Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grzałki w kabinie info


Rekomendowane odpowiedzi

Zacznę od sprawdzenia mocy alternatora. Trzeba wymieniać nagrzewnicę czy tylko dołożyć grzałki? Gdzie one są podłączone do źródła zasilania w kabinie czy komorze silnika? Rozumiem że grzałki sterowane są za pomocą sterownika klimatyzacji??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dziś sprawdziłem i u mnie w tym miejscu gdzie powinny być grzałki jest zaślepka, ale stanowi ona całość obudowy i nie idzie jej wyjąć. Musiałbym wymienić cała nagrzewnice a to wiąże się z wyjmowaniem calej deski rozdzielczej. Ciężka sprawa.

post-24044-0-47705400-1396735048_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Ja mam benzynke 1,4TCe, dziś zajrzałem pod klimatronik i okazuje się, że mam grzałkę na fotce widać dochodzi 5 solidnych przewodów, czerwony, dwa żółte i dwa ciemno szare.

Co prawda zimą nie zwracałem jakoś na to uwagi, być może nie włączały się grzałki, bo klimatronik miałem ustawiony na 19*C, a ponoć powinno być powyżej 20*C.

Czy włączanie w klimatroniku funkcji "dobra widoczność" też załącza grzałki ?

 

Liso masz takie same złącze do grzałki jak u mnie, zapewne jest to ten słabszy model grzałek 1000W sądząc po grubości przewodów i plastikowej łączówce, czy sprawdziłeś u ciebie czy działają ?

post-16747-0-82797600-1428177862_thumb.jpg

Edytowane przez witman
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja musiałem zrobić wszystko, czyli wyciąć otwór na grzałki, dołożyć instalacje i przeprogramować klimatronic i UCH, oczywiscie pomógł mi kolega "cinas_"

Ale nie żałuje, super sprawa, a mam wersję 1000W tak jak kolega "witman". Pozdrawiam.

Edytowane przez manek33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie grzałki pracują, dziś rano było +1*C, uruchomiłem silnik i ruszyłem, a po około 20sek. wyczuwalne było ciepełko z nawiewu.

Cykających przekaźników jakoś nie było słychać z tego co patrzyłem na schemacie zasilanie do grzałek dają dwa przekaźniki jedna część jest mocniejsza, zabezpieczona bezpiecznikiem 70A i druga słabsza z bezp. 30A więc, gdy temp. nie jest zbyt niska to nie jest załączana całość grzałek lub trzeba odpowiednich obrotów silnika w końcu na 1kW trzeba trochę prądu :-)

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

I chyba rzeczywiście przekaźniki działają. Tylko jak grzałki działają prawidłowo to włączają się i wyłączają częściej. A tak włączenie trudno zauważyć, ale już przy wyłączeniu coś się dzieje. Czy CLIP pokaże przepalone grzałki nagrzewnicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź bezpośrednio na stykach zaciskowych grzałek czy dostaje zasilanie np. próbnikiem 12V lub żaróweczką, przekaźnik od grzałek może mieć upalone wewnątrz styki, a cewkę przekaźnika będzie słychać jak przełącza. Sprawdź też stan akumulatora i napięcie ładowania, bo przy niskim napięciu ładowania lub zużytym akumulatorze grzałki nie będą się załączać.

Przerabiałem to kiedyś w moim SII, jak postał kilka dni na mrozie i go uruchomiłem to grzałki nie załączały się, potem okazało się, że aku po 7 latach miał zaledwie 30Ah pojemności po całkowitym naładowaniu.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!