Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Airbag + Service - prośba


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam już dość chyba znajomy wielu osobom problem kontrolki Airbag + Service.

Niestety u mnie jest trochę nakombinowane, otóż auto kupiłem 3 lata temu i do tej pory jeździłem nieświadomy zapalonych kontrolek, poprzedni właściciel ( okazało się że cwaniak ) sprzedał mi megane z zaklejonymi kontrolkami w miejscu airbag i service.

Kilka dni temu nie przeszedłem przeglądu z powodu nie zapalającej się kontrolki airbag i tak znalazłem problem.

 

Czytając tematy na forum znalazłem wskazówki aby sprawdzić kostki pod fotelami i tu pojawił się dopiero koszmar po stronie kierowcy .. jeden kabel jest odłączony od jakiegoś modułu/kostki

 

Cięcie

 

 

a w innym miejscu są przecięte kable ...

 

Cięcie

 

Sprawdzając Ecu Airbag poprzez Elm 327 i Maxiecu- wyskoczyły 3 błędy:

 

B107F

B1008

B100C

 

Niestety nie posiadam jeszcze pełnej wersji tego programu wiec nie mogę być pewny ich oznaczeń, jednak z tego co udało mi się dowiedzieć są to następujące błędy..

 

Zarejestrowano kolizje - układ do wymiany

Błąd napinacza po stronie pasażera

Układ otwarty po stronie kierowcy

 

Generalnie wszystko to ma jakiś sens gdyż napinacz po stronie pasażera rzeczywiście jest do wymiany (wystrzelony)

Dodam tylko że mam do wymiany pas tylni który także był wystrzelony.

 

Jak widać jakaś kolizja i jakieś rzeźbienie robione było, niestety nie wiem co i jak i tutaj zwracam się z prośbą o pomoc.

 

Przede wszystkim interesuje mnie to jak powinno wyglądać prawidłowe okablowanie pod siedzeniem kierowcy a także to czy uda mi się zresetować Ecu airbag używając MaxiEcu gdy wszystko zostanie naprawione kable + napinacz, czy będzie wymagana wymiana Ecu airbag?

 

Pozdrawiam

 

Kolego zapoznaj się z tym regulaminem i się do niego zastosuj. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu musisz wymienić moduł poduszek i napinaczy na nowy/wyczyszczony. Uzupełnić instalację oraz napinacze i pasy. Sprawdzić poduszki przednie, boczne, kurtyny czy są?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 zresetować Ecu airbag używając MaxiEcu

Nie ma znaczenia jakiego programu użyjesz sterownik jest do wymiany

BTW - ECU = Engine Control Unit czyli na nasze Jednostka Kontroli/Sterowania Silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz

 

poduszki sa, mam nadzieje ze sensory takze sprawne chyba wsykoczylby blad dodatkowy gdyby cos z sensorami bylo nie tak.

 

Czy wymiana modulu poduszek nie wiaze sie z potrzeba zaprogramowania go pod moje auto ? Czy blad B107F wiaze sie z automatycznym wyrzuceniem sterownika na smietnik czy pomoze wyczyszczenie crash data z niego?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

 

Nowe zdania zaczynamy z dużej litery :) :) :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Mam podobny problem. Swieci się kontrolka airbag i service.Po podpięciu się do sterownika można odczytać 2 błędy:

1. Otwarty obwód nr 1 poduszki kierowcy.

2. Otwarty obwód nr 2 poduszki pasażera.

Jaka może być potencjalna przyczyna tych błedów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 lata później...

Odkopuję kotleta, bo mam również standardowy problem.

 

Oczywiście kontrolka airbag+service.

Ale... nietypowo.

A mianowicie - nic nie skrzypi, nic nie chrzęści.

Kontrolka pojawia się jedynie przy mocnym skręceniu w prawo kierownicą.

Po wyprostowaniu kierownicy gaśnie i nie ma problemu.

Auto (Megane II CC bez tempomatu) jeździ normalnie, nie ma "focha" z jakimiś odblokowywaniami zamka itp.

 

Po prostu - skręcę mocno w prawo zapalają się kontrolki. Podczas jazdy na wprost - spokój.

Podejrzewam taśmę, ale czy może być coś innego ?

Jakieś styki itp.? Te pod fotelem oczywiście wykluczam, ewidentnie problem jest w okolicach kolumny kierowniczej.

Ale, jak pisałem, skręcaniu kierownicy nie towarzyszą żadne odgłosy. Chodzi gładko i bez zacięć.

 

I pytanie dodatkowe - jakiś ogarnięty specjalista w okolicach Katowic?

Nie chciałbym przy tym sam grzebać.

Wizja wybuchającej mi prosto w twarz poduszki kierowcy skutecznie mnie zniechęca do grzebania przy tym.

 

Pomóżcie proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To było bardziej żartobliwe... z tym odpaleniem poduszki.

 

Co nie zmienia faktu, że chętnie się dowiem czy mogę coś docisnąć, poprawić styk itp.

A jeżeli to jednak wymiana taśmy, to chętnie to komuś ogarniętemu zlecę, pozostaje pytanie o takiego zawodnika w okolicach Katowic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!