Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od pewnego czasu zauważyłem u siebie w aucie niepokoące objawy przy hamowaniu.

Hamując gwałtownie(hamulec wciśnięty na max) blokują mi się koła. Samochód szura po asfalcie aż do momentu zatrzymania się. Ściągnięcie nogi z hamulca nic nie daje i auto dalej hamuje, aż się nie zatrzyma. Ostatnio zdarzyło mi się tak zahamować ze 100km/h. Przednie opony pozrywane i laweta. Paru mechaników już odwiedziłem. Diagnozy w sumie dwie, ale niepotwierdzone.

Pierwsza jest taka, że być może ktoś grzebał w ABS-ie próbując cofnąć licznik i niechcący coś skasował w sofcie. Być może wgranie softu na nowo pomoże, ale gwarancji nie ma ( słowa mechanika ), koszt - 300pln.

Druga- modulator ABS/ESP uszkodzony i co za tym idzie do wymiany. Dzwoniłem dzisiaj do serwisu pytać o cenę takowego modulatora do mojego auta. Po podaniu numeru VIN usłyszałem odpowiedź - 3200pln. Cena mnie troszkę przeraziła. Podobno chcąc wymienić modulator trzeba wyciągać silnik i pewnie koszty wymiany wysokie.

Reszta mechaników rozłożyła ręce.

Teraz pytanie do Was - czy ktoś się kiedkolwiek z czymś takim spotkał czy może słyszał?

Proszę o pomoc.

 

Ps. Dzisiaj wyciągnąłem bezpiecznik ABS/ESP zobaczyć co będzie się działo. Usterka zanika, ale nie ma wspomagania kierownicy, hamulce coś ciężko chodzą i nie pokazuje na wyświetlaczu prędkości ani żadnych informacji komputera pokładowego. Także w takim trybie jazda mało komfortowa.

 

Pozdrawiam.

Mariusz

 

Renault Grand Scenic III 2010r

2.0dci 180KM (po modyfikacji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment - swieci Ci sie kontrolka ABS? Czy komputer przy diagnozie łączy się z ABS'em i jest w stanie odczytać błędy i parametry? ESP/ASR działa?

Bo to o czym piszesz to czysta abstrakcja. Skoro ktoś twierdzi, że układ jest zapowietrzony, to bez problemu powinien to zmienić i nie wypuścić Cię z warsztatu.

 

Oczywiście że po wyciagnieciu bezpiecznika nie działa Ci wspomaganie (reguluje sie wg. predkosci), wskazanie predkosci (bierze się z czujniak abs czyli idzie przez sterownik abs), tak samo jest z obliczeniem przebiegu i spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy.

Nie cytujemy całego posta jezelu odpowiadamy bezpośrednio pod nim.:)

mój błąd ;)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

Nie jeden, a skoro tak nagle się rozpisałeś to wypadało by się zapoznać z regulaminem.

Bo jak na razie to to wygląda na nabijanie postów.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziasiaj w serwisie aby konkretnie zdiagnozować usterkę. Okazało się jadnak, że wgranie softu nie pomogło i trzeba wymienić cały blok hydrauliczny. Uszkodzony przy próbie zrobienia korekty przebiegu.Cena ustrojstwa tak jak pisałem 3200 plus wymiana, łącznie 4990. Szukam jakiejś alternatywy, bo koszt trochę wysoki. Na allegro znalazłem gościa, który sprzedaje takie rzeczy. Koszt takiej części to 700 zł i mówił,że ma na stanie.

Problem w tym, że nie wiem co robić. Za wymianę zapłacę 1800 zł, a okaże się ,że moduł niesprawny i co dalej?

Podpowiedzcie proszę co robić? Może macie kogoś zaufanego, kto zająby sie takim przypadkiem?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli elektronika modulatora ABS jest ok (jest na to duża szansa) to można pokusić się o wymianę hydrauliki.

 

Wiązało by się to z zakupieniem sprawnej pompy ABS/ESP.

