Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wyciek rurka od spodu auta w polowie dlugosci


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

dzis zauwazyelm w garazu plame pod autem gdzies na wysokosci fotela kierowcy, tam gdzie juz nie ma dolnej plastikowej oslony silnika.Wydawalo mi sie ze to woda, kapala z takiego 2cm gumowego wezyka wychodzacego z podwozia (pionowo z gory, nie od silnika). Widac ta rurke gumowa na zdjeciu.

Otwieralem zbiorniczek wyrownawczy plynu chlodniczego(cisnienie bylo bo syczalo przy otwarciu i plynu mam ponizej minimum sporo), nie wiem czy to moze byc plyn chlodniczy ?

Moze ktos wie od czego jest ta rurka ?

i jaki plyn chlodniczy dolac, mam zolty, od czasu kupna auta w sierpniu nic nie robielm przy tym plynie i nie wiem jaki byl

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

post-33850-0-26156300-1384896523_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie to rurka odpływu skroplin z klimatyzacji, ale mogę się mylić.

plynu mam ponizej minimum sporo

Dolej do połowy pomiędzy min - max

A jaki to sobie najlepiej poczytaj, tematów jest sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpływ z zespołu nagrzewnicy - rurka po stronie kierowcy, na wysokości mniej więcej początku fotela kierowcy, przy tunelu środkowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki ze odpowiedz

tez mi przyszlo do glowy, ze to odprowadzenie wody z klimatyzaji, ale przy tej pogodzie 5stopni klimatyzacja by pracowala?

 

takze mam pytanie bo w ciagu ostatnich 3 dni wlaczyl mi sie ze trzy razy alarm "Usterka układu hamulcowego" tak na 2 sekundy i zgasl, dlatego zaczalem grzebac przy plynach eksploatacyjnych - plyn hamulcowy idelanie pomiedzy min i max. i tak przy okazji zobaczylem ze tego chlodniczego malo i ten wyciek od dolu...ale z ta usterka ukl. ham. robic cos czy ignorowac, bo nie zauwazylem spadku skutecznosci hamowania?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

 

Dodano: 19 lis 2013 - 23:04

Po co czytujesz całego posta skoro odpowiadasz bezpośrednio pod nim

Uprzedzam, że zacznę przydzielać paski

 

a czy to normalne ze plame mam w garazu od tej rurki, powinno cos wyciekac z niej(autem jechalem jakies 80km na dosc mocno wlaczonym nawiewie i 24stopnie na klimatronicu ustawione) i czy to moze miec jakis zwiazek z ubytkiem plynu chlodniczego ?

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz włączoną klimatyzację to jest to możliwe, zawsze też może się skroplić wilgoć z powietrza na parowniku klimatyzacji.

"Usterka układu hamulcowego"

Trza by sprawdzić klocki hamulcowe, może do wymiany się już kwalifikują?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpływ z zespołu nagrzewnicy - rurka po stronie kierowcy, na wysokości mniej więcej początku fotela kierowcy, przy tunelu środkowym.

 

A czy to jest normalne że codziennie mam plame pod autem po trasie. Z pracy przyjade, robiąc 50km, przy obecnej temp. gdzie grzanie działa cały czas i jak po godzinie ide do garażu to plama pod autem zawsze. Skad az tyle wody sie tam zbierze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przypadkiem nie jeździsz cały czas z ustawieniem na "auto"? W megane III klimatyzacja jest domyślnie włączona (nie musi przecież chłodzić, a suszyć), żeby ją wyłączyć wciskasz przycisk wyłączenia i wtedy na wyświetlaczu masz "AC off". Są różne szkoły: jedni jeżdżą cały czas na "auto", inni wyłączają klimę na zimę - był już chyba taki temat na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

 

mam klimatronic, w którym akurat ostatnie dni miałem ustawienie ręczne ale nie miałem wyłaczonej AC (lampka AC OFF byla wyłączona). Czyli rozumiem ze ta sama rurka odplywa woda z klimatyzacji ? myślałem że klima ma inna rurkę do odcieku wody, gdzieś pod silnikiem,a nie pod fotelem kierowcy.

