Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

drganie kierownicy na postoju+klekot przywył


ochi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich !!!

 

Mam niemały problem z moją Meganka II 1.5 DCi 82KM.

 

Od kilku dni pojawiło sie delikatne drganie kierownicy, odczuwalne szczególnie podczas postoju. Trochę mnie to irytuje a nie mam pojęcia co to może byc, występuje one głownie przy zimnym silniku. Auto ma ponad 4 lata ale mimo, ze mam je od nowości wczesniej takich objawów podczas zimy nie zauważyłem. Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale od paru miesięcy pojawiło się dodatkowo charakterystyczne cykanie w silniku podczas nabierania obrotów. podejrzewam że będzie to rozrząd( jeszzce nie wymieniany) lub jakiś inny pasek. Auto ma 92 tys przebiegu i póki co jednyą awarią było koło pasowe alternatora.

 

W ogóle kondycja silnika spadła, przy wyłączniu słychać charakterystyczny dżwięk jakby metal bijący o metal ( straszny klekot)- trudno określić czy dochodzi on spod maski czy tuż pod autem na wsyokości gałki zmiany biegów. Może coś sie tam na łaczeniech poluzowało.

 

Czy miał bądz też ma ktoś z Was takie objawy

 

dzięki za każda odpowiedz i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej do wymiany poduszka silnika, ale powiem jeszcze taką historyjkę...

 

Ojciec wnerwiał sie ze mu drga kierownica, ja mu mówie ze to moze poduszka się rozwaliła, pojechał do aso do znajomego i on sie pyta co tankuje, ojciec na to ze diesel extra na shellu, to moechanik sie skrzywił i powiedział zeby zatankował v-powera... I co najlepsze po zatankowaniu wszystko przeszło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy jakie to są drgania, nigdy nie będziesz miał jak w benzynie.

napewno tak jak pisałkolek, zatankuj v-power albo ultimate bp, te paliwa nają większą liczbę cetanową i co zmniejsza spalanie stukowe, co przekłada sie bezpośrednio na drgania. ale jak masz uszkodzoną poduszkę to nic nie pomoże.

xlibusx, a sprawdzili ci wszystkie poduszki, czasem sie wydaje z zewnątrz, że jest ok a w praktyce jest rozwalona. są jeszcze chyba poduszki pod skrzynią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki zostały wszystkie sprawdzone, reszta jest ok.

Może dodam żeby sprecyzować, drgania pojawiają się na biegu jałowym zaraz po tym, gdy silnik się rozgrzeje i "wejdzie na normalne obroty" po ssaniu. Przy dłuższej jeździe problem ustaje. W ubiegłym roku nic takiego nie miało miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też występowało drganie kierownicy na biegu jałowym ale na rozgrzanym silniku. Myślałem że to wina wtrysow bądź paliwa. Pomogła wymiana prawej górnej poduszki silnika, chociaż wyglądała na dobrą. Dopiero po wyjeciu z samochodu okazało się, że jest padnieta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

 

dziekuje za wszytskie wpisy. Póki co auto jest zatankowane do pelna. Glłównie jest to paliwo z NESTE i Shela, ale nie Vpower.

 

Spróbuje najpierw z innym paliwem a pozniej zobacze co z ta poducha?

 

a ile mniej wiecej kosztuje taka wymiana plus nowa część?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniewa, tak szczerze to nie kupiłbym używki na allegro, chyba ze silnik by mi wisiał już nad ziemią i miałbym ostatnie 100zł, ludzie nieraz poduszka wygląda na idealną a jest uszkodzona... to nie jest taka poduszka jak dawniej było ( blacha i kawałek gumy) tam jest olej w środku i takie tam pierdoły... moja poducha w aucie wygląda idealnie a drga, a okazało się ze jest zdeformowana o około 3 milimetry które powoduja drgania....

 

można kupić używana zwrotnice na allegro, ale nie poduszkę silnika czy tarcze hamulcową chyba ze się wie ze jest na 100% sprawna i jest nie wiele używana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolek, kupiona na allegro w porównaniu z moją była o niebo lepsza, przed kupnem upewniałem sie ze sprzedawcą, że poducha jest z samochodu o małym przebiegu. Stara padła po 100kkm. Jeżdżę 3 miechy i jest ok.

Za nową w sklepie chcieli 350 zeta. Oczywiscie jezeli ta mi padnie np. za miesiąc to kupię nówke. Na razie jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniewa, dla tego na koniec na pisałem ze jezeli jesteśmy pewni ze jest mało używana to można kupić.... ale większość na allegro to takie po przebiegu około 70-90 tyś albo te co mają mniejszy przebieg to są po dzwonie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!