Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpala, z pod nadkola zwisa przewód.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, samochód po dwóch tygodniach nieużywania przestał odpalać. Od czasu do czasu pojawia się komunikat informujący o problemie z elektryką a na pulpicie pojawia się ikonka akumulatora i oleju wraz z napisem STOP. Zamówiłem diagnostę ze sprzętem. Podłączył się do obwodu elektrycznego, jednak nie potrafił połączyć się z żadnych innym system np. z systemem komory silnika więc na razie dalszą naprawę odpuściłem ze względu na brak wolnej gotówki. Dziś zauważyłem że pod lewym nadkolem zwisa jakiś przewód. Czy ktoś wie za co on odpowiada i czy jest konieczny do uruchomienia samochodu ? Muszę napisać jeszcze jedną rzecz, która osobiście nie daje mi spokoju, od ok. 3 miesięcy jeździłem bez osłony nadkola w róznych warunkach pogodowych (deszcze, błoto, piasek) co według mnie może mieć wpływ na stan przewowów i całej elektryki. Wczoraj kontaktowałem się mechanikiem, przedstawiłem mu problem, stwierdził że nie ma to związku z wymienioną awarią, bo wszystko jest hermetycznie zabezpieczone. Co sądzicie o tym ? Co z korozją ? Rdzą ? Załączam zdjęcie. Pozdrawiam.

post-52335-0-99977100-1390571646_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, jak zawsze w takich przypadkach winna jest wilgoć. Tym bardziej, że jeździłeś bez osłony. Zaraz ponad nadkolem jest BSI (czy jak by tam tego nie nazwał) Musisz to wyjąć z auta. Kilka wtyczek i jedna nakrętka (o ile mnie pamięć nie myli) W domu delikatnie rozpakować obudowę, wyjąć elektronikę i położyć w suchym i ciepłym miejscu na czas postrzebny do wyschnięcia. Nie używać suszarek ani innych takich. Można przetrzeć delikatnie łachem ale wyschnąc ma samo. To samo z obudowy usunąć całą wilgoć. No i oczywiście kupić zaślepkę :) w Aso komplet 120 zł płaciłem w zeszłym roku.

Tak na marginesie - bezpieczniki na aku oczywiście sprawdzone??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator, oczywiście masz sprawny i naładowany :)

Na temat wtyczki poczytaj forum było, do niczego Ci ona nie potrzebna i ma zostać nie podłączona tak ma być

 

Znalazłem, jest też kilka innych watków.

http://megane.com.pl/topic/44806-zagadkowa-wtyczka/

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator jest naładowany, napięcie OK. Bezpieczniki pod kierownicą i te pod maską również sprawdzone - OK. Jeśli BSI mogę zrobić sam, to z pewnością spróbuje, jeśli mimo wszystko ktoś miałby jeszcze jakiś pomysł to chętnie poznam. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pobliżu jest też zespół sterowania świecami żarowymi, nie jest własciwie niczym osłoniety wiec jazda bez plastikowych nadkoli mogło i jemu zaszkodzić.

Widoczna wolna wtyczka jest niepotrzebna jak napisano, (ale nie likwidować) a służy do podłączenia układu samopoziomowania ksenonów jeśli auto takie posiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale nie wpędzajcie kolegi w UCH, bo skoro jeździł bez nadkola, a CLIP nie połączył mu się z niczym, to znaczy że węzeł CAN jest utopiony. Zresztą to miejsce zawsze jest powodem. Niezależnie od tego jak tłumaczy elektryk czy inny mechanik wszystko sprowadza się do wilgoci w tej puszeczce koło aku nad lewym kołem. Duże nieszczęście jeśli w związku z tym coś się posypało, ale raczej ciężko mi uwierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!