Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Airbag + Service - prośba


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam już dość chyba znajomy wielu osobom problem kontrolki Airbag + Service.

Niestety u mnie jest trochę nakombinowane, otóż auto kupiłem 3 lata temu i do tej pory jeździłem nieświadomy zapalonych kontrolek, poprzedni właściciel ( okazało się że cwaniak ) sprzedał mi megane z zaklejonymi kontrolkami w miejscu airbag i service.

Kilka dni temu nie przeszedłem przeglądu z powodu nie zapalającej się kontrolki airbag i tak znalazłem problem.

 

Czytając tematy na forum znalazłem wskazówki aby sprawdzić kostki pod fotelami i tu pojawił się dopiero koszmar po stronie kierowcy .. jeden kabel jest odłączony od jakiegoś modułu/kostki

 

Cięcie

 

 

a w innym miejscu są przecięte kable ...

 

Cięcie

 

Sprawdzając Ecu Airbag poprzez Elm 327 i Maxiecu- wyskoczyły 3 błędy:

 

B107F

B1008

B100C

 

Niestety nie posiadam jeszcze pełnej wersji tego programu wiec nie mogę być pewny ich oznaczeń, jednak z tego co udało mi się dowiedzieć są to następujące błędy..

 

Zarejestrowano kolizje - układ do wymiany

Błąd napinacza po stronie pasażera

Układ otwarty po stronie kierowcy

 

Generalnie wszystko to ma jakiś sens gdyż napinacz po stronie pasażera rzeczywiście jest do wymiany (wystrzelony)

Dodam tylko że mam do wymiany pas tylni który także był wystrzelony.

 

Jak widać jakaś kolizja i jakieś rzeźbienie robione było, niestety nie wiem co i jak i tutaj zwracam się z prośbą o pomoc.

 

Przede wszystkim interesuje mnie to jak powinno wyglądać prawidłowe okablowanie pod siedzeniem kierowcy a także to czy uda mi się zresetować Ecu airbag używając MaxiEcu gdy wszystko zostanie naprawione kable + napinacz, czy będzie wymagana wymiana Ecu airbag?

 

Pozdrawiam

 

Kolego zapoznaj się z tym regulaminem i się do niego zastosuj. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu musisz wymienić moduł poduszek i napinaczy na nowy/wyczyszczony. Uzupełnić instalację oraz napinacze i pasy. Sprawdzić poduszki przednie, boczne, kurtyny czy są?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 zresetować Ecu airbag używając MaxiEcu

Nie ma znaczenia jakiego programu użyjesz sterownik jest do wymiany

BTW - ECU = Engine Control Unit czyli na nasze Jednostka Kontroli/Sterowania Silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz

 

poduszki sa, mam nadzieje ze sensory takze sprawne chyba wsykoczylby blad dodatkowy gdyby cos z sensorami bylo nie tak.

 

Czy wymiana modulu poduszek nie wiaze sie z potrzeba zaprogramowania go pod moje auto ? Czy blad B107F wiaze sie z automatycznym wyrzuceniem sterownika na smietnik czy pomoze wyczyszczenie crash data z niego?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

 

Nowe zdania zaczynamy z dużej litery :) :) :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Mam podobny problem. Swieci się kontrolka airbag i service.Po podpięciu się do sterownika można odczytać 2 błędy:

1. Otwarty obwód nr 1 poduszki kierowcy.

2. Otwarty obwód nr 2 poduszki pasażera.

Jaka może być potencjalna przyczyna tych błedów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 lata później...

Odkopuję kotleta, bo mam również standardowy problem.

 

Oczywiście kontrolka airbag+service.

Ale... nietypowo.

A mianowicie - nic nie skrzypi, nic nie chrzęści.

Kontrolka pojawia się jedynie przy mocnym skręceniu w prawo kierownicą.

Po wyprostowaniu kierownicy gaśnie i nie ma problemu.

Auto (Megane II CC bez tempomatu) jeździ normalnie, nie ma "focha" z jakimiś odblokowywaniami zamka itp.

 

Po prostu - skręcę mocno w prawo zapalają się kontrolki. Podczas jazdy na wprost - spokój.

Podejrzewam taśmę, ale czy może być coś innego ?

Jakieś styki itp.? Te pod fotelem oczywiście wykluczam, ewidentnie problem jest w okolicach kolumny kierowniczej.

Ale, jak pisałem, skręcaniu kierownicy nie towarzyszą żadne odgłosy. Chodzi gładko i bez zacięć.

 

I pytanie dodatkowe - jakiś ogarnięty specjalista w okolicach Katowic?

Nie chciałbym przy tym sam grzebać.

Wizja wybuchającej mi prosto w twarz poduszki kierowcy skutecznie mnie zniechęca do grzebania przy tym.

 

Pomóżcie proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To było bardziej żartobliwe... z tym odpaleniem poduszki.

 

Co nie zmienia faktu, że chętnie się dowiem czy mogę coś docisnąć, poprawić styk itp.

A jeżeli to jednak wymiana taśmy, to chętnie to komuś ogarniętemu zlecę, pozostaje pytanie o takiego zawodnika w okolicach Katowic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!