niby stanów, że raz działa a raz nie. Jak się zepsuje to na amen. Choć to też tylko wypowiedź z forum.

Od siebie dodam, iż kiedyś po wymianie świec przy serwisie gazu przez ASO, jedna świeca nie była dokręcona. Mogłem ja potem palcami wykręcić.

A przewody, które idą do cewek - cóż się z nimi mogłoby stać? Od suszenia? To nie są przewody wysokiego napięcia jak w starych silnikach, gdzie z czasem miały przebicia i inne ceregiele powodujące nierówną pracę.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje auto i Twoja kasa, kto bogatemu zabroni.

1) Wymiana przewodów zasilających cewki jest nieopłacalna jeżeli są sprawne, a w 99,9% będą. Przyglądnij się dokładnie dokąd o którędy biegną. Raczej nie kupisz samych przewodów tylko całą wiązkę silnika (koszty). "Wyrzeźbienie" nowych też będzie kosztowne.

2) Skoro zalewa cewkę, to należy sprawdzić dlaczego. Zobacz czy nie leje Ci się np. z maski i nie kapie na cewkę.

3) Nie ma potrzeby wymieniania wszystkich cewek. Te cewki, które masz raczej nie padają. Wystarczy je wyjąć przeczyścić, wytrzeć, (ja jeszcze przecieram szmatką nasączoną WD) oraz wyczyścić gniazda. Choć nie twierdzę, że nigdy się nie psują. Skoro masz dobrego elektryka to niech zamieni cewki miejscami. Cewki też są sparowane; 1-4 i 2-3, ale uwaga połączenie zasilania jest szeregowe, wiec jak zdejmiesz wtyczkę z jednej cewki to druga również nie będzie miała zasilania.

Można również wykręcić świece i wyczyścić, ustawić szczelinę (bodaj 0,9 mm, nie pamiętam w tej chwili, trzeba by to sprawdzić).

Te silniki tak mają, tzn wszystkie 16V, czasami świrują jak dostanie się wilgoć na cewki.

4) Świece pracują w skrajnych warunkach i czasami jedna na cztery potrafi nagle paść, taki urok i raczej nie ma to nic wspólnego z ich producentem.

Polska to zlośliwy zaczepny naród

Nie, Polska to kraj, narodem są Polacy :(

że do cewek nie dochodzą żadne przewody

Zapytałeś w pierwszym Twoim poście

Prosze o pomoc w ustaleniu nr fabrycznego przewodów zapłonowych do Scenica II z 2004r. - silnik 2.0 16V, jakie polecacie aby były solidne - auto jest zailane LPG, instalacja BRC

Nie ma przewodów zapłonowych w Twoim silniku, są jedynie przewody zasilające cewki, więc nie można ustalić tego o co pytasz.

Może nie wiesz, ale różnica pomiędzy takimi przewodami jest bardzo duża, to dwie zupełnie inne "konstrukcje"

Czy mogą paść, mogą, ale raczej jest to spowodowane ich mechanicznym uszkodzeniem, zwykle problem jest w samych wtyczkach.

Mam nadzieję, że teraz wszystko jasne?

 

Dodano: 13 lis 2013 - 09:29

SAMYCH cewek (jako urządzeń/części) komp nie monitoruje.

Tak, to prawda. Na komputerze (ogólnie, dotyczy chyba wszystkich obecnie produkowanych silników) może pojawić się jedynie komunikat że na cylindrze X jest problem z zapłonem, ale jest on uzyskany z innych czujników.

To oznacza, że należy sprawdzić układ wytwarzający iskrę. Czyli cewka - przewody WN (których nie ma w silniku 16V)- świeca.

Przyczyn może być kilka, w kolejności.

1) brak styku na kablu WN - na świecy lub na cewce, lub nawet przerwa wewnątrz kabla.

2) stare przewody WN - iskra zamiast do cewki trafia nie wiadomo gdzie, bo izolacja przewodu nie spełnia już swojej funkcji, w końcu leci nim ok 15kV :(

3) świeca, cóż tu znowu może być kilka przyczyn; zabrudzenie, nieodpowiednia szczelina, uszkodzenie izolacji świecy i iskra zamiast pomiędzy elektrodami ucieka gdzieś bokiem.

4) cewka - jak padnie to nie daje WN i tyle, nie ma, że raz działa raz nie, ale może mieć przebicie na izolacji i też WN może sobie spylać bokiem do najbliższej masy, a wilgoć w tym pomaga.

Zresztą, ponieważ jest to wysokie napięcie to w przypadku zawilgocenia lub zalania układu zapłonowego, nawet przy sprawnych wszystkich elementach mogą się dziać dziwne rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając Dialogysa znalazłem takie info, nie dość, że wytłuszczone to jeszcze w ramce - więc coś musi być na rzeczy:

UWAGA

Wymienić koniecznie uszkodzone złącza.

Czyli tutaj bym poszukał, czy elektryk czegoś nie uszkodził - jeżeli w dialogysie taką wagę do tego przyłożyli - to może to jest słaby punkt.

EDIT:

Chodzi o złącza kabelek<->cewka

 

I jeszcze z dialogysa:

Nałożyć na cztery cewki zapłonowe pasek (3)SMARU

FLUOROWANEGO (NUMER KATALOGOWY

82 00 168 855) o średnicy 2 mm po obwodzie

wewnętrznym osłony wysokiego napięcia.

W razie konieczności wymienić okrągłe uszczelki

cewek.

Nie wiem jaka rola tego smaru - być może izolująca.

Czy warto taki smar stosować? Tu mini dyskusja

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1574273.html

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkąd jestem na forum, a długo już go czytam, nie pamiętam czy ktoś pisał na temat wymiany złączny do cewek. Coś mi świta, że kiedyś ktoś coś wspominał o takim uszkodzeniu, ale chyba przyczyną był jakiś futrzasty gość, który dostała się pod maskę i zainteresował się tymi kabelkami :(

Kabelki zawsze łatwo uszkodzić lub samą wtyczkę.

Co do tego smaru oczywiście, że czytałem, ale tak jak elektrodzie piszą - zadania są podzielone.

Ja nie mam takiego smaru i nie używałem nigdy.

Nie wiem czy ASO to też stosuje, bo z tym bywa różnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Samochód został naprawiony, powodem nieregularnej pracy silnika były .... zapchane częściowo dysze spryskiwaczy.

Podczas uruchamiania spryskiwaczy płyn częściowo gromadził się na elementach plastikowych podszybia i spływał przez ozdobną obudowe silnika do cewek i świec zapłonowych, dwie od strony pasażera były pokryte rdzą, po wymianie wszystko działa bardzo dobrze.

Podsumowując: trzeba dokładnie sprawdzać czy odpływy przednie zainstalowane w błotnikach są drożne, czy tkanina ( filc ) na podszybiu nie zbiera wody,

przy okazji pompowania kół warto po bokach przy przedniej klapie wydmuchać liście z wodą. Ostatnia rada - w deszczowe dni położyc na obudowę ozdobną odporny na temperaturę kawałek gumy wielkości wycieraczki ... jeżeli odpadnie gumowa obudowa pod silnikiem nie zwlekać z wymianą - ja jeździłem chwile bez...

Ktoś wymyslił to wszystko w taki sposób ... po francusku - dzielę się sposrzeżeniami na tym rozbudowanym forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!