Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2007r 1,5 DCI 105 koni czy warto?


czarnuch1982

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam na oku Megankę z 2007 roku (sedan), 1,5 DCI 105 koni, pełna elektryka, przebieg oryginalny 114 000 km (pewny)) cena ok 16 000zł.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Prawdopodobnie jest tam układ paliwowy SIEMENS-czy to możliwe i jakie to ma znaczenie.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Poza zepsutym siłownikiem szyby od strony pasażera wszystko jest sprawne.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Moje pytanie brzmi: czy warto kupować takie autko i jakie macie ewentualne uwagi koledzy?

<><><><><><><><><><>><><><><>

Zaznaczam, że jeżeli chodzi o Renówki to jestem mało rozeznany- generanie opierałem się na niemieckiej motoryzacji.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Myślę, że większość osób na tym forum odpowie Ci, że warto ;) Tak na prawdę silniki 1.5 dci 105 km z 2007 roku to już dość dopracowane jednostki i z takim przebiegiem nie ma się czego bać jeśli faktycznie była regularnie serwisowana.

Odnośnie układu paliwowego - jak najbardziej możliwe ;) co więcej wg. mnie nawet lepiej, że jest to wersja Siemensa. Tak nawiasem dość łatwo to sprawdzić - pompa Siemensa ma kształt gwiazdy, a Delphi jest okrągła. Delphi jest wrażliwszy na jakość ropy i przez to u nas w kraju częściej musisz wymieniać wtryski. W siemensie znów puszczają takie uszczelki przelewu wtrysków czy jakoś tak, co nie zmienia faktu, że ja bym je polecał ;)

Jak chcesz więcej opinii to proponuję wrzuć zdjęcia autka, daj VIN to może któryś z kolegów coś dojrzy ;)

Edytowane przez Boss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może chciałbyś lagunę 2 po lifcie z 2007 roku?

Niedługo będę sprzedawać swoją ślicznotkę na wypasie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Myślę, że większość osób na tym forum odpowie Ci, że warto ;) Tak na prawdę silniki 1.5 dci 105 km z 2007 roku to już dość dopracowane jednostki i z takim przebiegiem nie ma się czego bać jeśli faktycznie była regularnie serwisowana.

Odnośnie układu paliwowego - jak najbardziej możliwe ;) co więcej wg. mnie nawet lepiej, że jest to wersja Siemensa. Tak nawiasem dość łatwo to sprawdzić - pompa Siemensa ma kształt gwiazdy, a Delphi jest okrągła. Delphi jest wrażliwszy na jakość ropy i przez to u nas w kraju częściej musisz wymieniać wtryski. W siemensie znów puszczają takie uszczelki przelewu wtrysków czy jakoś tak, co nie zmienia faktu, że ja bym je polecał ;)

Jak chcesz więcej opinii to proponuję wrzuć zdjęcia autka, daj VIN to może któryś z kolegów coś dojrzy ;)

 

A średnio po jakim przebiegu puszczają te uszczelki?

Generanie tak zastanawiam się jakie jeszcze zagrożenia przy takim przebiegu są (turbina, dwumasa itd), zakładając że autko było użytkowane poprawnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na oku Megankę z 2007 roku (sedan), 1,5 DCI 105 koni, pełna elektryka, przebieg oryginalny 114 000 km (pewny)) cena ok 16 000zł.

Rozumiem, że to cena specjalnie dla Ciebie, bo wg mnie za dobrze wyposażone auto (nie wiem jak jest tu) jest ona niska. Jeśli auto było serwisowane, warto sprawdzić historię w ASO - chyba, że ją znasz - to ja bym się nie bał tego silnika i takiego przebiegu. Pewnie, że warto poczytać o usterkach i dowiedzieć się o bolączkach silników, ale w mojej opinii takie generalizowanie jak wyżej (informacyjnie - jak najbardziej), nie powinno być tu wyznacznikiem. Przynajmniej w tym przypadku, kiedy - jak mniemam - auto znasz. Powiedz o nim coś więcej, pokaż zdjęcia, daj informację jaka to wersja wyposażeniowa, to też będzie lepszy odnośnik w kwestii ceny.

 

Pzdr.,

konwil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Historię autka znam, przebieg oryginalny, sedan 1.5 dci 105 koni, klimatronic, abs, asr, esp 8 poduszek-chyba, tempomat. W aucie do tej pory nie było nic robione z takich rzeczy jak dwumasa, turbina itd.

