Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pęcherze powietrza - filtr paliwa 1,5 dCi


GregMegi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy to jest prawidłowe zachowanie, gdy z filtru paliwa leca pechęrze powietrza do pompy wtryskowej, i widzę ze zwrot z wtryskiwaczy też jest w pęcherzach??

 

Jezeli to jakis problem, co mozna z tym zrobic?? Wymienić filtr paliwa, moze przewody(jaka cena)??

 

Pozdrawiam

Greg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GregMegi, To nie jest normalny objaw. Pęcherzyki powietrza świadczą o nieszczelności układu paliwowego. Postaraj się zlokalizować i uszczelnić. Może dojść do zapowietrzenia pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak tych pecherzykow jest duzo??

Duza ilosc z filtra do pompy, a zwrotka, to prawie jak piana.

Koljena sprawa, to wzialem swietlowke i pdoswietlime przewd z paliwem, i okazlo sie, ze oprocz duzej ilosc duzych pecherzy, iddzie mnóstwo drobnych... bylem w szoku.

Czy tak powinno byc??

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Greg Witam

Mam ten sam objaw - dokładnie - sprawdzałem filtr paliwa (3x) i wszystko jest ok.

CZy wymieniałeś ostatnio ten filtr? Masz filtr z czujnikiem?

Jeżeli z czujnikiem zobacz w jakim stanie jest uszczelka na tym czujniku.

Ja wymieniłem tą uszczelke (na chwile ilosc powietrza zmalała w przewoach), dodatkowo przewody paliwowe od gruchy do samej pompy i dalej jest powietrze.

Sprawdz czy powietrze idzie juz do gruszki.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

U mnie jest tak samo tzn, na wolnych obrotach co jakiś czas leca takie drobne pęcherzyki a jak doda się troche gazu i szybko pobiegnie zobaczyć na te przedwody to taka piana leci, po ok 10sek. co ciekawe tak jakby wstecz. (nie w kierunku normalnego przepływu paliwa) Więc może tak ma być :?:

Jakieś 4tyś km temu wymieniałem filtr paliwa ale wcześniej też tak było.

Dodano

U mnie nie ma żadnego komunikatu nawet przy mocnym przyśpieszaniu i dużej prędkości (sprawdzane przy sprowadzaniu z niemiec), za to czasami strasznie drga karoseria i nikt nawet nie wie co to moze być.[/i]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co do utraty mocy - nie wystepuje, komunikat - standardowo - sprawdz wtryski :?: .

Dla ciekawości sprawdzałem przewody paliwowe w innej megi 1,5 dci ten sam rok produkcji

i prawie identyczny przebieg - brak jakichkolwiek śladów powietrza.

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2008-01-10, 17:52 ]

Greg a ty masz jakis komunikat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam filtr z czujnikiem.

Byl zmieniany w wakacje, a problem pojawil sie podczas mrozow.

Kupilem dzisiaj drugi filtr, bez czujnika, postaram sie go podpiac na testy(przewody tez dokupie - gomowe na metry) i zobaczymy jak wyglada sprawa z "uszczelenieniem" mojego ukladu zasilajacego paliwem :?:

Zastanawiam sie, czy uda sie wystartowac bez wlozonego czujniaka :?:

Mial ktos z Was doswiadczenie z tak "wynalazkiem"??

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem.

W "serwisie" sprzedawca powiedział że nie ma różnicy czy montuje filtr z

czujnikiem czy bez (oraz ze bez jest tańszy) - czyjnik zmostkuje i bedzie ok.

Zaufałem kolesiowi - filtr wymieniony na taki bez czujnika i zrobiłem

dosłownie z 5-10 km i samochód - stop + servis + komunikat z wtryskiami.

Dzwoniłem do kolesia i wymyślił zęby odpiąć kompa i komunikat zniknie.

Nie pomogło co gorsza auto nie chciało palić a jak zapaliło to za mną siwy dym.

Wiązało sie to z wymianą filtra na taki z czujnikiem - (okazało się ze znajomy ma hurtownie

z filtrami) - koszt (taniej niz bez czujnika :?: ) w tamtym sklepie chcieli za filtr z czujnikiem 350 zł !! Po wymianie dodatkowe koszta z kasowaniem komunikatu , ale chodzi normalnie.

Wiec z doświadczenia nie polecam takich kombinacji - ale jak nie spróbujesz to sie nie dowiesz.

Powodzenia

 

[ Dodano: 2008-01-10, 22:27 ]

przewody też wymieniłem - kupione w castoramie przeżroczyste "zbrojone" .

Zapytaj w ASO ile chcą za przewody - zdziwisz się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZy wymieniałeś ostatnio ten filtr? Masz filtr z czujnikiem?

Tak, z czujnikiem

Jeżeli z czujnikiem zobacz w jakim stanie jest uszczelka na tym czujniku.

Ja wymieniłem tą uszczelke (na chwile ilosc powietrza zmalała w przewoach), dodatkowo przewody paliwowe od gruchy do samej pompy i dalej jest powietrze.

Gdzie mozna zakupic ta uszczelka, i czy trzeba wyciagnac caly filtr, aby do tego sie dostac??

Jak oszacować stan tej uszczelki??

Sprawdz czy powietrze idzie juz do gruszki.

 

Z góry dzieki za informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo tych pęcherzyków w układzie paliwowym (a przede wszystkim w przewodach dochodzących/wychodzących z filtra), zasięgnąłem opinii w ASO Delphi i uzyskałem informację, że pęcherzyki to rzecz naturalna w tych silnikach i nie ma żadnego powodu do obaw, bo tak zwyczajnie powinno być.

Gorzej, jeśli nie ma ciśnienia w układzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie filtra brak pecherzy w paliwie...

Ale dalej momentami brak ciśnienia w układzie(blad P0089 - Regulator

paliwa)...

Ma moze ktos pozyczy taki regulatorek na sprawdzenie??

Może ktoś się orientuje ile kosztuje nowy??

 

 

Pozdrawaim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!