W takim razie dziś w powrocie z roboty wyłącze klime (AC OFF sie zapali) i nie powinienem mieć plamy pod autem ? Chyba sama nagrzewnica nie produkuje wody?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.13 – cytowanie Aston76

Nowe zdania zaczynamy z dużej litery. Nie cytujemy posta w całości, odpowiadając bezpośrednio pod nim. Naruszasz regulamin Forum. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie odpływ wody z klimatyzacji jest mniej więcej pod fotelem kierowcy. Czy w zwrocie "tą samą rurką" chodzi ci o to, że parę postów wyżej podano, że to odpływ z zespołu ngrzewnicy? Myślę, że koledze chodziło w gruncie rzeczy o to samo - skraplanie z parownika. Nawet jak masz ustawienia ręczne, a nie świeci się "AC off" to klimatyzacja jest włączona i pracuje. Możesz to łatwo zauważyć w deszczowe dni. Jak masz wyłączoną klimatyzację (AC off, przycisk świeci się na czerwono) i dowolne ustawienia, a zaczynają parować szyby to po wciśnieciu przycisku (czerwona lampka gaśnie) para z szyb schodzi. Ciesz się, że odpływ jest drożny i woda nie skapuje do wnętrza. :P

Edytowane przez martello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, chodzilo mi o powyższy wpis że to rurka z zespołu nagrzewnicy. Czyli skraplanie z parownika (nagrzewnicy) i skraplanie z klimatyzacji to to samo bo sie juz pogubilem? :P

Mi przycisk AC off swieci sie na pomarańczowo, czy pisząc na czerwono masz na myśli że jest jeszcze inny tryb, gdzie można na 100% wyłączyć klime i wtedy AC off świeci sie na czerwono, a nie na pomarańczowo? bo jak zrozumialem z wpisu to nie mozna wyłączyć klimy ?

sorry jeśli mieszam coś

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Nowe zdania zaczynamy z dużej litery. Aston76

 

coś mi się pomyliło, jednka się świeci na czerwono,a nie pomarańczowo. Wyłączylem klime na droge z roboty - AC off i świeci na czerwono, bo i plamy nie ma...także ewidentnie było to z klimy

dzięki wszystkim za pomoc, temat chyba można zamknąć

Edytowane przez chicoor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skraplanie z parownika (nagrzewnicy) i skraplanie z klimatyzacji to to samo

Chyba wkradło się małe nieporozumienie. Nagrzewnica i parownik to nie to samo. Nie wdając się w szczegóły nagrzewnica jak wskazuje nazwa nagrzewa wnętrze i przez nią przepływa ciecz z układu chłodzenia. Jest w każdym samochodzie. A parownik to część układu klimatyzacji, w której czynnik tego układu po wcześniejszym rozprężeniu i w związku z tym mocnym schłodzeniu się pobiera ciepło z otoczenia tym samym je ochładzając. A ponieważ jest zimny wokół niego skrapla się para wodna zawarta w powietrzu, którą trzeba gdzieś odprowadzić. I po to jest właśnie ta rurka. Inaczej kapałoby do wnętrza samochodu i byłby wielki kłopot. W meganach II to odprowadzenie często się zapycha i woda leje się do wnętrza. Zwróć uwagę choćby na zwykłe klimatyzatory na budynkach - zawsze z tego "pudła" umieszczonego na zewnątrz odchodzi rurka, z której kapie woda.

 

PS. Poczytaj może o eksploatacji klimatyzacji. Nawet w zimie trzeba ją w miarę regularnie włączać.

Edytowane przez martello
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, tzn. tak przypuszczałem,że to nei to samo ale w każdym razie tym samym kanałem/rurką odprowadza wodę(i nagrzewnica i parownik) także już teraz wszystko jasne.

Z czego sobie nie zdawałem sprawy to to,że klima służy także od odparowywania wnętrza pojazdu, byłem pewien że tylko do chłodzenia i że w zimie jest zupełnie bezużyteczna...a tu jednak nie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!