Zastanawiam się czy pod kompem można sprawdzić ciśnie turbiny, wtrysków i jakieś inne parametry co powiedza mi coś więcej niż to co wiem.

Autko było stuknięte lekko z przodu i zrobione w aso co do 1 śrubki a nawet podobno więcej.

Cena autka jest dla mnie.

General ie uważam ze taki przebieg w wìekszości diesli to nie jest jakoś dużo, nie wiem jak w przypadku takich modeli?

Zdjęć mam pare ale to telefonem robione-wrzuce pózniej.

Vin to VF1LMSEC637274110 - może ktoś ma moźliwość sprawdzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pfff, co to jest 114 tys. przebiegu dla diesla :bash: przecież to pierwsza młodość. Mój dobija do 300 tys. i silnik nie był robiony, wtryski/pompa oryginał, jedynie turbo jakoś przy 260 tys. wymieniałem sam rdzeń fabrycznie nowy za 900 zł, widziałem że za niecałe 800 już można dostać. Auto śmiga dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten silnik w sceniolu II z 2007 roku i nie narzekam. Fakt że mój ma mniejszy przebieg, bo był wymieniany na fabrycznie nowy nim auto kupiłem, a i przebiegów nie mam za wielkich rocznie.

Obecnie auto ma około 136 000, a silnik zaledwie 40 000km

Do spokojnej jazdy całkowicie wystarcza, choć...... Porównujac z sceniolem syna 1,9 120KM, to chciało by się mieć więcej kucy i Nm do dyspozycji.

Tuningowany jednak nie będzie, pozostanę przy tym co mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pfff, co to jest 114 tys. przebiegu dla diesla :bash: przecież to pierwsza młodość. Mój dobija do 300 tys. i silnik nie był robiony, wtryski/pompa oryginał, jedynie turbo jakoś przy 260 tys. wymieniałem sam rdzeń fabrycznie nowy za 900 zł, widziałem że za niecałe 800 już można dostać. Auto śmiga dalej.

Poważnie masz taki przebieg, a jakiej mocy masz silnik i z którego roku auto?

 

Dodano: 17 sty 2014 - 19:25

Mam ten silnik w sceniolu II z 2007 roku i nie narzekam. Fakt że mój ma mniejszy przebieg, bo był wymieniany na fabrycznie nowy nim auto kupiłem, a i przebiegów nie mam za wielkich rocznie.

Obecnie auto ma około 136 000, a silnik zaledwie 40 000km

Do spokojnej jazdy całkowicie wystarcza, choć...... Porównujac z sceniolem syna 1,9 120KM, to chciało by się mieć więcej kucy i Nm do dyspozycji.

Tuningowany jednak nie będzie, pozostanę przy tym co mam.

A czemu był wymieniany?

A możecie koledzy napisać po jakim przebiegu w aucie które mam na oku wymienia się rozrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu był wymieniany?

Według tego co w historii francuskie ASO zapisało, to były jakieś problemy ze smarowaniem w tym pierwszym, fabrycznym silniku.

Może panewki poobracało??

Nie wiem. Fakt że 3 pierwsze przeglądy i zapewne wymiany oleju były co 30 000km robione.

A to błąd, pomimo takich zaleceń producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja w mojej megance 2008 rok mam ten sam silnik,przbieg 178000km.Rozrząd wraz z pompą wody pierwszy raz robiłem przy 147000km, olej i filtry wymieniam co 15000km.Jak do tej pory sprawuje się bardzo dobrze,spalanie średnie 5,6l w większości jazda miasto.Skrzynia 6 biegów.Jak dla mnie jest ok.A czy warto musisz sam zadecydować,ja go mam i nie narzekam.Pozdrawiam.

Edytowane przez zbymasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poważnie masz taki przebieg, a jakiej mocy masz silnik i z którego roku auto?

no poważnie, 2004r moc 82 kuni, nie mam go od nowości, kupiłem w 2011 i najechane miał 250 coś, mam pełną dokumentacje bo to wóz pofirmowy jest.

 

rozrząd przy 120 tys do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

czyli bezwzględnie rozrząd już do wymiany.

 

Dodano: 19 sty 2014 - 11:25

a przy takim przebiegu koledzy to na co trzeba zwrócić uwagę i z wymianą czego nalezałoby się liczyć?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!