Rozebraniu - odseparowanie hydrauliki i elektronicznego sterownika.

Połączeniu pozyskanej hydrauliki z elektroniką z Twojej uszkodzonej pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 7 lat później...

Odświeżam temat, bo mam taki sam taki sam problem jak @Mutek78 oraz @ukasz1990. Co prawda już minęło wiele lat od ostatnich postów w tym temacie, ale może po odświeżeniu ktoś coś podpowie. U mnie po mocniejszym zahamowaniu w Scenicu 3 z 2010r.1.9 dCi (130 KM) koła się blokują (nie działa ABS), a pedał wpada w podłogę i kierowca traci kontrolę nad hamowaniem (nie da się przestać hamować). Będę wdzięczny za jakieś wskazówki. Pozdrawiam, Łukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Podpinam się pod temat bo mam "podobny" problem. 3 miesiące temu wymieniałem hamulce z przodu, tarcze + klocki, od tego czasu zrobione jakieś 4000 km, autem jeździ na co dzień żona, także o jakichkolwiek problemach dowiaduję się raczej później, niż wcześniej, sami rozumiecie 😉 Płyn hamulcowy nie był wymieniany w całości, jedynie odessany trochę ze zbiorniczka, po tym jak podniósł się jego poziom, po cofnięciu tłoczków i uzupełniony nowym do poziomu MAX.

 

No więc podobno hamulce zaczęły lekko bić, sprawdziłem w czasie jazdy, koła nie biją w czasie jazdy, lewy przedni hamulec lekko bije przy hamowaniu powyżej 70km/h (tak jakby ABS stukał na tłoczku ale nie przenosi się ten stuk na pedał hamulca, pedał nie wibruje >> feedback z ABSu), przy lekkim hamowaniu w mieście, przy niższych prędkościach nie ma bicia. Podczas nagłego hamowania z 90km/h (pedał w podłogę / migają awaryjne) lewe koło blokuje się, piszczy opona, prawe hamuje normalnie (nie blokuje się), pedał nie wpada w podłogę, nie drga (nie ma feedbacku z ABSu na pedale), nie ma na nim żadnych dziwnych objawów, pedał zachowuje się normalnie jak podczas zwykłego hamowania. Oczywiście jak koło się zablokuje, to drgania z tłoczka nie są kompletnie odczuwalne (wciąż nie ma feedbacku z ABSu na pedale).

 

Dzisiaj rozebrałem hamulce z lewej strony (sam je wcześniej montowałem, więc jestem pewien swojej roboty), wszystko wygląda dobrze, tłoczek cofa się cały bez problemu, nie ma na nim korozji, prowadnice zacisku bez korozji, przesmarowane 3 miesiące temu, także jestem pewien że mechanicznie wszystko z tym lewym kołem jest OK. Po inspekcji w/w jazda próba z opisanymi refleksjami.

 

Auto podłączone pod ELMa, Forscan nie wykrywa Megane III, na PCMSCAN żadnych błędów. Może macie jeszcze jakiś inny program do skanowania Renówek?

 

Na innym forum Espace IV znalazłem podobny problem, gdzie koleś rozwiązał go odpowietrzając układ hamulcowy oraz pompę ABS. Czy za odpowietrzenie pompy ABS odpowiada ta procedura z ddt4all? Auto ma obecnie 110tyś km, trochę za wcześnie na awarie ABSu moim zdaniem ...

 

1783918889_Zrzutekranu2023-06-18104546.thumb.png.8f20a479399a477656bfe79cb6f9211a.png

Edytowane przez monkahead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nie doszło czasem zaraz po wymianie do nagłego gwałtownego hamowania ? 

Takie coś może doprowadzić do zeszklenia się okładzin klocków i pokrzywienia tarcz. 

Ludzie zapominają, że po wymianie należy leciutko i delikatnie hamować.

Mój znajomy mechanik, mówi, że nawet 150-200 km należy "docierać" w jeździe miejskiej.  

Odpowietrzyć też nie zaszkodzi :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!